Komunikaty PR

Smaczna kampania reklamowa

2020-03-16  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.97 MB )

Stworzyłeś świetny produkt. W teorii - idealnie wpasuje się w aktualny trend zdrowego stylu życia, fleksitarianizmu czy idei zero waste. Pozostało jedno - kampania reklamowa. Nie łatwo jednak przebić się z komunikatem przez szum medialny wokół, wyborów, świąt Wielkanocnych, czy jednoczesnych premier produktów konkurencji… W jaki sposób dotrzeć do odbiorców i zachęcić ich do spróbowania nowości? Podpowiadamy.

Nierówna walka?

Podczas 1 minuty na Instagramie pojawia się ponad 46 tysięcy wpisów, powstaje 571 nowych stron internetowych oraz wysyłanych jest 188 mln e-maili. Użytkownicy otrzymują zatem nieustanny dopływ kolejnych treści. Bieżąca sytuacja w Polsce również powoduje, że większość odbiorców częściej kieruje swoją uwagę na wydarzenia polityczno-społeczne, a rzadziej na nowości produktowe. Zanim wprowadzimy produkt na rynek, warto odpowiedzieć sobie zatem na kilka kluczowych pytań:

- Dlaczego odbiorca potrzebuje naszego produktu?

- Dlaczego powinien chcieć go kupić?

- Dlaczego smak produktu będzie mu odpowiadał?

- Dlaczego będzie miał pozytywne skojarzenia z naszym produktem?

- Dlaczego spodoba mu się opakowanie produktu?

Ciekawym pomysłem jest zaproszenie do współpracy kucharza, który jeszcze na etapie testowania nowości zweryfikuje jej jakość, a zarazem stanie się żywą reklamą marki. –  Dobry produkt powinien charakteryzować się nie tylko pięknym opakowaniem, ale przede wszystkim walorami smakowymi – mówi Michał Biernat (Zespół Kucharzy Dworu Korona Karkonoszy). - Najważniejszym „sprawdzianem” jest wypróbowanie, jak zachowuje się podczas obróbki termicznej lub, czy spełnia swoje podstawowe zastosowania – dodaje ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

Co istotne planując kampanię opartą o food marketing, nie powinniśmy jednocześnie „zasypywać” odbiorcy informacjami i generować dużą liczbę niepotrzebnego contentu. To wskazówka – nawet nadprodukcja treści nie zapewni zwrotu z inwestycji. Trzeba działać mądrze – wprowadzić ideę zero waste do przedsiębiorstwa lub skorzystać z marketing conversion.

Kampania reklamowa online - strona www

Poniżej kilka podpowiedzi dotyczących tego, co możesz zrobić, aby promować swój produkt za pomocą witryny lub lading page:

- Zbuduj dedykowaną stronę internetową z motywem, który odzwierciedla wartości marki i kojarzy się z całą kategorią produktową, 

- Zintegruj bloga z witryną i publikuj regularne, wiarygodne treści (np. przepisy lub porady dotyczące odżywiania),

- Zaproś Glogerów i profesjonalnych kucharzy, aby zaangażowali się w proces tworzenia treści na stronę,

- Użyj wtyczek, które umożliwią odbiorcom wirtualne wycieczki po fabryce lub możliwość zakupu produktu w sklepie online, 

- Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych (według raportu UKE ponad 90% użytkowników smartfonów korzysta z internetu poprzez te urządzenia).

Social media są wiecznie głodne

Oto pomysły, które możesz wypróbować we wszystkich sieciach społecznościowych:

 - Przygotuj strategię komunikacji spójną ze stroną internetową - język komunikatów, czy kolory powinny pokrywać się, dzięki czemu odbiorca nie będzie miał poczucia dysonansu, jeśli przejdzie z profilu w social mediach na stronę.

- Monitoruj wpisy konkurencji - potraktuj to jako luźną inspirację i badaj, w jakim kierunku podążają konkurenci. 

- Publikuj min. 3 razy w tygodniu. Skuteczne budowanie marki w mediach społecznościowych dla firm spożywczych i napojów w dużej mierze zależy od częstotliwości postów.

- Wykorzystuj zdjęcia najwyższej jakości oraz poproś swoich fanów o ich autorskie zdjęcia.

Posty na Facebooku z obrazami są 2,3 razy bardziej angażujące niż te bez nich. Dodatkowo nasz mózg potrzebuje 1/10 sekundy, aby zrozumieć treści wizualne. Przetworzenie tekstu zawierającego się w od 200 do 250 słów zajmuje natomiast 60 sekund. 

- Budowanie silnej marki to proces. W przypadku marek spożywczych mamy świadomość, że przez Internet nie przekażemy odbiorcom doznań smakowych, ani zapachowych. Z drugiej strony - około 65% populacji stanowią wzrokowcy. To szansa na dobrą prezentację produktu, która przekona odbiorców do spróbowania nowości - tłumaczy Bartosz Zieliński z Commplace. - W takim przypadku kampania reklamowa powinna uwzględnić przeprowadzenie profesjonalnej sesji zdjęciowej zarówno samego produktu, jak i sytuacji, w której potencjalny odbiorca może go wykorzystać - dodaje ekspert z Commplace.

Food marketing online i offline

Według badania przeprowadzonego przez WhitePress średnio 60 % budżetów marketingowych polskich firm wydawanych jest na działania online. Nie oznacza to jednak, że kampania marketingowa oparta na działaniach offline całkowicie zeszła na drugi plan. W dzisiejszych czasach można, a nawet warto łączyć te dwa światy. Poniżej kilka przykładów, które może uwzględniać przykładowy plan marketingowy: 

- Sponsoring wydarzenia charytatywnego (np. maratonu), wraz z przeprowadzeniem degustacji oraz przygotowaniem wirtualnej zbiórki,

- Udział w targach i festiwalach żywności i przeprowadzenie fotorelacji na Instagramie, 

- Organizacja seminariów i warsztatów z jednoczesną transmisją live na Facebooku.

 

Kampania reklamowa dla produktów z branży spożywczej nie jest łatwym zadaniem. 

Stanowi duże wyzwanie, ale przede wszystkim szansę. I tak, jak nie ma idealnego przepisu na dany produkt, tak i w tym przypadku - należy dodawać różne składniki i w razie potrzeby modyfikować przepis.

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Nowe podejście do rekrutacji w dobie zmieniającego się rynku pracy Biuro prasowe
2024-08-22 | 01:00

Nowe podejście do rekrutacji w dobie zmieniającego się rynku pracy

W dzisiejszych czasach rekrutacja ulega dynamicznym zmianom, a potrzeby pracowników stają się coraz bardziej zróżnicowane. Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-08-21 | 09:30

Wpływ ESG na postrzeganie firm w Polsce

Autor: Paweł Matwiejczuk, Digital Marketing Director, Lazarski University of Technology Temat ESG to stosunkowo nowa sprawa w przestrzeni publicznej. W sferze biznesowej już mniej, ale ciągle to nowość dla wielu. W ostatnich latach ESG
Firma Łukasz Robert Włodarczyk członkiem zarządu Big Cheese Studio
2024-08-19 | 09:00

Łukasz Robert Włodarczyk członkiem zarządu Big Cheese Studio

Łukasz Robert Włodarczyk - współzałożyciel spółki Silk Road Games, europejskiego dystrybutora gier na licencjonowanym rynku chińskim, objął stanowisko członka zarządu w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.