Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior i strategia ESG Grupy TIM na lata 2023-2026
Michał Kostrowicki
TIM SA
ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl
Uczniowie klas siódmych Szkoły Podstawowej w Długołęce wzięli udział w warsztatach Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior w przestrzeniach centrali TIM SA. Wrocławska odsłona inicjatywy Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby) idealnie wpisuje się w nową strategię ESG Grupy TIM.
Szkoła Gospodarki Cyfrowej od lat wspiera rozwój kompetencji zawodowych przedstawicieli branży e-commerce. Przedstawiciele TIM-u kilkukrotnie brali w niej udział w charakterze prelegentów, a wnętrza centrali firmy dwukrotnie posłużyły za miejsce do realizacji zajęć SGC.
Jesienią 2022 r. ruszyła Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior - projekt edukacyjno-rozwojowy skierowany do dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych oraz ich rodziców, mający na celu wypracowanie umiejętności świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci. SGC Junior została objęta patronatem Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Rzecznika Praw Dziecka, NASK, Federacji Konsumentów, Sekretarza Stanu w KPRM ds. Cyfryzacji Janusza Cieszyńskiego oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Program Szkoły obejmuje najważniejsze kwestie względem bezpieczeństwa, hejtu, kompetencji cyfrowych, zakupów w sieci, mediów społecznościowych czy użycia najnowszych technologii. Dotychczasowe zajęcia odbyły się w Warszawie, Łodzi i Zielonej Górze.
Dzielić się wiedzą i inspirować
TIM wraz z Setup.pl został partnerem wrocławskiej edycji SGC Junior. W ciągu trzygodzinnych zajęć zorganizowanych 13 czerwca 2023 r. młodzież wzięła udział w kilku warsztatach i prelekcjach. W trakcie jednej z nich eksperci TIM-u wyjaśnili kwestie user experience na przykładzie popularnych serwisów i aplikacji. Podczas innego wystąpienia pokazali, jak wiele zespołów o bardzo zróżnicowanych kompetencjach jest potrzebnych, by funkcjonował e-sklep, rozprawiając się z mitem, że do funkcjonowania biznesu e-commerce niezbędni są tylko programiści i graficy. Pozostali prelegenci mówi o cyberbezpieczeństwie i hejcie w sieci, o miejscach w Internecie wspierających rozwój ucznia, a także o tym, jak sztuczna inteligencja może usprawnić pracę firmy z branży e-commerce.
- Od lat uczestniczyliśmy jako partner w „dorosłej” wersji Szkoły Gospodarki Cyfrowej, z radością dołączyliśmy do Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior. To inicjatywa, która znakomicie wpisuje się w założenia nowej strategii ESG Grupy TIM, nad którą prace zakończyliśmy wiosną tego roku – mówi Michał Kostrowicki, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w TIM SA, odpowiedzialny za obszar społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju, w tym za organizację SGC Junior. – Wśród ustalonych w niej priorytetów TIM-u znajduje się między innymi dzieleniem się wiedzą w zakresie nowych technologii i programowania czy zachęcanie uczniów i studentów do poznawania naszych obszarów działalności. Być może nasze zajęcia Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior staną się dla młodzieży inspiracją przy wyborze szkoły średniej z myślą o przyszłej drodze zawodowej – dodaje.
Pół roku prac nad strategią ESG
Strategia ESG Grupy TIM na latach 2023-2026 jest pierwszym takim dokumentem obejmującym obie spółki z Grupy. Dotychczas TIM realizował założenia własnej strategii CSR z roku 2019, zaś 3LP posiadało politykę w zakresie zrównoważonego rozwoju.
- Na trzy filary strategii (Trwałe relacje, Innowacyjne działania, Możliwości rozwoju), z których wypływają cele i priorytety, patrzymy z czterech perspektyw: klientów i partnerów biznesowych, pracowników, społeczeństwa oraz środowiska. Dla każdego filaru i każdej perspektywy zdefiniowaliśmy do 2026 roku łącznie 26 celów mierzalnych, szczegółowych celów dla poszczególnych spółek: 16 dla TIM-u i 10 dla 3LP. Sformułowaliśmy także cztery cele wspólne na poziomie całej Grupy TIM. Trzy z nich kontrybuują do Celów Zrównoważonego Rozwoju z ONZ-owskiej Agendy 2030 – wylicza Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA.
Grupa Kapitałowa TIM od 2018 r. nieprzerwanie raportuje kwestie niefinansowe/zrównoważonego rozwoju. Proces ten rozpoczęto zanim Grupę TIM objął taki obowiązek na podstawie unijnej dyrektywy NFRD (zaimplementowanej do polskiej Ustawy o rachunkowości). Inne aspekty CSR/ESG były jednak dotąd realizowane osobno przez każdą ze spółek tworzących Grupę. Wobec coraz liczniejszych wyzwań w tym obszarze Zarządy TIM i 3LP zdecydowały o stworzeniu jednej strategii ESG dla całej Grupy, jednakże uwzględniającej specyfikę działalności każdej ze spółek. Prace nad strategią trwały pół roku, a w ramach analizy istotności uwzględniono głosy kilkuset interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych, zebrane w ramach ankiet, wywiadów indywidualnych, a propozycje przygotowane przez studentów studiów podyplomowych „Manager CSR” w Collegium Civitas.
W nowej strategii, poza wspomnianym aspektem edukacji cyfrowej, mocno wybrzmiewają priorytety i cele środowiskowe (m.in. redukcja śladu węglowego Grupy, wymiana floty samochodowej TIM-u i budowa farmy fotowoltaicznej przez 3LP). Dokument przewiduje także kontynuację zaangażowania społecznego (wolontariat pracowniczy i program grantowy w TIM-ie) i jeszcze większe wsparcie dla lokalnych społeczności.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.