Komunikaty PR

Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior i strategia ESG Grupy TIM na lata 2023-2026

2023-07-05  |  20:07
Biuro prasowe
Kontakt

Michał Kostrowicki
TIM SA

ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl

Uczniowie klas siódmych Szkoły Podstawowej w Długołęce wzięli udział w warsztatach Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior w przestrzeniach centrali TIM SA. Wrocławska odsłona inicjatywy Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby) idealnie wpisuje się w nową strategię ESG Grupy TIM.

Szkoła Gospodarki Cyfrowej od lat wspiera rozwój kompetencji zawodowych przedstawicieli branży e-commerce. Przedstawiciele TIM-u kilkukrotnie brali w niej udział w charakterze prelegentów, a wnętrza centrali firmy dwukrotnie posłużyły za miejsce do realizacji zajęć SGC.

Jesienią 2022 r. ruszyła Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior - projekt edukacyjno-rozwojowy skierowany do dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych oraz ich rodziców, mający na celu wypracowanie umiejętności świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci. SGC Junior została objęta patronatem Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Rzecznika Praw Dziecka, NASK, Federacji Konsumentów, Sekretarza Stanu w KPRM ds. Cyfryzacji Janusza Cieszyńskiego oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Program Szkoły obejmuje najważniejsze kwestie względem bezpieczeństwa, hejtu, kompetencji cyfrowych, zakupów w sieci, mediów społecznościowych czy użycia najnowszych technologii. Dotychczasowe zajęcia odbyły się w Warszawie, Łodzi i Zielonej Górze.

Dzielić się wiedzą i inspirować

TIM wraz z Setup.pl został partnerem wrocławskiej edycji SGC Junior. W ciągu trzygodzinnych zajęć zorganizowanych 13 czerwca 2023 r. młodzież wzięła udział w kilku warsztatach i prelekcjach. W trakcie jednej z nich eksperci TIM-u wyjaśnili kwestie user experience na przykładzie popularnych serwisów i aplikacji. Podczas innego wystąpienia pokazali, jak wiele zespołów o bardzo zróżnicowanych kompetencjach jest potrzebnych, by funkcjonował e-sklep, rozprawiając się z mitem, że do funkcjonowania biznesu e-commerce niezbędni są tylko programiści i graficy. Pozostali prelegenci mówi o cyberbezpieczeństwie i hejcie w sieci, o miejscach w Internecie wspierających rozwój ucznia, a także o tym, jak sztuczna inteligencja może usprawnić pracę firmy z branży e-commerce.

- Od lat uczestniczyliśmy jako partner w „dorosłej” wersji Szkoły Gospodarki Cyfrowej, z radością dołączyliśmy do Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior. To inicjatywa, która znakomicie wpisuje się w założenia nowej strategii ESG Grupy TIM, nad którą prace zakończyliśmy wiosną tego roku – mówi Michał Kostrowicki, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w TIM SA, odpowiedzialny za obszar społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju, w tym za organizację SGC Junior. – Wśród ustalonych w niej priorytetów TIM-u znajduje się między innymi dzieleniem się wiedzą w zakresie nowych technologii i programowania czy zachęcanie uczniów i studentów do poznawania naszych obszarów działalności. Być może nasze zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior staną się dla młodzieży inspiracją przy wyborze szkoły średniej z myślą o przyszłej drodze zawodowej – dodaje.

Pół roku prac nad strategią ESG

Strategia ESG Grupy TIM na latach 2023-2026 jest pierwszym takim dokumentem obejmującym obie spółki z Grupy. Dotychczas TIM realizował założenia własnej strategii CSR z roku 2019, zaś 3LP posiadało politykę w zakresie zrównoważonego rozwoju.

- Na trzy filary strategii (Trwałe relacje, Innowacyjne działania, Możliwości rozwoju), z których wypływają cele i priorytety, patrzymy z czterech perspektyw: klientów i partnerów biznesowych, pracowników, społeczeństwa oraz środowiska. Dla każdego filaru i każdej perspektywy zdefiniowaliśmy do 2026 roku łącznie 26 celów mierzalnych, szczegółowych celów dla poszczególnych spółek: 16 dla TIM-u i 10 dla 3LP. Sformułowaliśmy także cztery cele wspólne na poziomie całej Grupy TIM. Trzy z nich kontrybuują do Celów Zrównoważonego Rozwoju z ONZ-owskiej Agendy 2030  – wylicza Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA.

Grupa Kapitałowa TIM od 2018 r. nieprzerwanie raportuje kwestie niefinansowe/zrównoważonego rozwoju. Proces ten rozpoczęto zanim Grupę TIM objął taki obowiązek na podstawie unijnej dyrektywy NFRD (zaimplementowanej do polskiej Ustawy o rachunkowości). Inne aspekty CSR/ESG były jednak dotąd realizowane osobno przez każdą ze spółek tworzących Grupę. Wobec coraz liczniejszych wyzwań w tym obszarze Zarządy TIM i 3LP zdecydowały o stworzeniu jednej strategii ESG dla całej Grupy, jednakże uwzględniającej specyfikę działalności każdej ze spółek. Prace nad strategią trwały pół roku, a w ramach analizy istotności uwzględniono głosy kilkuset interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych, zebrane w ramach ankiet, wywiadów indywidualnych, a propozycje przygotowane przez studentów studiów podyplomowych „Manager CSR” w Collegium Civitas.

W nowej strategii, poza wspomnianym aspektem edukacji cyfrowej, mocno wybrzmiewają priorytety i cele środowiskowe (m.in. redukcja śladu węglowego Grupy, wymiana floty samochodowej TIM-u i budowa farmy fotowoltaicznej przez 3LP). Dokument przewiduje także kontynuację zaangażowania społecznego (wolontariat pracowniczy i program grantowy w TIM-ie) i jeszcze większe wsparcie dla lokalnych społeczności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: TIM SA
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.