RedDeer.Games na 30. miejscu w rankingu największych firm gamingowych w Polsce
RedDeer.Games, czołowy wydawca i deweloper gier indie na Nintendo Switch oraz spółka z portfela inwestycyjnego notowanej na giełdzie Grupy PMPG Polskie Media, awansowała na 30. miejsce w rankingu Forbesa „TOP 50 firm gamingowych 2024”, zestawiającego największe polskie firmy z tego sektora. Wycena spółki została ustalona na 90 mln PLN, co oznacza wzrost jej wartości o ponad 60 proc. w porównaniu z debiutem spółki w tym rankingu na miejscu 40. z wyceną na poziomie 56 mln PLN. RedDeer.Games obecnie pracuje nad swoim największym projektem „Zły – The Evil One”, na którego realizację oraz dalszy rozwój firmy chce pozyskać od inwestorów 5 mln USD.
Studio zostało założone w 2019 roku. Od tamtej pory wydało już ponad 150 gier na Nintendo Switch, co pozwoliło mu znaleźć się w gronie 5 globalnych liderów wydających gry na tej platformie. Zarząd spółki zaznacza, że zwrot z zainwestowanego w nią kapitału przez inwestorów przed 4 laty równa się obecnie z ROI na poziomie 1000 proc.
- Awans w rankingu potwierdza słuszność obranej przez nas strategii rozwoju, skupiającej się głównie na tworzeniu, portowaniu i wydawaniu gier na platformie Nintendo Switch. Nasze ambicje sięgają jednak dużo dalej niż to, co udało nam się osiągnąć do tej pory. Jednym z kamieni milowych naszego studia będzie wydanie gry typu AA, na którą właśnie pozyskujemy finansowanie od inwestorów. Wiemy, że najlepsze jest dopiero przed nami – mówi Bartłomiej Kossakowski, członek zarządu RedDeer.Games.
RedDeer.Games po raz trzeci z rzędu znalazł się w rankingu Forbesa. Spółka od swojego debiutu w nim awansowała już o dziesięć pozycji. Na czele zestawienia znajdują się firmy CD Projekt, Techland i PlayWay z wycenami kolejno 13 mld PLN, 6 mld PLN oraz 2 mld PLN.
RedDeer.Games jest jedną ze spółek z portfela inwestycyjnego Grupy PMPG Polskie Media, w której posiada ona ok. 20 proc. udziałów. Grupa w ostatnim czasie opublikowała nowe kierunki rozwoju na lata 2024-2026, które mają zakładać m.in. wzrost inwestycji typu media for equity, jak i strategiczne wsparcie startupów, które znajdą się w portfolio Grupy.
- RedDeer.Games w ciągu ostatnich kilku lat wykazał się wyjątkową dynamiką rozwoju, co jest wynikiem nie tylko strategicznych decyzji biznesowych, ale także silnego zaangażowania w tworzenie wysokiej jakości gier indie. Studio koncentruje się na dostarczaniu graczom unikalnych i wciągających doświadczeń, co pozwoliło mu zdobyć lojalną bazę fanów na całym świecie. Ta obiecująca inwestycja dokonana przez PMPG Polskie Media dała podwaliny do szerszej implementacji inwestycji typu media for equity, które zostały wpisane w plany strategiczne Grupy na najbliższe lata – komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.