RedDeer.Games na 30. miejscu w rankingu największych firm gamingowych w Polsce
RedDeer.Games, czołowy wydawca i deweloper gier indie na Nintendo Switch oraz spółka z portfela inwestycyjnego notowanej na giełdzie Grupy PMPG Polskie Media, awansowała na 30. miejsce w rankingu Forbesa „TOP 50 firm gamingowych 2024”, zestawiającego największe polskie firmy z tego sektora. Wycena spółki została ustalona na 90 mln PLN, co oznacza wzrost jej wartości o ponad 60 proc. w porównaniu z debiutem spółki w tym rankingu na miejscu 40. z wyceną na poziomie 56 mln PLN. RedDeer.Games obecnie pracuje nad swoim największym projektem „Zły – The Evil One”, na którego realizację oraz dalszy rozwój firmy chce pozyskać od inwestorów 5 mln USD.
Studio zostało założone w 2019 roku. Od tamtej pory wydało już ponad 150 gier na Nintendo Switch, co pozwoliło mu znaleźć się w gronie 5 globalnych liderów wydających gry na tej platformie. Zarząd spółki zaznacza, że zwrot z zainwestowanego w nią kapitału przez inwestorów przed 4 laty równa się obecnie z ROI na poziomie 1000 proc.
- Awans w rankingu potwierdza słuszność obranej przez nas strategii rozwoju, skupiającej się głównie na tworzeniu, portowaniu i wydawaniu gier na platformie Nintendo Switch. Nasze ambicje sięgają jednak dużo dalej niż to, co udało nam się osiągnąć do tej pory. Jednym z kamieni milowych naszego studia będzie wydanie gry typu AA, na którą właśnie pozyskujemy finansowanie od inwestorów. Wiemy, że najlepsze jest dopiero przed nami – mówi Bartłomiej Kossakowski, członek zarządu RedDeer.Games.
RedDeer.Games po raz trzeci z rzędu znalazł się w rankingu Forbesa. Spółka od swojego debiutu w nim awansowała już o dziesięć pozycji. Na czele zestawienia znajdują się firmy CD Projekt, Techland i PlayWay z wycenami kolejno 13 mld PLN, 6 mld PLN oraz 2 mld PLN.
RedDeer.Games jest jedną ze spółek z portfela inwestycyjnego Grupy PMPG Polskie Media, w której posiada ona ok. 20 proc. udziałów. Grupa w ostatnim czasie opublikowała nowe kierunki rozwoju na lata 2024-2026, które mają zakładać m.in. wzrost inwestycji typu media for equity, jak i strategiczne wsparcie startupów, które znajdą się w portfolio Grupy.
- RedDeer.Games w ciągu ostatnich kilku lat wykazał się wyjątkową dynamiką rozwoju, co jest wynikiem nie tylko strategicznych decyzji biznesowych, ale także silnego zaangażowania w tworzenie wysokiej jakości gier indie. Studio koncentruje się na dostarczaniu graczom unikalnych i wciągających doświadczeń, co pozwoliło mu zdobyć lojalną bazę fanów na całym świecie. Ta obiecująca inwestycja dokonana przez PMPG Polskie Media dała podwaliny do szerszej implementacji inwestycji typu media for equity, które zostały wpisane w plany strategiczne Grupy na najbliższe lata – komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.