Komunikaty PR

Rowerowy boom to szansa na rozwinięcie biznesu

2023-04-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Popularyzacja zdrowego trybu życia, wzrost świadomości ekologicznej, rozwój infrastruktury, a w ostatnim czasie również ekonomia, sprawiły, że dla wielu osób rowery przestały być tylko alternatywą dla samochodu, czy komunikacji miejskiej. Często są pierwszym wyborem, a tym samym niezmiennie budzą duże zainteresowanie kupujących. Potwierdzeniem tego są dane OLX – największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. Każdego miesiąca ogłoszenia z tej kategorii przegląda średnio 2 miliony użytkowników.

Jak wskazują prognozy CIE, CONEBI i ECF do 2030 roku Europejczycy będą kupowali 10 milionów rowerów rocznie[1]. Biorąc pod uwagę fakt, że Polska zajmuje bardzo wysokie miejsce wśród państw, których mieszkańcy jeżdżą rowerami, można się spodziewać, że część tego „rowerowego tortu” przypadnie w udziale polskim producentom oraz sprzedawcom. Rowerowy trend napędzało będzie kilka czynników, wśród których istotne znaczenia mają działania Parlamentu Europejskiego. Ich konsekwencją będzie Deklaracja Rowerowa, której stworzenie ogłosił w marcu bieżącego roku wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmermans. Dokument ma być planem służącym pobudzeniu ruchu rowerowego w państwach członkowskich, obejmującym zobowiązania do zwiększenia finansowania infrastruktury oraz rozwoju całego przemysłu[2].

Ale boom na rowery w Polsce trwa już teraz i niewątpliwie sprzyjają mu wysokie ceny paliw, które jak wynika z badań już teraz skłoniły 60 proc. Polaków posiadających samochody, do ograniczenia ich użytkowania  na rzecz jednośladów – własnych lub wypożyczonych[3]. Zainteresowanie rowerami potwierdzają również dane OLX – największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. W marcu tego roku ogłoszenia w tej kategorii wyświetlone były ponad 450 tysięcy razy i był to wzrost o 32 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Po pierwsze – asortyment

Rosnący popyt na rowery automatycznie wygeneruje podaż. Zatem to najlepszy moment na to, aby założyć lub rozwinąć rowerowy biznes. Podstawą sukcesu w każdym z tych przypadków jest oczywiście asortyment. To ważne, by ten, który oferujemy w sklepie, odpowiadał na potrzeby klientów. A współcześni rowerzyści nie poszukują „jakiegoś” roweru. Poszukują takiego, który sprawdzi się w warunkach, w których będzie użytkowany. Te warunki określają również rodzaj poszukiwanych akcesoriów – dodatkowego oświetlenia, bagażników, toreb, kasków czy ochraniaczy, których nie powinno w sklepie zabraknąć. Personalizacja poszła jednak o krok dalej i dlatego też coraz większym powodzeniem cieszy się usługa zwana „bikefitting”, polegająca na dostosowaniu roweru do użytkownika. Dla sprzedawców to sygnał, że powinni już teraz pomyśleć o rozszerzeniu swojej oferty o specjalistyczne usługi.

Stacjonarnie czy online

Najważniejszym pytaniem, przed którym stoi każdy przedsiębiorca prowadzący, czy planujący prowadzić rowerowy biznes, jest wybór sposobu sprzedaży – stacjonarnie, czy online. Optymalnym rozwiązaniem jest prowadzenie jej równolegle. Tutaj z pomocą przychodzą rozwiązania, które oferuje OLX.

- Najistotniejszym warunkiem powodzenie biznesu jest znalezienie sposobu na to, aby dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona odbiorców. Zapewniają to niewątpliwie promocja i sprzedaż w sieci. Jednak małych lub początkujących przedsiębiorców często nie stać na takie działania. Poza tym, każdy rodzaj działalności rządzi się swoimi prawami. W przypadku rowerów, wielu kupujących potrzebuje porad, dotyczących modelu, czy akcesoriów. Poza tym, jeśli rower ma być wygodny w użytkowaniu, chcą go oni przetestować. A to oznacza wizytę w sklepie stacjonarnym. - mówi Paweł Starościak, category manager OLX.

- Zatem optymalnym rozwiązaniem w przypadku sklepu rowerowego jest ogłaszanie się online, a finalizowanie sprzedaży stacjonarnie. Z takiej też możliwości korzystają Ci, którzy umieszczają swoje ogłoszenia na OLX. Dajemy im przestrzeń do prezentowania swojej oferty i umożliwiamy kupującym bezpośredni kontakt z nimi. Dzięki temu mogą oni udzielać specjalistycznych porad, doradzać w wyborach i ostatecznie umówić się na konkretną datę odbioru złożonego roweru – dodaje Starościak.

Umieszczenie ogłoszeń na największym serwisie to znaczące zwiększenie szansy na dotarcie ze swoją ofertą do licznej grupy potencjalnych kupujących. Istotnym jest, że dla sprzedającego nie wiąże się to z koniecznością budowania sklepu internetowego, co więcej generuje minimalne koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. OLX oferuje firmom również możliwość utworzenia strony w domenie olx.pl, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a także ułatwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności. Serwis umożliwia również szybki kontakt ze sprzedającym, a to w przypadku rowerów istotne udogodnienie.

Osoby zainteresowane otworzeniem sklepu rowerowego na platformie OLX mogą odwiedzić specjalną stronę (https://akcjepromocyjne.olx.pl/rozkrec_sprzedaz/), na której znajdą więcej informacji na temat potencjału kategorii, a także będą mogły skontaktować się z doradcami OLX. 

 


[1] https://bikebiz.com/bike-sales-forecasted-to-grow-up-to-30-million-per-year-by-2030/amp/

[2] https://ecf.com/civicrm/mailing/view?reset=1&id=5627&cid=49288&cs=31b59cb146a5ed%E2%80%A6

[3] Instytut Badań Rynkowych i Społecznych, 27-29 kwietnia 2022 r. Badanie ilościowe zrealizowane użyciu techniki CATI, na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1001).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.