Komunikaty PR

Rowerowy boom to szansa na rozwinięcie biznesu

2023-04-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Popularyzacja zdrowego trybu życia, wzrost świadomości ekologicznej, rozwój infrastruktury, a w ostatnim czasie również ekonomia, sprawiły, że dla wielu osób rowery przestały być tylko alternatywą dla samochodu, czy komunikacji miejskiej. Często są pierwszym wyborem, a tym samym niezmiennie budzą duże zainteresowanie kupujących. Potwierdzeniem tego są dane OLX – największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. Każdego miesiąca ogłoszenia z tej kategorii przegląda średnio 2 miliony użytkowników.

Jak wskazują prognozy CIE, CONEBI i ECF do 2030 roku Europejczycy będą kupowali 10 milionów rowerów rocznie[1]. Biorąc pod uwagę fakt, że Polska zajmuje bardzo wysokie miejsce wśród państw, których mieszkańcy jeżdżą rowerami, można się spodziewać, że część tego „rowerowego tortu” przypadnie w udziale polskim producentom oraz sprzedawcom. Rowerowy trend napędzało będzie kilka czynników, wśród których istotne znaczenia mają działania Parlamentu Europejskiego. Ich konsekwencją będzie Deklaracja Rowerowa, której stworzenie ogłosił w marcu bieżącego roku wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmermans. Dokument ma być planem służącym pobudzeniu ruchu rowerowego w państwach członkowskich, obejmującym zobowiązania do zwiększenia finansowania infrastruktury oraz rozwoju całego przemysłu[2].

Ale boom na rowery w Polsce trwa już teraz i niewątpliwie sprzyjają mu wysokie ceny paliw, które jak wynika z badań już teraz skłoniły 60 proc. Polaków posiadających samochody, do ograniczenia ich użytkowania  na rzecz jednośladów – własnych lub wypożyczonych[3]. Zainteresowanie rowerami potwierdzają również dane OLX – największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. W marcu tego roku ogłoszenia w tej kategorii wyświetlone były ponad 450 tysięcy razy i był to wzrost o 32 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Po pierwsze – asortyment

Rosnący popyt na rowery automatycznie wygeneruje podaż. Zatem to najlepszy moment na to, aby założyć lub rozwinąć rowerowy biznes. Podstawą sukcesu w każdym z tych przypadków jest oczywiście asortyment. To ważne, by ten, który oferujemy w sklepie, odpowiadał na potrzeby klientów. A współcześni rowerzyści nie poszukują „jakiegoś” roweru. Poszukują takiego, który sprawdzi się w warunkach, w których będzie użytkowany. Te warunki określają również rodzaj poszukiwanych akcesoriów – dodatkowego oświetlenia, bagażników, toreb, kasków czy ochraniaczy, których nie powinno w sklepie zabraknąć. Personalizacja poszła jednak o krok dalej i dlatego też coraz większym powodzeniem cieszy się usługa zwana „bikefitting”, polegająca na dostosowaniu roweru do użytkownika. Dla sprzedawców to sygnał, że powinni już teraz pomyśleć o rozszerzeniu swojej oferty o specjalistyczne usługi.

Stacjonarnie czy online

Najważniejszym pytaniem, przed którym stoi każdy przedsiębiorca prowadzący, czy planujący prowadzić rowerowy biznes, jest wybór sposobu sprzedaży – stacjonarnie, czy online. Optymalnym rozwiązaniem jest prowadzenie jej równolegle. Tutaj z pomocą przychodzą rozwiązania, które oferuje OLX.

- Najistotniejszym warunkiem powodzenie biznesu jest znalezienie sposobu na to, aby dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona odbiorców. Zapewniają to niewątpliwie promocja i sprzedaż w sieci. Jednak małych lub początkujących przedsiębiorców często nie stać na takie działania. Poza tym, każdy rodzaj działalności rządzi się swoimi prawami. W przypadku rowerów, wielu kupujących potrzebuje porad, dotyczących modelu, czy akcesoriów. Poza tym, jeśli rower ma być wygodny w użytkowaniu, chcą go oni przetestować. A to oznacza wizytę w sklepie stacjonarnym. - mówi Paweł Starościak, category manager OLX.

- Zatem optymalnym rozwiązaniem w przypadku sklepu rowerowego jest ogłaszanie się online, a finalizowanie sprzedaży stacjonarnie. Z takiej też możliwości korzystają Ci, którzy umieszczają swoje ogłoszenia na OLX. Dajemy im przestrzeń do prezentowania swojej oferty i umożliwiamy kupującym bezpośredni kontakt z nimi. Dzięki temu mogą oni udzielać specjalistycznych porad, doradzać w wyborach i ostatecznie umówić się na konkretną datę odbioru złożonego roweru – dodaje Starościak.

Umieszczenie ogłoszeń na największym serwisie to znaczące zwiększenie szansy na dotarcie ze swoją ofertą do licznej grupy potencjalnych kupujących. Istotnym jest, że dla sprzedającego nie wiąże się to z koniecznością budowania sklepu internetowego, co więcej generuje minimalne koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. OLX oferuje firmom również możliwość utworzenia strony w domenie olx.pl, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a także ułatwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności. Serwis umożliwia również szybki kontakt ze sprzedającym, a to w przypadku rowerów istotne udogodnienie.

Osoby zainteresowane otworzeniem sklepu rowerowego na platformie OLX mogą odwiedzić specjalną stronę (https://akcjepromocyjne.olx.pl/rozkrec_sprzedaz/), na której znajdą więcej informacji na temat potencjału kategorii, a także będą mogły skontaktować się z doradcami OLX. 

 


[1] https://bikebiz.com/bike-sales-forecasted-to-grow-up-to-30-million-per-year-by-2030/amp/

[2] https://ecf.com/civicrm/mailing/view?reset=1&id=5627&cid=49288&cs=31b59cb146a5ed%E2%80%A6

[3] Instytut Badań Rynkowych i Społecznych, 27-29 kwietnia 2022 r. Badanie ilościowe zrealizowane użyciu techniki CATI, na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1001).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.