Komunikaty PR

Siła różnorodności w zespole

2023-06-26  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Zespoły składające się z ludzi o różnych umiejętnościach, odmiennym światopoglądzie czy w końcu innych charakterach, mają dużą szansę na zwiększenie wydajności pracy. Dobrze się uzupełniają i potrafią wzajemnie motywować do pokonywania wyzwań.  

Podczas budowania silnego zespołu warto zwrócić uwagę na cechy osobowości ludzi, którzy do niego należą. Z jednej strony team nie może składać się z samych liderów, z drugiej, ktoś musi wykonać pierwszy krok i wziąć odpowiedzialność za realizację celów. Dlatego tak istotne jest, aby każdy znał swoją rolę, uzupełniał się i dążył do osiągania wspólnych wyników.

Różne drogi na osiągnięcie wspólnych celów

Stawianie na różnorodność jest istotne dla długoterminowego sukcesu firmy. Wie o tym Maxi Zoo Polska, lider sklepów dla zwierząt. Sieć od początku rozwija wysoką kulturę organizacyjną, która traktuje każdego pracownika w indywidualny sposób. Naszym wyznacznikiem i przede wszystkim jednym z głównych celów jest skuteczna komunikacja wewnętrzna. Wsłuchiwanie się w potrzeby pracowników pozwala budować silne relacje w całej strukturze. To dla nas niezwykle ważne. Mając doświadczenie w zarządzaniu, że kluczowe w budowaniu zaangażowanego zespołu jest bycie otwartym na różnorodność. Co to oznacza? Stawiając na pracowników cechujących się różnymi umiejętnościami oraz doświadczeniem, tak naprawdę tworzymy środowisko opierające się na innowacyjności. To z kolei przekłada się na łatwiejsze pokonywanie trudnych wyzwań i problemów. - mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.  

Maxi Zoo Polska nie boi się stawiać na zmiany

Jako jeden z liderów branży, sieć aktywnie promuje różnorodność, podejmując świadome wysiłki w celu zatrudniania pracowników różnych płci, a równouprawnienie również jest wpisane w DNA całej organizacji. W naszych strukturach kładziemy nacisk na umiejętności, co wyklucza jakąkolwiek dyskryminację. Nasza kadra managerska składa się aktualnie z 3 kobiet oraz 4 mężczyzn. Podobnie prezentują się statystyki pracowników sklepów. Pracuje w nich 79 kierowniczek oraz 24 kierowników. Łącznie zatrudniamy 586 kobiet oraz 121 mężczyzn. Takie ułożenie struktury naszej organizacji sprawia, że pracownicy doskonale się uzupełniają. – dodaje Wojciech Kamiński.  Poprzez organizowanie szkoleń, programów rozwojowych i promowanie otwartości na różnorodność, sieć dąży do tworzenia jeszcze bardziej inkluzywnego środowiska pracy, w którym chce się być. Takie podejście to także szansa na równy rozwój każdej zatrudnionej osoby.

Różnorodność sprzyja kreatywności

Korzyści płynące z różnorodności w zespole są powszechnie widoczne. Swobodne dyskusje osób posiadających inne wizje pobudzają kreatywność i zachęcają do myślenia poza utartymi schematami. Stąd krótka droga do świetnych pomysłów i stałego rozwoju przez szukanie nowych rozwiązań. Zespół, który myśli nieszablonowo jest również bardziej otwarty na zrozumienie potrzeb klienta i dynamicznie zmieniającego się rynku. Niejednokrotnie przekonałem się na własnej skórze, że tak skonstruowany zespół potrafi osiągnąć naprawdę wiele. - dodaje Wojciech Kamiński.

Dzięki swojej sile różnorodności Maxi Zoo Polska jest przykładem dla innych organizacji, udowadniając, że to nie tylko właściwy sposób postępowania, ale również kluczowy czynnik dla osiągnięcia sukcesu w dynamicznym zmieniającym się świecie.

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 95 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.