Komunikaty PR

Silk Road Games wprowadzi do Chin gamingowe hity z Polski!

2023-06-26  |  08:40
Biuro prasowe

Spółka Silk Road Games z grupy PlayWay, jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, wprowadzi do Chin trzy hitowe produkcje z Polski. Mowa o Cooking Simulator PC (od Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator PC (od Ultimate Games) oraz House Flipper PC (od Frozen District). Planowo sprzedaż ruszy w II kwartale br.

Chiny są potęgą gamedevu na świecie, tamtejszy rynek  liczy ponad 660 mln aktywnych graczy. Z jego potencjału chce skorzystać Silk Road  Games - jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim. Założycielami firmy są Łukasz Robert Włodarczyk oraz Wojciech Dutkiewicz. Doświadczenie Łukasza Roberta Włodarczyka związane jest z rynkiem finansowym. Z kolei Wojciech Dutkiewicz to miłośnik świata sztuki. Silk Road Games stawia na organiczną ekspansję gamedevu z Europy, który jest bardzo ceniony wśród chińskich graczy, ale nadal mało dostępny dla szerokiego rynku w Chinach.

- Chiński rynek gier dla reszty świata to nadal zagadka. Wielu chce się tam dostać, ale proces ten nie jest prosty. Wychodząc temu naprzeciw i korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia, dystrybuujemy treści, opierając się na estetyce starego kontynentu z zachowaniem najnowszych trendów w gamingu - z uszanowaniem kultury, mentalności i zasad panujących w Chinach. Jestem przekonany, że polskie produkcje, które wprowadzimy do Chin, podbiją serca chińskich graczy, a nam pomogą w rozwoju  biznesu - mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.

Zanim gry trafią na chiński rynek, czeka je długa droga. Rolą Silk Road Games w pierwszej kolejności jest odpowiednia selekcja tytułów, które sprzedażowo rokują najlepiej. W tym zadaniu spółkę wspiera zespół testerów w Chinach oraz Liaoning Electronic Publishing House - państwowy chiński wydawca będący częścią Northern United Publishing&Media Group. Kolejnym wyzwaniem jest dostosowanie gier do wymagań rynku chińskiego, co pozwoli na uzyskanie tzw. ISBN, niezbędnego do dystrybucji. Proces ten polega na dokonaniu dobrego tłumaczenia, a następnie na dostosowaniu treści pod kątem tego, co regulator rynku może uznać za dopuszczalne.

Jeszcze w II kwartale br. Silk Road Games ruszy ze sprzedażą trzech popularnych polskich tytułów w Chinach. Będą to Cooking Simulator PC, Ultimate Fishing Simulator PC oraz House Flipper PC.

- W perspektywie kilku lat chcemy wprowadzić kilkanaście dużych tytułów na chiński rynek. Jednym z największych wyzwań stojących przed nami, jest przekonanie twórców gier do tego, że warto zainwestować czas i środki w dostosowanie ich produkcji  do wymagań rynku chińskiego oraz wejście na formalną ścieżkę uzyskania licencji. Wiele osób uważa, że uzyskanie licencji jest bardzo trudne i to prawda, ale my znaleźliśmy formułę, jak ten proces sprawnie realizować. W przyszłości zamierzamy także wydawać gry chińskie na globalnym rynku, o co poprosili nas sami Chińczycy - zapowiada Wojciech Dutkiewicz, współzałożyciel Silk Road Games.

Współzałożycielem spółki posiadającym ponad 10 proc. jej akcji jest znany piłkarz Robert Lewandowski.

- Jego siła oddziaływania, jeśli chodzi o rynek chiński, jest bardzo duża i wierzymy, że będzie to dodatkowe wsparcie w naszej wspólnej drodze do sukcesu - wyjaśnia Łukasz Robert Włodarczyk.

Silk Road Games planuje premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Firma zaczęła od symulatorów (PC). Obecnie pracuje nad wprowadzaniem do Chin gier mobilnych i na konsole, w tym tytułów AAA. Silk Road Games ma ambicje, aby dołączyć do grona spółek notowanych na  GPW.

***

O spółce:

Silk Road Games to jedyna europejska spółka zajmująca się dystrybucją gier na licencjonowanym rynku chińskim. Firma powstała w 2020 r. Jej największym sukcesem jest uzyskanie licencji na sprzedaż i dystrybucję dla trzech gier, które osiągnęły sukces sprzedażowy: Cooking Simulator PC (Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator PC (Ultimate Games) oraz House Flipper PC (Frozen District).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.