Komunikaty PR

Team building w sektorze HR: jak zwiększyć efektywność procesów rekrutacyjnych?

2023-04-19  |  01:00
Biuro prasowe

Team building w sektorze HR może być skuteczną strategią, aby zwiększyć efektywność procesów rekrutacyjnych. Ważne jest, aby każdy członek zespołu HR miał jasno określone cele i wiedział, jakie kroki należy podjąć, aby je osiągnąć. Wspólnie ustalona strategia pozwoli na skoordynowane działania i większą efektywność procesów rekrutacyjnych. Warto pamiętać, że techniki team buildingowe pomagają w integracji zespołu.

Pracownicy sektora HR mają do czynienia z wieloma wyzwaniami, które wymagają od nich zarówno umiejętności interpersonalnych, jak i wiedzy fachowej. Rekrutacja i selekcja pracowników to jedno z największych wyzwań dla pracowników sektora HR. Muszą oni przeprowadzać skutecznie oba te procesy, uwzględniając wymagania stanowiska, a także umiejętności, doświadczenie i wartości kandydatów.

Utrzymanie pracowników w firmie to kolejne wyzwanie, przed jakim stają pracownicy sektora HR. Muszą oni dbać o satysfakcję pracowników, tworząc odpowiednie warunki pracy, oferując możliwość podnoszenia kwalifikacji oraz rozwój kariery. Pracownicy sektora HR muszą dbać o to, aby wynagrodzenia były adekwatne do tych, jakie oferuje rynek pracy, a także zapewniać atrakcyjne benefity, które zachęcą pracowników do pozostania w firmie. Muszą także zarządzać zasobami ludzkimi w firmie, czyli odpowiednio planować szkolenia, rozwój kariery, ocenę pracowników, awanse i zwolnienia. Jak widać, przed pracownikami działów HR stoi wiele wyzwań.

Dlaczego warto zadbać o team building wśród pracowników działów HR?

Nie jest tajemnicą, że zintegrowany zespół pracuje lepiej i efektywniej wykonuje swoje obowiązki. Rynek HR w Polsce jest stosunkowo duży i dynamiczny, a jego rozwój można obserwować już od kilku lat. Wraz z rozwojem sektora usług, a w szczególności outsourcingu procesów biznesowych, rośnie również zapotrzebowanie na usługi HR. W Polsce działa wiele firm oferujących różnego rodzaju usługi z zakresu HR, takie jak rekrutacja i selekcja pracowników, doradztwo personalne, zarządzanie talentami, szkolenia czy outsourcing procesów HR.

- Powinniśmy zadbać o team building pracowników między innymi po to, by zatrzymać ich w firmie. Rynek HR dynamicznie rośnie i widzimy ogromne zapotrzebowanie na rekrutertów. Nie mamy w Polsce do czynienia z bezrobociem i nic nie wskazuje, by sytuacja miała się niebawem, diametralnie zmienić, zatem specjaliści od poszukiwania pracowników są na wagę złota – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, który organizuje wyjazdy team buildingowe. – Z drugiej zaś strony zintegrowany zespół pracuje efektywniej. Warto zatem sprawić, by rekrutacje przebiegały owocnie i przynosiły oczekiwane rezultaty.

Co się sprawdza w ramach team buildingu?

Organizowanie wyjazdów integracyjnych jest bardzo ważne dla każdej organizacji i niesie wiele korzyści dla pracowników, jak i dla całej firmy.

Wyjazdy integracyjne to doskonała okazja do team buildingu. Pozwalają na budowanie relacji między pracownikami, co przekłada się na lepszą komunikację i większą efektywność w pracy. Umożliwiają także oderwanie się od codziennej rutyny. Podczas wyjazdów integracyjnych można organizować różnego rodzaju aktywności, które pozwolą pracownikom na rozwój umiejętności takich jak współpraca, kreatywność czy przywództwo – wymienia Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.

A jakie zabawy wybrać? Świetnie sprawdzają się turnieje kulinarne. Efektem wspólnej zabawy jest nie tylko pyszne danie, ale przede wszystkim zmotywowany zespół. Gotowanie pod presją czasu uczy współpracy i działania pod wpływem stresu, w trudnych warunkach. Jakie jeszcze atrakcje wybierają firmy? To m.in. spływ pontonem. Sport dostarcza adrenaliny i uczy koncentracji w trudnych warunkach. W ramach zabaw organizowane są również wieczory w kasynie. Wówczas sale konferencyjne zamieniają się w nocy klub, gdzie króluje ruletka czy poker.

Opcji jest wiele. Najważniejsze, by regularnie organizować wyjazdy team buildingowe i motywować zespół. Taka inwestycja z pewnością zaprocentuje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.