Komunikaty PR

Siedem dni nowatorskiej współpracy CSR. Taki Tydzień, że OOO!

2023-10-23  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Dwornik
Ogólnopolski Operator Oświaty

ul. Jana Gorczyczewskiego 2/7
60-554 Poznań
fundaraising|operator.edu.pl| |fundaraising|operator.edu.pl
+48 533 978 513
https://operator.edu.pl

Kto powiedział, że Black Friday, Cyber Monday i Giving Tuesday mają być tylko raz w roku? A gdyby zrobić je latem? Czy bez obniżania cen można dać klientom w gratisie poczucie, że robią coś ważnego i potrzebnego? Fundacja edukacyjna Ogólnopolski Operator Oświaty i Centrum elektrotechniki dla profesjonalistów TIM.pl testowali w sierpniu 2023 roku nowatorską formułę współpracy biznesu z OPP.

Temat potrzeb logopedycznych u dzieci, ich skali i konsekwencji rzadko przebija się do głównego nurtu informacyjnego. Tymczasem dotyczy prawie 30 procent przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych w Polsce. Skutki zaniedbań mają konsekwencje nie tylko na co dzień – powodują wstyd, są obiektem drwin – ale przekładają się również na dorosłe życie.

 

Potrzeba i pomysł

Mając świadomość powagi sytuacji, fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty prowadzi w 67 przedszkolach i szkołach w Polsce program „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu”. W placówkach OOO działają gabinety logopedyczne, od nowego roku szkolnego oferują bezpłatny dostęp do specjalistów dla 8000 dzieci. W ramach programu fundacja doposaża gabinety w profesjonalne materiały terapeutyczne i niezbędny sprzęt.

W sierpniu 2023 roku, fundacja OOO wspólnie z wrocławską firmą TIM S.A., właścicielem internetowego centrum elektrotechniki dla profesjonalistów TIM.pl, zorganizowały pierwszą edycję Taki Tydzień, że OOO! To akcja społeczna, której celem było dotarcie w nowatorski sposób do nowej grupy odbiorców z informacją o rosnącej skali problemów logopedycznych, z którymi borykają się dzieci w przedszkolach i szkołach podstawowych. Fundacja OOO i TIM S.A. wspólnie zwracali uwagę na wagę opieki logopedycznej i zapraszali do wspierania prowadzonego przez fundację OOO programu wyposażania gabinetów logopedycznych: Logopeda w każdej szkole i przedszkolu.

TIM S.A. zadeklarował także przekazanie na realizację programu 5 zł od każdej lampki biurkowej RIO marki GTV, sprzedanej w trakcie „Tygodnia”.

 

Realizacja

Zobacz stronę projektu Taki Tydzień, że OOO!
https://operator.edu.pl/pl/taki-tydzien-ze-ooo-tim-2023/

Taki Tydzień, że OOO! trwał od 21 do 27 sierpnia 2023. Powstał dedykowany projektowi, przygotowany wspólnie i brandowany landing page w internetowej domenie fundacji. Strona prezentowała cel i założenia współpracy CSR-owej:

  • Podawała dane na temat skali potrzeb logopedycznych w polskich szkołach i przedszkolach;

  • Promowała program Logopeda w każdej szkole i przedszkolu;

  • Prezentowała troskę Partnera TIM S.A. o potrzeby dzieci i zaangażowanie w niesienie im wsparcia;

  • Informowała odwiedzających o sposobach wsparcia programu, między innymi poprzez zakup produktów, biorących udział w projekcie Taki Tydzień, że OOO!

 

Do landing page kierowały graficzne banery na stronie głównej fundacji oraz link w menu.

  • Na landing page prezentowane były produkty, których zakup wspierał program fundacji.

  • Kliknięcie powodowało przejście do odpowiedniej karty produktu w sklepie internetowym TIM.pl.

  • Zamówienie i procedura płatności realizowana była w całości po stronie TIM.pl.

 

Linki do strony TIM.pl były jedynymi linkami wychodzącymi z landing page projektu, aby maksymalnie wykorzystać user-journey, czyli ścieżkę, po jakiej poruszać się może internauta odwiedzający stronę www. Kreacje i sposób prezentacji były uzgadniane przez partnerów już na etapie projektowania i akceptowane przed wdrożeniem.

TIM S.A. uruchomił także własny landing page z informacją o wspólnym projekcie oraz rozesłał mailing do wszystkich klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Do udziału i wsparcia gabinetów logopedycznych zachęcał także baner promocyjny na stronie głównej TIM.pl, a na kartach „tygodniowych” produktów na tydzień pojawił się baner informacyjny z hasłami CTA.

Fundacja udostępniła partnerowi niezbędne materiały graficzne, informacyjne i komunikaty. Kreacje były uzgadniane i akceptowane w miarę wdrażania.

 

Promocja

Skoordynowane działania promocyjne prowadzone były:

  • za pomocą komunikatów prasowych;

  • organicznie na Facebooku, Instagramie i LinkedIn;

  • w postaci kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

Wyniki skumulowanych w krótkim oknie czasowym działań okazały się bardzo obiecujące dla budowania świadomości potrzeb logopedycznych u dzieci.

