Strategia Paged Meble: marka własna, nowe technologie i ESG
Paged Meble to producent mebli i jeden z liderów rynku kontraktowego w kategorii krzeseł drewnianych w Polsce. Aktualnie jest obecny na 6 kontynentach w około 60 krajach, a jego przychody z eksportu rosną z roku na rok i stanowią około 70% całości wartości sprzedaży. Sprzedaż za 2024 rok prognozowana jest na poziomie 80 mln złotych. Firma stale zwiększa udział produktów sprzedawanych pod własną marką.
W ramach swojej strategii firma coraz silniej inwestuje w budowę marki i jej rozpoznawalność w Polsce oraz zagranicą. W tym roku, Paged po raz pierwszy uczestniczył w Clerkenwell Design Week w Londynie. Poza tym, kolejny raz jako wystawca na najbardziej znanych targach wzorniczych w Europie, Salone Internazionale del Mobile. W Mediolanie firma zaprezentowała nową kolekcję opartą na reinterpretacji klasycznych wzorów w nowej palecie kolorystycznej oraz kilka prototypów rodziny stolików kawowych DRUM, które niedługo trafią do jej oferty. Autorką projektów, nowej palety wybarwień oraz ekspozycji targowej jest Maja Ganszyniec.
Kolejnym wydarzeniem w targowym kalendarzu będą odbywające się pod koniec października targi Orgatec w Kolonii oraz targi Equip Hotel w Paryżu.
Paged, zgodnie z założeniami swojej aktualnej strategii, intensyfikuje też komunikację marketingową, korzystając ze wsparcia wyspecjalizowanej w obszarze wyposażenia wnętrz i architektury agencji Profundo.
Innowacje i recykling
Firma, choć bazuje na długiej i bogatej meblarskiej tradycji, mocno stawia na nowe technologie oraz jakość produktu. Centrum badawczo-rozwojowe Paged LabTech, wielomilionowa inwestycja Grupy Paged, jest miejscem, gdzie powstają innowacyjne technologie i koncepcje nowych produktów dla Paged Meble. Jedną z najnowszych technologii jest WRB (Weather-Resisistant Beech), która pozwala na użytkowanie mebli na zewnątrz niezależnie od pogody, a tym samym usuwa dotychczasowy podział na meble do wnętrz i do użytkowania na zewnątrz. Proces wdrażania tej technologii został zakończony i obecnie jest ona komercjalizowana.
W Paged LabTech prowadzone są też prace badawcze, których celem jest stworzenie cyrkularnego krzesła – pierwsze efekty oraz szczegóły tego projektu planujemy zaprezentować na stoisku Paged Meble podczas tegorocznych targów Orgatec.
Paged poszerza ofertę produktową
Obok nowych modeli mebli i stołów (w tym także stolików kawowych), marka pracuje aktualnie nad ofertą siedzisk i krzeseł outdoorowych. Proponowana klientom paleta wybarwień została wzbogacona o nowe, atrakcyjne kolory w różnych technikach koloryzujących (bejce, lakiery, emalie). Kolejnym elementem przebudowy oferty jest zmierzanie ku większej systemowości produktów Paged i rozwijanie rodzin produktów na bazie feedbacku od partnerów (architektów, projektantów wnętrz, dystrybutorów oraz deweloperów).
Paged Meble współpracuje z cenionymi projektantami, takimi jak Maja Ganszyniec/ Maja Ganszyniec Studio, Pedro Salgado, Agnieszka Pikus/Agnieszka Pikus Design, Tomek Rygalik/ Studio Rygalik, Grzegorz Gancarczyk, Jakub Szczęsny, Dario Polaco, Nikodem Szpunar, Bartłomiej Lewandowski, Studio Iskry, Ola Mirecka, Grzegorz Wit oraz Jadwiga Husarska-Sobina/Husarska Design Studio.
Zaangażowanie w zrównoważony rozwój
Jednym z kluczowych wartości, towarzyszących Paged Meble we wszystkich działaniach jest zasada zrównoważonego rozwoju. W produkcji przestrzegane są wytyczne ESG, a meble posiadają certyfikaty FSC. W energooszczędnym procesie produkcji firma w stu procentach wykorzystuje energię produkowaną przez ogniwa fotowoltaiczne. Wkrótce wprowadzi również karty środowiskowe (EPD) dla wszystkich oferowanych modeli krzeseł. Projekt cyrkularnego krzesła jest kolejnym krokiem w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. W tym projekcie Paged skupia się na rozwiązaniach proklienckich, wykraczając poza ekologiczne zarządzanie własną produkcją i dostawami surowców.
Zmiany strategiczne w Paged Meble to znaczący krok w kierunku zrównoważonego i innowacyjnego rozwoju, którego celem jest wzmocnienie pozycji firmy na globalnym rynku meblarskim. Aby móc te zmiany wprowadzić, już rok temu rozpoczęliśmy prace wewnątrz organizacji, które dziś pozwalają nam na realizację tak ambitnych i wymagających planów. Jestem przekonany, że zarówno nasze dziedzictwo, umiejętność dostosowywania się firmy do zmieniającego się przez ponad 140 lat otoczenia, jak i ogrom inwestycji w najnowocześniejsze technologie oraz nasz zespół specjalistów przyniosą oczekiwane efekty. Michael Thonet dokonał swoim pomysłem rewolucyjnego kroku, my pójdziemy dalej, a efektem tego ruchu będzie krzesło cyrkularne. Z poszanowaniem naszej tradycji, ale przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, czerpiemy z przeszłości patrząc w przyszłość – mówi Michał Mróz, Wiceprezes Zarządu Paged Meble.
O Grupie Paged
Grupa Paged to zespół firm działających w branży przetwórstwa drewna, produkcji mebli, sklejki oraz handlu płytami drewnopochodnymi. Posiada pięć zakładów w Polsce i Estonii, zatrudnia ponad 1800 pracowników. Paged Meble, z zakładem w Jasienicy, założonym w 1881 roku, którego rozwój zapoczątkowała rewolucyjna technologia Michaela Thoneta, nieustannie się rozwija i dziś może produkować pół miliona krzeseł rocznie, co daje ponad 1300 krzeseł dziennie. Działa na sześciu kontynentach, w ponad 60 krajach, a przychody z zagranicy stanowią obecnie około 70% całkowitej sprzedaży. Prognozowana sprzedaż na ten rok dla Paged Meble wynosi 80 milionów złotych.
Więcej informacji na stronie Paged Meble.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.