Komunikaty PR

RAJA i Ranpak wzmacniają współpracę

2024-05-27  |  17:09
Biuro prasowe

Dzięki nowym możliwościom RAJA rozwinie sprzedaż papierowych rozwiązań do ochrony produktów, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na alternatywy dla opakowań z plastiku

RAJA, największy dystrybutor opakowań w Europie, i Ranpak, wiodący dostawca ekologicznych i papierowych rozwiązań opakowaniowych, podpisały nową umowę handlową w celu zwiększenia sprzedaży papierowych rozwiązań amortyzujących w Europie. Są one wykorzystywane w e-commerce i przemysłowych łańcuchach dostaw do ochrony produktów przed wstrząsami zewnętrznymi i wahaniami temperatury podczas wysyłki.

W ramach umowy RAJA i Ranpak będą współpracować przy opracowywaniu papierowych rozwiązań amortyzujących, wykorzystując centrum badawczo-rozwojowe Ranpak w Holandii oraz informacje zwrotne od klientów RAJA. Umowa przewiduje również wprowadzenie na rynek nowych rozwiązań opakowaniowych dla produktów wrażliwych na temperaturę (np. żywności, leków), takich jak izolowane opakowanie RecyCold Climaliner.

W ramach umowy RAJA zatrudni 20 dodatkowych specjalistów, którzy będą doradzać klientom w zakresie indywidualnego wdrażania papierowych zabezpieczeń ochronnych i amortyzujących.

Umowa między RAJA i Ranpak ma na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na alternatywy dla rozwiązań opakowaniowych z tworzyw sztucznych. W marcu 2024 r. Unia Europejska uzgodniła nowe przepisy dotyczące opakowań w 100% nadających się do recyklingu do 2030 r.

Umowa z Ranpak umożliwi RAJA rozwój unikalnej wiedzy specjalistycznej w zakresie papierowych opakowań amortyzujących w Europie. Firmy coraz częściej sięgają po opakowania nadające się do recyklingu, ale każdy klient jest inny i ma inne potrzeby. Niektórzy szukają zautomatyzowanych rozwiązań, a inni nie. Naszym celem jest zapewnienie takiego samego poziomu usług, jakości i wiedzy technicznej każdemu klientowi w całej Europie.

Mówi Catherine Cambier, Dyrektorka Zarządzająca, RAJA Packaging and Industrial Equipment

RAJA i Ranpak są wieloletnimi partnerami. W latach 80-tych RAJA była pierwszym dystrybutorem systemów pakowania Ranpak w Europie. Od tego czasu RAJA sprzedała i zainstalowała tysiące tych systemów w 17 krajach europejskich.

Utworzona w 1972 roku firma Ranpak jest wiodącym dostawcą zrównoważonych środowiskowo rozwiązań w zakresie pakowania, łańcucha chłodniczego i automatyzacji. Wszystkie papierowe materiały opakowaniowe Ranpak są odnawialne, biodegradowalne i nadają się do recyklingu. Ranpak prowadzi większość swojej działalności w Stanach Zjednoczonych i Europie. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.