Komunikaty PR

Silk Road Games wprowadzi do Chin gamingowe hity z Polski!

2023-06-26  |  08:40
Biuro prasowe

Spółka Silk Road Games z grupy PlayWay, jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, wprowadzi do Chin trzy hitowe produkcje z Polski. Mowa o Cooking Simulator PC (od Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator PC (od Ultimate Games) oraz House Flipper PC (od Frozen District). Planowo sprzedaż ruszy w II kwartale br.

Chiny są potęgą gamedevu na świecie, tamtejszy rynek  liczy ponad 660 mln aktywnych graczy. Z jego potencjału chce skorzystać Silk Road  Games - jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim. Założycielami firmy są Łukasz Robert Włodarczyk oraz Wojciech Dutkiewicz. Doświadczenie Łukasza Roberta Włodarczyka związane jest z rynkiem finansowym. Z kolei Wojciech Dutkiewicz to miłośnik świata sztuki. Silk Road Games stawia na organiczną ekspansję gamedevu z Europy, który jest bardzo ceniony wśród chińskich graczy, ale nadal mało dostępny dla szerokiego rynku w Chinach.

- Chiński rynek gier dla reszty świata to nadal zagadka. Wielu chce się tam dostać, ale proces ten nie jest prosty. Wychodząc temu naprzeciw i korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia, dystrybuujemy treści, opierając się na estetyce starego kontynentu z zachowaniem najnowszych trendów w gamingu - z uszanowaniem kultury, mentalności i zasad panujących w Chinach. Jestem przekonany, że polskie produkcje, które wprowadzimy do Chin, podbiją serca chińskich graczy, a nam pomogą w rozwoju  biznesu - mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.

Zanim gry trafią na chiński rynek, czeka je długa droga. Rolą Silk Road Games w pierwszej kolejności jest odpowiednia selekcja tytułów, które sprzedażowo rokują najlepiej. W tym zadaniu spółkę wspiera zespół testerów w Chinach oraz Liaoning Electronic Publishing House - państwowy chiński wydawca będący częścią Northern United Publishing&Media Group. Kolejnym wyzwaniem jest dostosowanie gier do wymagań rynku chińskiego, co pozwoli na uzyskanie tzw. ISBN, niezbędnego do dystrybucji. Proces ten polega na dokonaniu dobrego tłumaczenia, a następnie na dostosowaniu treści pod kątem tego, co regulator rynku może uznać za dopuszczalne.

Jeszcze w II kwartale br. Silk Road Games ruszy ze sprzedażą trzech popularnych polskich tytułów w Chinach. Będą to Cooking Simulator PC, Ultimate Fishing Simulator PC oraz House Flipper PC.

- W perspektywie kilku lat chcemy wprowadzić kilkanaście dużych tytułów na chiński rynek. Jednym z największych wyzwań stojących przed nami, jest przekonanie twórców gier do tego, że warto zainwestować czas i środki w dostosowanie ich produkcji  do wymagań rynku chińskiego oraz wejście na formalną ścieżkę uzyskania licencji. Wiele osób uważa, że uzyskanie licencji jest bardzo trudne i to prawda, ale my znaleźliśmy formułę, jak ten proces sprawnie realizować. W przyszłości zamierzamy także wydawać gry chińskie na globalnym rynku, o co poprosili nas sami Chińczycy - zapowiada Wojciech Dutkiewicz, współzałożyciel Silk Road Games.

Współzałożycielem spółki posiadającym ponad 10 proc. jej akcji jest znany piłkarz Robert Lewandowski.

- Jego siła oddziaływania, jeśli chodzi o rynek chiński, jest bardzo duża i wierzymy, że będzie to dodatkowe wsparcie w naszej wspólnej drodze do sukcesu - wyjaśnia Łukasz Robert Włodarczyk.

Silk Road Games planuje premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Firma zaczęła od symulatorów (PC). Obecnie pracuje nad wprowadzaniem do Chin gier mobilnych i na konsole, w tym tytułów AAA. Silk Road Games ma ambicje, aby dołączyć do grona spółek notowanych na  GPW.

***

O spółce:

Silk Road Games to jedyna europejska spółka zajmująca się dystrybucją gier na licencjonowanym rynku chińskim. Firma powstała w 2020 r. Jej największym sukcesem jest uzyskanie licencji na sprzedaż i dystrybucję dla trzech gier, które osiągnęły sukces sprzedażowy: Cooking Simulator PC (Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator PC (Ultimate Games) oraz House Flipper PC (Frozen District).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.