The White Bear Coffee rozwija kolejne kanały marketingowe
Sieć kawiarni the White Bear Coffee stawia na nowoczesne narzędzia marketingu online. Do prężnie rozwijających się profili na Facebooku i Instagramie dołączył TikTok, a program lojalnościowy w aplikacji mobilnej zyskał wsparcie w kawowym newsletterze. Misiek coraz śmielej wkracza też w sferę influencer marketingu.
Strategia marketingowa zarówno franczyzy the White Bear Coffee, jak i poszczególnych kawiarni, od zawsze skupiona była wokół narzędzi online. Jej charakterystyczną cechą jest zachowanie spójności przekazu na poziomie całej sieci, przy jednoczesnej indywidualizacji w ramach pojedynczych kawiarni.
– Zależy nam na stworzeniu poczucia lokalności, tak aby goście konkretnego Miśka mogli utożsamiać się z danym miejscem, nie mając jednocześnie poczucia odwiedzania “sieciówki”. Myślimy, że w znacznym stopniu nam się to udało. Każda kawiarnia realizuje tę samą idę, jednak na swój sposób – pokazując pracowników, wnętrza i relacje z gośćmi. Do tej pory wykorzystywaliśmy tu tylko Facebooka i Instagram, obecnie, aby dotrzeć z przekazem do pokolenia Z, uruchomiliśmy także TikTok – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel sieci.
To wielokanałowe działanie wymagało stworzenia odpowiednich procedur i struktur operacyjnych wewnętrz franczyzy. Dzisiaj każdy franczyzobiorca, zarówno obecny, jak i ten przyłączający się do sieci, otrzymuje pełne wsparcie w zakresie promocji w internecie. Mowa tu nie tylko o możliwości prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych, ale także o starannie targetowanych reklamach Facebook Ads, Google Ads czy wizytówkach Google.
Newsletter w kawiarni?
Jednak media społecznościowe nie wyczerpują dostępnych w ramach sieci narzędzi marketingowych. The White Bear Coffee wykorzystuje bowiem także aplikację mobilną z programem lojalnościowym, a do niedawna – newsletter.
– Wiele badań pokazuje, że newsletter to jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających na dotarcie do odbiorców. Nasza koncepcja wykorzystania e-mail marketingu opiera się na oferowaniu subskrybentom korzystnych, zindywidualizowanych promocji, dostępnych tylko dla nich. Wysyłamy tylko jednego maila w tygodniu, który zawsze niesie konkretną wartość – przekonuje Łukasz Kaliciński, współwłaściciel the White Bear Coffee.
Newsletter początkowo był testowany wyłącznie w białostockich kawiarniach, własnych. Teraz mogą z niego skorzystać wszyscy franczyzobiorcy. Narzędzie to buduje lojalność klientów, a regularnie wysyłane wiadomości pozwala podtrzymać kontakt i stwarza pretekst do wizyty w lokalu.
Influencer marketing na poziomie lokalnym
Kolejnym obszarem rozwijanym przez the White Bear Coffee jest influencer marketing. Każdy lokal może zawrzeć współpracę z lokalnymi influencerami i poprzez ich zasięgi promować swoje miejsce. Tutaj także sieć oferuje swoją pomoc.
– Influencer marketing posiada ogromny potencjał, ale nadal wśród przedsiębiorców pokutuje przekonanie, że jest on zarezerwowany wyłącznie dla dużych marek i twórców o ogromnych, ogólnopolskich zasięgach. My udowadniamy, że współprace z lokalnymi, często mikroinfluencerami, potrafią przynieść bardzo dobre rezultaty. Ich odbiorców łączy fakt życia w jednym mieście, a relacje są silniejsze i bardziej osobiste. To zdecydowanie działa na korzyść kawiarni takich jak nasze – podkreśla Marcin Zalewski.
The White Bear Coffee posiada obecnie 11 kawiarni w całej Polsce. Lokale pod szyldem Miśka można spotkać w Białymstoku, Warszawie, Krakowie, Lublinie, Giżycku, Suwałkach i Ostrowie Wielkopolskim.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.