Silk Road Games wprowadzi do Chin gamingowe hity z Polski!
Spółka Silk Road Games z grupy PlayWay, jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, wprowadzi do Chin trzy hitowe produkcje z Polski. Mowa o Cooking Simulator PC (od Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator PC (od Ultimate Games) oraz House Flipper PC (od Frozen District). Planowo sprzedaż ruszy w II kwartale br.
Chiny są potęgą gamedevu na świecie, tamtejszy rynek liczy ponad 660 mln aktywnych graczy. Z jego potencjału chce skorzystać Silk Road Games - jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim. Założycielami firmy są Łukasz Robert Włodarczyk oraz Wojciech Dutkiewicz. Doświadczenie Łukasza Roberta Włodarczyka związane jest z rynkiem finansowym. Z kolei Wojciech Dutkiewicz to miłośnik świata sztuki. Silk Road Games stawia na organiczną ekspansję gamedevu z Europy, który jest bardzo ceniony wśród chińskich graczy, ale nadal mało dostępny dla szerokiego rynku w Chinach.
- Chiński rynek gier dla reszty świata to nadal zagadka. Wielu chce się tam dostać, ale proces ten nie jest prosty. Wychodząc temu naprzeciw i korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia, dystrybuujemy treści, opierając się na estetyce starego kontynentu z zachowaniem najnowszych trendów w gamingu - z uszanowaniem kultury, mentalności i zasad panujących w Chinach. Jestem przekonany, że polskie produkcje, które wprowadzimy do Chin, podbiją serca chińskich graczy, a nam pomogą w rozwoju biznesu - mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.
Zanim gry trafią na chiński rynek, czeka je długa droga. Rolą Silk Road Games w pierwszej kolejności jest odpowiednia selekcja tytułów, które sprzedażowo rokują najlepiej. W tym zadaniu spółkę wspiera zespół testerów w Chinach oraz Liaoning Electronic Publishing House - państwowy chiński wydawca będący częścią Northern United Publishing&Media Group. Kolejnym wyzwaniem jest dostosowanie gier do wymagań rynku chińskiego, co pozwoli na uzyskanie tzw. ISBN, niezbędnego do dystrybucji. Proces ten polega na dokonaniu dobrego tłumaczenia, a następnie na dostosowaniu treści pod kątem tego, co regulator rynku może uznać za dopuszczalne.
Jeszcze w II kwartale br. Silk Road Games ruszy ze sprzedażą trzech popularnych polskich tytułów w Chinach. Będą to Cooking Simulator PC, Ultimate Fishing Simulator PC oraz House Flipper PC.
- W perspektywie kilku lat chcemy wprowadzić kilkanaście dużych tytułów na chiński rynek. Jednym z największych wyzwań stojących przed nami, jest przekonanie twórców gier do tego, że warto zainwestować czas i środki w dostosowanie ich produkcji do wymagań rynku chińskiego oraz wejście na formalną ścieżkę uzyskania licencji. Wiele osób uważa, że uzyskanie licencji jest bardzo trudne i to prawda, ale my znaleźliśmy formułę, jak ten proces sprawnie realizować. W przyszłości zamierzamy także wydawać gry chińskie na globalnym rynku, o co poprosili nas sami Chińczycy - zapowiada Wojciech Dutkiewicz, współzałożyciel Silk Road Games.
Współzałożycielem spółki posiadającym ponad 10 proc. jej akcji jest znany piłkarz Robert Lewandowski.
- Jego siła oddziaływania, jeśli chodzi o rynek chiński, jest bardzo duża i wierzymy, że będzie to dodatkowe wsparcie w naszej wspólnej drodze do sukcesu - wyjaśnia Łukasz Robert Włodarczyk.
Silk Road Games planuje premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Firma zaczęła od symulatorów (PC). Obecnie pracuje nad wprowadzaniem do Chin gier mobilnych i na konsole, w tym tytułów AAA. Silk Road Games ma ambicje, aby dołączyć do grona spółek notowanych na GPW.
***
O spółce:
Silk Road Games to jedyna europejska spółka zajmująca się dystrybucją gier na licencjonowanym rynku chińskim. Firma powstała w 2020 r. Jej największym sukcesem jest uzyskanie licencji na sprzedaż i dystrybucję dla trzech gier, które osiągnęły sukces sprzedażowy: Cooking Simulator PC (Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator PC (Ultimate Games) oraz House Flipper PC (Frozen District).
Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.