Komunikaty PR

The White Bear Coffee rozwija kolejne kanały marketingowe

2023-05-30  |  01:00
Biuro prasowe

Sieć kawiarni the White Bear Coffee stawia na nowoczesne narzędzia marketingu online. Do prężnie rozwijających się profili na Facebooku i Instagramie dołączył TikTok, a program lojalnościowy w aplikacji mobilnej zyskał wsparcie w kawowym newsletterze. Misiek coraz śmielej wkracza też w sferę influencer marketingu.

Strategia marketingowa zarówno franczyzy the White Bear Coffee, jak i poszczególnych kawiarni, od zawsze skupiona była wokół narzędzi online. Jej charakterystyczną cechą jest zachowanie spójności przekazu na poziomie całej sieci, przy jednoczesnej indywidualizacji w ramach pojedynczych kawiarni.

– Zależy nam na stworzeniu poczucia lokalności, tak aby goście konkretnego Miśka mogli utożsamiać się z danym miejscem, nie mając jednocześnie poczucia odwiedzania “sieciówki”. Myślimy, że w znacznym stopniu nam się to udało. Każda kawiarnia realizuje tę samą idę, jednak na swój sposób – pokazując pracowników, wnętrza i relacje z gośćmi. Do tej pory wykorzystywaliśmy tu tylko Facebooka i Instagram, obecnie, aby dotrzeć z przekazem do pokolenia Z, uruchomiliśmy także TikTok – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel sieci.

To wielokanałowe działanie wymagało stworzenia odpowiednich procedur i struktur operacyjnych wewnętrz franczyzy. Dzisiaj każdy franczyzobiorca, zarówno obecny, jak i ten przyłączający się do sieci, otrzymuje pełne wsparcie w zakresie promocji w internecie. Mowa tu nie tylko o możliwości prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych, ale także o starannie targetowanych reklamach Facebook Ads, Google Ads czy wizytówkach Google.

Newsletter w kawiarni?

Jednak media społecznościowe nie wyczerpują dostępnych w ramach sieci narzędzi marketingowych. The White Bear Coffee wykorzystuje bowiem także aplikację mobilną z programem lojalnościowym, a do niedawna – newsletter.

– Wiele badań pokazuje, że newsletter to jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających na dotarcie do odbiorców. Nasza koncepcja wykorzystania e-mail marketingu opiera się na oferowaniu subskrybentom korzystnych, zindywidualizowanych promocji, dostępnych tylko dla nich. Wysyłamy tylko jednego maila w tygodniu, który zawsze niesie konkretną wartość – przekonuje Łukasz Kaliciński, współwłaściciel the White Bear Coffee.

Newsletter początkowo był testowany wyłącznie w białostockich kawiarniach, własnych. Teraz mogą z niego skorzystać wszyscy franczyzobiorcy. Narzędzie to buduje lojalność klientów, a regularnie wysyłane wiadomości pozwala podtrzymać kontakt i stwarza pretekst do wizyty w lokalu.

Influencer marketing na poziomie lokalnym

Kolejnym obszarem rozwijanym przez the White Bear Coffee jest influencer marketing. Każdy lokal może zawrzeć współpracę z lokalnymi influencerami i poprzez ich zasięgi promować swoje miejsce. Tutaj także sieć oferuje swoją pomoc.

– Influencer marketing posiada ogromny potencjał, ale nadal wśród przedsiębiorców pokutuje przekonanie, że jest on zarezerwowany wyłącznie dla dużych marek i twórców o ogromnych, ogólnopolskich zasięgach. My udowadniamy, że współprace z lokalnymi, często mikroinfluencerami, potrafią przynieść bardzo dobre rezultaty. Ich odbiorców łączy fakt życia w jednym mieście, a relacje są silniejsze i bardziej osobiste. To zdecydowanie działa na korzyść kawiarni takich jak nasze – podkreśla Marcin Zalewski.

The White Bear Coffee posiada obecnie 11 kawiarni w całej Polsce. Lokale pod szyldem Miśka można spotkać w Białymstoku, Warszawie, Krakowie, Lublinie, Giżycku, Suwałkach i Ostrowie Wielkopolskim.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.