Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior i strategia ESG Grupy TIM na lata 2023-2026

Michał Kostrowicki
TIM SA
ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl
Uczniowie klas siódmych Szkoły Podstawowej w Długołęce wzięli udział w warsztatach Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior w przestrzeniach centrali TIM SA. Wrocławska odsłona inicjatywy Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby) idealnie wpisuje się w nową strategię ESG Grupy TIM.
Szkoła Gospodarki Cyfrowej od lat wspiera rozwój kompetencji zawodowych przedstawicieli branży e-commerce. Przedstawiciele TIM-u kilkukrotnie brali w niej udział w charakterze prelegentów, a wnętrza centrali firmy dwukrotnie posłużyły za miejsce do realizacji zajęć SGC.
Jesienią 2022 r. ruszyła Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior - projekt edukacyjno-rozwojowy skierowany do dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych oraz ich rodziców, mający na celu wypracowanie umiejętności świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci. SGC Junior została objęta patronatem Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Rzecznika Praw Dziecka, NASK, Federacji Konsumentów, Sekretarza Stanu w KPRM ds. Cyfryzacji Janusza Cieszyńskiego oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Program Szkoły obejmuje najważniejsze kwestie względem bezpieczeństwa, hejtu, kompetencji cyfrowych, zakupów w sieci, mediów społecznościowych czy użycia najnowszych technologii. Dotychczasowe zajęcia odbyły się w Warszawie, Łodzi i Zielonej Górze.
Dzielić się wiedzą i inspirować
TIM wraz z Setup.pl został partnerem wrocławskiej edycji SGC Junior. W ciągu trzygodzinnych zajęć zorganizowanych 13 czerwca 2023 r. młodzież wzięła udział w kilku warsztatach i prelekcjach. W trakcie jednej z nich eksperci TIM-u wyjaśnili kwestie user experience na przykładzie popularnych serwisów i aplikacji. Podczas innego wystąpienia pokazali, jak wiele zespołów o bardzo zróżnicowanych kompetencjach jest potrzebnych, by funkcjonował e-sklep, rozprawiając się z mitem, że do funkcjonowania biznesu e-commerce niezbędni są tylko programiści i graficy. Pozostali prelegenci mówi o cyberbezpieczeństwie i hejcie w sieci, o miejscach w Internecie wspierających rozwój ucznia, a także o tym, jak sztuczna inteligencja może usprawnić pracę firmy z branży e-commerce.
- Od lat uczestniczyliśmy jako partner w „dorosłej” wersji Szkoły Gospodarki Cyfrowej, z radością dołączyliśmy do Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior. To inicjatywa, która znakomicie wpisuje się w założenia nowej strategii ESG Grupy TIM, nad którą prace zakończyliśmy wiosną tego roku – mówi Michał Kostrowicki, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w TIM SA, odpowiedzialny za obszar społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju, w tym za organizację SGC Junior. – Wśród ustalonych w niej priorytetów TIM-u znajduje się między innymi dzieleniem się wiedzą w zakresie nowych technologii i programowania czy zachęcanie uczniów i studentów do poznawania naszych obszarów działalności. Być może nasze zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior staną się dla młodzieży inspiracją przy wyborze szkoły średniej z myślą o przyszłej drodze zawodowej – dodaje.
Pół roku prac nad strategią ESG
Strategia ESG Grupy TIM na latach 2023-2026 jest pierwszym takim dokumentem obejmującym obie spółki z Grupy. Dotychczas TIM realizował założenia własnej strategii CSR z roku 2019, zaś 3LP posiadało politykę w zakresie zrównoważonego rozwoju.
- Na trzy filary strategii (Trwałe relacje, Innowacyjne działania, Możliwości rozwoju), z których wypływają cele i priorytety, patrzymy z czterech perspektyw: klientów i partnerów biznesowych, pracowników, społeczeństwa oraz środowiska. Dla każdego filaru i każdej perspektywy zdefiniowaliśmy do 2026 roku łącznie 26 celów mierzalnych, szczegółowych celów dla poszczególnych spółek: 16 dla TIM-u i 10 dla 3LP. Sformułowaliśmy także cztery cele wspólne na poziomie całej Grupy TIM. Trzy z nich kontrybuują do Celów Zrównoważonego Rozwoju z ONZ-owskiej Agendy 2030 – wylicza Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA.
Grupa Kapitałowa TIM od 2018 r. nieprzerwanie raportuje kwestie niefinansowe/zrównoważonego rozwoju. Proces ten rozpoczęto zanim Grupę TIM objął taki obowiązek na podstawie unijnej dyrektywy NFRD (zaimplementowanej do polskiej Ustawy o rachunkowości). Inne aspekty CSR/ESG były jednak dotąd realizowane osobno przez każdą ze spółek tworzących Grupę. Wobec coraz liczniejszych wyzwań w tym obszarze Zarządy TIM i 3LP zdecydowały o stworzeniu jednej strategii ESG dla całej Grupy, jednakże uwzględniającej specyfikę działalności każdej ze spółek. Prace nad strategią trwały pół roku, a w ramach analizy istotności uwzględniono głosy kilkuset interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych, zebrane w ramach ankiet, wywiadów indywidualnych, a propozycje przygotowane przez studentów studiów podyplomowych „Manager CSR” w Collegium Civitas.
W nowej strategii, poza wspomnianym aspektem edukacji cyfrowej, mocno wybrzmiewają priorytety i cele środowiskowe (m.in. redukcja śladu węglowego Grupy, wymiana floty samochodowej TIM-u i budowa farmy fotowoltaicznej przez 3LP). Dokument przewiduje także kontynuację zaangażowania społecznego (wolontariat pracowniczy i program grantowy w TIM-ie) i jeszcze większe wsparcie dla lokalnych społeczności.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.