Komunikaty PR

Rowerowy boom to szansa na rozwinięcie biznesu

2023-04-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Popularyzacja zdrowego trybu życia, wzrost świadomości ekologicznej, rozwój infrastruktury, a w ostatnim czasie również ekonomia, sprawiły, że dla wielu osób rowery przestały być tylko alternatywą dla samochodu, czy komunikacji miejskiej. Często są pierwszym wyborem, a tym samym niezmiennie budzą duże zainteresowanie kupujących. Potwierdzeniem tego są dane OLX – największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. Każdego miesiąca ogłoszenia z tej kategorii przegląda średnio 2 miliony użytkowników.

Jak wskazują prognozy CIE, CONEBI i ECF do 2030 roku Europejczycy będą kupowali 10 milionów rowerów rocznie[1]. Biorąc pod uwagę fakt, że Polska zajmuje bardzo wysokie miejsce wśród państw, których mieszkańcy jeżdżą rowerami, można się spodziewać, że część tego „rowerowego tortu” przypadnie w udziale polskim producentom oraz sprzedawcom. Rowerowy trend napędzało będzie kilka czynników, wśród których istotne znaczenia mają działania Parlamentu Europejskiego. Ich konsekwencją będzie Deklaracja Rowerowa, której stworzenie ogłosił w marcu bieżącego roku wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmermans. Dokument ma być planem służącym pobudzeniu ruchu rowerowego w państwach członkowskich, obejmującym zobowiązania do zwiększenia finansowania infrastruktury oraz rozwoju całego przemysłu[2].

Ale boom na rowery w Polsce trwa już teraz i niewątpliwie sprzyjają mu wysokie ceny paliw, które jak wynika z badań już teraz skłoniły 60 proc. Polaków posiadających samochody, do ograniczenia ich użytkowania  na rzecz jednośladów – własnych lub wypożyczonych[3]. Zainteresowanie rowerami potwierdzają również dane OLX – największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. W marcu tego roku ogłoszenia w tej kategorii wyświetlone były ponad 450 tysięcy razy i był to wzrost o 32 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Po pierwsze – asortyment

Rosnący popyt na rowery automatycznie wygeneruje podaż. Zatem to najlepszy moment na to, aby założyć lub rozwinąć rowerowy biznes. Podstawą sukcesu w każdym z tych przypadków jest oczywiście asortyment. To ważne, by ten, który oferujemy w sklepie, odpowiadał na potrzeby klientów. A współcześni rowerzyści nie poszukują „jakiegoś” roweru. Poszukują takiego, który sprawdzi się w warunkach, w których będzie użytkowany. Te warunki określają również rodzaj poszukiwanych akcesoriów – dodatkowego oświetlenia, bagażników, toreb, kasków czy ochraniaczy, których nie powinno w sklepie zabraknąć. Personalizacja poszła jednak o krok dalej i dlatego też coraz większym powodzeniem cieszy się usługa zwana „bikefitting”, polegająca na dostosowaniu roweru do użytkownika. Dla sprzedawców to sygnał, że powinni już teraz pomyśleć o rozszerzeniu swojej oferty o specjalistyczne usługi.

Stacjonarnie czy online

Najważniejszym pytaniem, przed którym stoi każdy przedsiębiorca prowadzący, czy planujący prowadzić rowerowy biznes, jest wybór sposobu sprzedaży – stacjonarnie, czy online. Optymalnym rozwiązaniem jest prowadzenie jej równolegle. Tutaj z pomocą przychodzą rozwiązania, które oferuje OLX.

- Najistotniejszym warunkiem powodzenie biznesu jest znalezienie sposobu na to, aby dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona odbiorców. Zapewniają to niewątpliwie promocja i sprzedaż w sieci. Jednak małych lub początkujących przedsiębiorców często nie stać na takie działania. Poza tym, każdy rodzaj działalności rządzi się swoimi prawami. W przypadku rowerów, wielu kupujących potrzebuje porad, dotyczących modelu, czy akcesoriów. Poza tym, jeśli rower ma być wygodny w użytkowaniu, chcą go oni przetestować. A to oznacza wizytę w sklepie stacjonarnym. - mówi Paweł Starościak, category manager OLX.

- Zatem optymalnym rozwiązaniem w przypadku sklepu rowerowego jest ogłaszanie się online, a finalizowanie sprzedaży stacjonarnie. Z takiej też możliwości korzystają Ci, którzy umieszczają swoje ogłoszenia na OLX. Dajemy im przestrzeń do prezentowania swojej oferty i umożliwiamy kupującym bezpośredni kontakt z nimi. Dzięki temu mogą oni udzielać specjalistycznych porad, doradzać w wyborach i ostatecznie umówić się na konkretną datę odbioru złożonego roweru – dodaje Starościak.

Umieszczenie ogłoszeń na największym serwisie to znaczące zwiększenie szansy na dotarcie ze swoją ofertą do licznej grupy potencjalnych kupujących. Istotnym jest, że dla sprzedającego nie wiąże się to z koniecznością budowania sklepu internetowego, co więcej generuje minimalne koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. OLX oferuje firmom również możliwość utworzenia strony w domenie olx.pl, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a także ułatwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności. Serwis umożliwia również szybki kontakt ze sprzedającym, a to w przypadku rowerów istotne udogodnienie.

Osoby zainteresowane otworzeniem sklepu rowerowego na platformie OLX mogą odwiedzić specjalną stronę (https://akcjepromocyjne.olx.pl/rozkrec_sprzedaz/), na której znajdą więcej informacji na temat potencjału kategorii, a także będą mogły skontaktować się z doradcami OLX. 

 


[1] https://bikebiz.com/bike-sales-forecasted-to-grow-up-to-30-million-per-year-by-2030/amp/

[2] https://ecf.com/civicrm/mailing/view?reset=1&id=5627&cid=49288&cs=31b59cb146a5ed%E2%80%A6

[3] Instytut Badań Rynkowych i Społecznych, 27-29 kwietnia 2022 r. Badanie ilościowe zrealizowane użyciu techniki CATI, na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1001).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.