  • Fundacja OOO i TIM S.A. dotarły z informacją o trwającym projekcie do 641 208 odbiorców (skumulowane dane Newspoint, Meta, Google i systemów mailingowych)

  • W mediach ukazało się 36 publikacji o łącznym zasięgu 313 780 odbiorców i ekwiwalencie reklamowym 47 324 zł (za Newspoint)

  • Zasięg w mediach społecznościowych wyniósł 304 258 odbiorców (za Meta Business Suite).

 

Efekty

Pionierski projekt współpracy fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty i TIM S.A. miał głównie charakter komunikacyjny i wizerunkowy, był też okazją do zebrania wniosków i wypracowania mechanizmów fundraisingowych. W obu obszarach Taki Tydzień, że OOO! potwierdził potencjał. Jego efekty to:

  • dotarcie w niekonwencjonalnej formule z informacją o ważnym problemie społecznym do nowej grupy docelowej: klientów znanego e-commerce;

  • budowanie świadomości programu Logopeda w każdej szkole i przedszkolu oraz marki fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty wśród klientów TIM S.A. i sklepu tim.pl;

  • wzmacnianie świadomości marki TIM u podopiecznych i partnerów fundacji OOO, wzmacnianie pozytywnego wizerunku TIM S.A. jako społecznie zaangażowanego biznesu z sercem;

  • promocja nowatorskich modeli współpracy biznesu i przedstawicieli NGO;

  • narzędzie dla partnera, do wsparcia sprzedaży produktów, biorących udział w projekcie.

 

Projekt pozwolił też zebrać dużo cennych wskazówek do wykorzystania przy kolejnych edycjach. Najbliższa planowana jest z okazji tegorocznego Black Friday, w dniach 24 listopada – 1 grudnia 2023.

- Od kilku lat staramy się włączać naszych klientów w prowadzone przez TIM działania o charakterze społecznym. W branży e-commerce B2B, w której działamy, to zawsze spore wyzwanie, dlatego projekt Taki Tydzień, że OOO także dla nas stanowił pole do zdobycia nowych i bardzo ciekawych doświadczeń. Cieszy mnie również, że wspólnie zwróciliśmy uwagę na problematykę właściwej opieki logopedycznej w szkołach i przedszkolach. Urzekł nas entuzjazm i otwartość partnerów z Fundacji OOO. Dziękuję za zaproszenie do Takiego Tygodnia… Jestem przekonany, że to nie był nasz ostatni wspólny projekt – mówi Michał Kostrowicki, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w TIM SA, koordynujący w firmie działania z obszaru ESG.

- Pierwsza edycja projektu Taki Tydzień, że OOO! była dla nas dużym wyzwaniem i bardzo ciekawym doświadczeniem. Przecieramy nową dla fundacji ścieżkę współpracy z biznesem i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów. Dzięki zaangażowaniu partnerów z TIM S.A., doskonałej współpracy i komunikacji na każdym etapie, zebraliśmy mnóstwo doświadczeń i wiedzy na temat mechanizmów e-commerce i wykorzystania potencjału, jaki daje w działaniach społecznych - komentuje Bartłomiej Dwornik, koordynator projektu z fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty. - Ta wiedza będzie procentować i pozwoli nam udoskonalać "Taki Tydzień" w kolejnych edycjach. Tak, aby oprócz nośnika ważnej informacji, stał się też skutecznym narzędziem fundraisingowym. Wspierającym realizowane przez nas programy edukacyjne i społeczne, a jednocześnie dającym wartość dodaną partnerom biznesowym. To był taki tydzień, że OOO! Jesteśmy wdzięczni zespołowi TIM S.A., że uwierzył w ten pomysł i pomógł nam go wprowadzić w życie!

Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty od 22 lat wspiera samorządy w realizacji zadań i projektów oświatowych. Fundacja jest organizacją pożytku publicznego. Prowadzi bezpłatne przedszkola i szkoły w całej Polsce. W 67 placówkach, prowadzonych obecnie przez fundację OOO, uczy się ponad 8200 dzieci.

TIM SA jest liderem polskiego e-commerce B2B, prowadzącym największe w Polsce centrum elektrotechniki dla profesjonalistów TIM.pl. Klienci TIM-u zawsze łatwo zamawiają, krótko czekają i dostają wszystko, czego potrzebują: produkt, pomoc i wiedzę. Centrala TIM-u znajduje się we Wrocławiu, gdzie spółka powstała w 1987 r. Od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

***

Case study z pierwszej edycji projektu Taki Tydzień, że OOO! opublikowane zostało w raporcie „Odpowiedzialni za przyszłość”, opracowanym przez Wrocławski Park Technologiczny, fundację Pro Mathematica oraz agencję Insight. Premiera raportu miała miejsce w październiku 2023 roku, podczas konferencji Liczymy się dla edukacji we Wrocławiu.

Cały raport pobrać można ze strony: https://odpowiedzialnizaprzyszlosc.pl

***

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ogólnopolski Operator Oświaty
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.