RedDeer.Games na 30. miejscu w rankingu największych firm gamingowych w Polsce
RedDeer.Games, czołowy wydawca i deweloper gier indie na Nintendo Switch oraz spółka z portfela inwestycyjnego notowanej na giełdzie Grupy PMPG Polskie Media, awansowała na 30. miejsce w rankingu Forbesa „TOP 50 firm gamingowych 2024”, zestawiającego największe polskie firmy z tego sektora. Wycena spółki została ustalona na 90 mln PLN, co oznacza wzrost jej wartości o ponad 60 proc. w porównaniu z debiutem spółki w tym rankingu na miejscu 40. z wyceną na poziomie 56 mln PLN. RedDeer.Games obecnie pracuje nad swoim największym projektem „Zły – The Evil One”, na którego realizację oraz dalszy rozwój firmy chce pozyskać od inwestorów 5 mln USD.
Studio zostało założone w 2019 roku. Od tamtej pory wydało już ponad 150 gier na Nintendo Switch, co pozwoliło mu znaleźć się w gronie 5 globalnych liderów wydających gry na tej platformie. Zarząd spółki zaznacza, że zwrot z zainwestowanego w nią kapitału przez inwestorów przed 4 laty równa się obecnie z ROI na poziomie 1000 proc.
- Awans w rankingu potwierdza słuszność obranej przez nas strategii rozwoju, skupiającej się głównie na tworzeniu, portowaniu i wydawaniu gier na platformie Nintendo Switch. Nasze ambicje sięgają jednak dużo dalej niż to, co udało nam się osiągnąć do tej pory. Jednym z kamieni milowych naszego studia będzie wydanie gry typu AA, na którą właśnie pozyskujemy finansowanie od inwestorów. Wiemy, że najlepsze jest dopiero przed nami – mówi Bartłomiej Kossakowski, członek zarządu RedDeer.Games.
RedDeer.Games po raz trzeci z rzędu znalazł się w rankingu Forbesa. Spółka od swojego debiutu w nim awansowała już o dziesięć pozycji. Na czele zestawienia znajdują się firmy CD Projekt, Techland i PlayWay z wycenami kolejno 13 mld PLN, 6 mld PLN oraz 2 mld PLN.
RedDeer.Games jest jedną ze spółek z portfela inwestycyjnego Grupy PMPG Polskie Media, w której posiada ona ok. 20 proc. udziałów. Grupa w ostatnim czasie opublikowała nowe kierunki rozwoju na lata 2024-2026, które mają zakładać m.in. wzrost inwestycji typu media for equity, jak i strategiczne wsparcie startupów, które znajdą się w portfolio Grupy.
- RedDeer.Games w ciągu ostatnich kilku lat wykazał się wyjątkową dynamiką rozwoju, co jest wynikiem nie tylko strategicznych decyzji biznesowych, ale także silnego zaangażowania w tworzenie wysokiej jakości gier indie. Studio koncentruje się na dostarczaniu graczom unikalnych i wciągających doświadczeń, co pozwoliło mu zdobyć lojalną bazę fanów na całym świecie. Ta obiecująca inwestycja dokonana przez PMPG Polskie Media dała podwaliny do szerszej implementacji inwestycji typu media for equity, które zostały wpisane w plany strategiczne Grupy na najbliższe lata – komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media.
Czy badanie potrzeb klienta się zwraca
Polsko-japońskie konsorcjum będzie nadzorować budowę instalacji odzysku energii
Czyste dachy – zadowoleni klienci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Kwestie środowiskowe stają się coraz ważniejsze dla firm. Wciąż niewiele z nich liczy jednak swój ślad węglowy
Rośnie znaczenie dekarbonizacji i ochrony środowiska w działalności przedsiębiorstw. W 2023 roku wyniósł on 61 punktów, podczas gdy 50 oznacza odczyt neutralny, a to, co powyżej – pozytywny. To wynik pierwszego odczytu Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki, który opracowują Fundacja Instrat, spółka Qemetica i Pracodawcy RP na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród firm członkowskich tej organizacji. W kwestie ekologii angażują się przede wszystkim średnie i duże firmy, znacznie rzadziej najmniejsze podmioty. Podobne dysproporcje widać w liczeniu śladu węglowego i raportowaniu tego rynkowi. Eksperci podkreślają, że w przyszłości działania na rzecz dekarbonizacji i ochrony środowiska mogą mieć kluczowe znaczenie dla wyników finansowych i perspektyw rozwoju przedsiębiorstw.
Surowce
Rynek znów wierzy w obniżki stóp w USA po wakacjach, w Polsce się na nie nie zanosi. To zwiastuje umocnienie złotego, osłabienie dolara i wzrost cen złota
Banki centralne na całym świecie rozpoczęły lub niebawem rozpoczną obniżki stóp procentowych. Wyjątkiem jest NBP, którego prezes zarzeka się, że przed 2026 rokiem spadku stóp nie będzie. Rosnąca różnica między polskimi a zagranicznymi stopami procentowymi przełoży się na dalsze umocnienie złotego, który i tak w ostatnich miesiącach zaskakuje siłą. Zdaniem Jarosława Niedzielewskiego z Investors TFI zmusi to Radę Polityki Pieniężnej do obniżek stóp wcześniej, niż sama obecnie deklaruje. Z kolei gorsze dane z amerykańskiego rynku pracy sprawiły, że rynki znów uwierzyły w trzy obniżki stóp za oceanem w tym roku, a pierwsza miałaby nastąpić we wrześniu. To osłabi dolara i powinno podbić ceny złota.
Firma
Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
„Droga ku cyfrowej dekadzie”, czyli program polityki transformacji cyfrowej UE, zakłada, że do 2030 roku ponad 90 proc. unijnych MŚP osiągnie co najmniej podstawowy poziom wskaźnika wykorzystania technologii cyfrowych. Dziś postęp w tej dziedzinie w krajach członkowskich Komisja Europejska ocenia jako zbyt wolny i nierównomierny. Polskie mikro-, małe i średnie firmy mają do osiągnięcia tego celu wyjątkowo długą drogę. – Trzy kluczowe bariery to brak wiedzy, czasu i świadomości na temat narzędzi dostępnych na rynku. Natomiast koszt korzystania z narzędzi cyfrowych paradoksalnie w tej chwili nie jest już duży – wskazuje Renata Żukowska, wiceprezeska Fundacji LBC Business Women Foundation.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.