Komunikaty PR

Smaczna kampania reklamowa

2020-03-16  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.97 MB )

Stworzyłeś świetny produkt. W teorii - idealnie wpasuje się w aktualny trend zdrowego stylu życia, fleksitarianizmu czy idei zero waste. Pozostało jedno - kampania reklamowa. Nie łatwo jednak przebić się z komunikatem przez szum medialny wokół, wyborów, świąt Wielkanocnych, czy jednoczesnych premier produktów konkurencji… W jaki sposób dotrzeć do odbiorców i zachęcić ich do spróbowania nowości? Podpowiadamy.

Nierówna walka?

Podczas 1 minuty na Instagramie pojawia się ponad 46 tysięcy wpisów, powstaje 571 nowych stron internetowych oraz wysyłanych jest 188 mln e-maili. Użytkownicy otrzymują zatem nieustanny dopływ kolejnych treści. Bieżąca sytuacja w Polsce również powoduje, że większość odbiorców częściej kieruje swoją uwagę na wydarzenia polityczno-społeczne, a rzadziej na nowości produktowe. Zanim wprowadzimy produkt na rynek, warto odpowiedzieć sobie zatem na kilka kluczowych pytań:

- Dlaczego odbiorca potrzebuje naszego produktu?

- Dlaczego powinien chcieć go kupić?

- Dlaczego smak produktu będzie mu odpowiadał?

- Dlaczego będzie miał pozytywne skojarzenia z naszym produktem?

- Dlaczego spodoba mu się opakowanie produktu?

Ciekawym pomysłem jest zaproszenie do współpracy kucharza, który jeszcze na etapie testowania nowości zweryfikuje jej jakość, a zarazem stanie się żywą reklamą marki. –  Dobry produkt powinien charakteryzować się nie tylko pięknym opakowaniem, ale przede wszystkim walorami smakowymi – mówi Michał Biernat (Zespół Kucharzy Dworu Korona Karkonoszy). - Najważniejszym „sprawdzianem” jest wypróbowanie, jak zachowuje się podczas obróbki termicznej lub, czy spełnia swoje podstawowe zastosowania – dodaje ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

Co istotne planując kampanię opartą o food marketing, nie powinniśmy jednocześnie „zasypywać” odbiorcy informacjami i generować dużą liczbę niepotrzebnego contentu. To wskazówka – nawet nadprodukcja treści nie zapewni zwrotu z inwestycji. Trzeba działać mądrze – wprowadzić ideę zero waste do przedsiębiorstwa lub skorzystać z marketing conversion.

Kampania reklamowa online - strona www

Poniżej kilka podpowiedzi dotyczących tego, co możesz zrobić, aby promować swój produkt za pomocą witryny lub lading page:

- Zbuduj dedykowaną stronę internetową z motywem, który odzwierciedla wartości marki i kojarzy się z całą kategorią produktową, 

- Zintegruj bloga z witryną i publikuj regularne, wiarygodne treści (np. przepisy lub porady dotyczące odżywiania),

- Zaproś Glogerów i profesjonalnych kucharzy, aby zaangażowali się w proces tworzenia treści na stronę,

- Użyj wtyczek, które umożliwią odbiorcom wirtualne wycieczki po fabryce lub możliwość zakupu produktu w sklepie online, 

- Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych (według raportu UKE ponad 90% użytkowników smartfonów korzysta z internetu poprzez te urządzenia).

Social media są wiecznie głodne

Oto pomysły, które możesz wypróbować we wszystkich sieciach społecznościowych:

 - Przygotuj strategię komunikacji spójną ze stroną internetową - język komunikatów, czy kolory powinny pokrywać się, dzięki czemu odbiorca nie będzie miał poczucia dysonansu, jeśli przejdzie z profilu w social mediach na stronę.

- Monitoruj wpisy konkurencji - potraktuj to jako luźną inspirację i badaj, w jakim kierunku podążają konkurenci. 

- Publikuj min. 3 razy w tygodniu. Skuteczne budowanie marki w mediach społecznościowych dla firm spożywczych i napojów w dużej mierze zależy od częstotliwości postów.

- Wykorzystuj zdjęcia najwyższej jakości oraz poproś swoich fanów o ich autorskie zdjęcia.

Posty na Facebooku z obrazami są 2,3 razy bardziej angażujące niż te bez nich. Dodatkowo nasz mózg potrzebuje 1/10 sekundy, aby zrozumieć treści wizualne. Przetworzenie tekstu zawierającego się w od 200 do 250 słów zajmuje natomiast 60 sekund. 

- Budowanie silnej marki to proces. W przypadku marek spożywczych mamy świadomość, że przez Internet nie przekażemy odbiorcom doznań smakowych, ani zapachowych. Z drugiej strony - około 65% populacji stanowią wzrokowcy. To szansa na dobrą prezentację produktu, która przekona odbiorców do spróbowania nowości - tłumaczy Bartosz Zieliński z Commplace. - W takim przypadku kampania reklamowa powinna uwzględnić przeprowadzenie profesjonalnej sesji zdjęciowej zarówno samego produktu, jak i sytuacji, w której potencjalny odbiorca może go wykorzystać - dodaje ekspert z Commplace.

Food marketing online i offline

Według badania przeprowadzonego przez WhitePress średnio 60 % budżetów marketingowych polskich firm wydawanych jest na działania online. Nie oznacza to jednak, że kampania marketingowa oparta na działaniach offline całkowicie zeszła na drugi plan. W dzisiejszych czasach można, a nawet warto łączyć te dwa światy. Poniżej kilka przykładów, które może uwzględniać przykładowy plan marketingowy: 

- Sponsoring wydarzenia charytatywnego (np. maratonu), wraz z przeprowadzeniem degustacji oraz przygotowaniem wirtualnej zbiórki,

- Udział w targach i festiwalach żywności i przeprowadzenie fotorelacji na Instagramie, 

- Organizacja seminariów i warsztatów z jednoczesną transmisją live na Facebooku.

 

Kampania reklamowa dla produktów z branży spożywczej nie jest łatwym zadaniem. 

Stanowi duże wyzwanie, ale przede wszystkim szansę. I tak, jak nie ma idealnego przepisu na dany produkt, tak i w tym przypadku - należy dodawać różne składniki i w razie potrzeby modyfikować przepis.

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.