RAJA i Ranpak wzmacniają współpracę
Dzięki nowym możliwościom RAJA rozwinie sprzedaż papierowych rozwiązań do ochrony produktów, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na alternatywy dla opakowań z plastiku
RAJA, największy dystrybutor opakowań w Europie, i Ranpak, wiodący dostawca ekologicznych i papierowych rozwiązań opakowaniowych, podpisały nową umowę handlową w celu zwiększenia sprzedaży papierowych rozwiązań amortyzujących w Europie. Są one wykorzystywane w e-commerce i przemysłowych łańcuchach dostaw do ochrony produktów przed wstrząsami zewnętrznymi i wahaniami temperatury podczas wysyłki.
W ramach umowy RAJA i Ranpak będą współpracować przy opracowywaniu papierowych rozwiązań amortyzujących, wykorzystując centrum badawczo-rozwojowe Ranpak w Holandii oraz informacje zwrotne od klientów RAJA. Umowa przewiduje również wprowadzenie na rynek nowych rozwiązań opakowaniowych dla produktów wrażliwych na temperaturę (np. żywności, leków), takich jak izolowane opakowanie RecyCold Climaliner.
W ramach umowy RAJA zatrudni 20 dodatkowych specjalistów, którzy będą doradzać klientom w zakresie indywidualnego wdrażania papierowych zabezpieczeń ochronnych i amortyzujących.
Umowa między RAJA i Ranpak ma na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na alternatywy dla rozwiązań opakowaniowych z tworzyw sztucznych. W marcu 2024 r. Unia Europejska uzgodniła nowe przepisy dotyczące opakowań w 100% nadających się do recyklingu do 2030 r.
Umowa z Ranpak umożliwi RAJA rozwój unikalnej wiedzy specjalistycznej w zakresie papierowych opakowań amortyzujących w Europie. Firmy coraz częściej sięgają po opakowania nadające się do recyklingu, ale każdy klient jest inny i ma inne potrzeby. Niektórzy szukają zautomatyzowanych rozwiązań, a inni nie. Naszym celem jest zapewnienie takiego samego poziomu usług, jakości i wiedzy technicznej każdemu klientowi w całej Europie.
Mówi Catherine Cambier, Dyrektorka Zarządzająca, RAJA Packaging and Industrial Equipment
RAJA i Ranpak są wieloletnimi partnerami. W latach 80-tych RAJA była pierwszym dystrybutorem systemów pakowania Ranpak w Europie. Od tego czasu RAJA sprzedała i zainstalowała tysiące tych systemów w 17 krajach europejskich.
Utworzona w 1972 roku firma Ranpak jest wiodącym dostawcą zrównoważonych środowiskowo rozwiązań w zakresie pakowania, łańcucha chłodniczego i automatyzacji. Wszystkie papierowe materiały opakowaniowe Ranpak są odnawialne, biodegradowalne i nadają się do recyklingu. Ranpak prowadzi większość swojej działalności w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.