Komunikaty PR

The White Bear Coffee rozwija kolejne kanały marketingowe

2023-05-30  |  01:00
Biuro prasowe

Sieć kawiarni the White Bear Coffee stawia na nowoczesne narzędzia marketingu online. Do prężnie rozwijających się profili na Facebooku i Instagramie dołączył TikTok, a program lojalnościowy w aplikacji mobilnej zyskał wsparcie w kawowym newsletterze. Misiek coraz śmielej wkracza też w sferę influencer marketingu.

Strategia marketingowa zarówno franczyzy the White Bear Coffee, jak i poszczególnych kawiarni, od zawsze skupiona była wokół narzędzi online. Jej charakterystyczną cechą jest zachowanie spójności przekazu na poziomie całej sieci, przy jednoczesnej indywidualizacji w ramach pojedynczych kawiarni.

– Zależy nam na stworzeniu poczucia lokalności, tak aby goście konkretnego Miśka mogli utożsamiać się z danym miejscem, nie mając jednocześnie poczucia odwiedzania “sieciówki”. Myślimy, że w znacznym stopniu nam się to udało. Każda kawiarnia realizuje tę samą idę, jednak na swój sposób – pokazując pracowników, wnętrza i relacje z gośćmi. Do tej pory wykorzystywaliśmy tu tylko Facebooka i Instagram, obecnie, aby dotrzeć z przekazem do pokolenia Z, uruchomiliśmy także TikTok – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel sieci.

To wielokanałowe działanie wymagało stworzenia odpowiednich procedur i struktur operacyjnych wewnętrz franczyzy. Dzisiaj każdy franczyzobiorca, zarówno obecny, jak i ten przyłączający się do sieci, otrzymuje pełne wsparcie w zakresie promocji w internecie. Mowa tu nie tylko o możliwości prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych, ale także o starannie targetowanych reklamach Facebook Ads, Google Ads czy wizytówkach Google.

Newsletter w kawiarni?

Jednak media społecznościowe nie wyczerpują dostępnych w ramach sieci narzędzi marketingowych. The White Bear Coffee wykorzystuje bowiem także aplikację mobilną z programem lojalnościowym, a do niedawna – newsletter.

– Wiele badań pokazuje, że newsletter to jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających na dotarcie do odbiorców. Nasza koncepcja wykorzystania e-mail marketingu opiera się na oferowaniu subskrybentom korzystnych, zindywidualizowanych promocji, dostępnych tylko dla nich. Wysyłamy tylko jednego maila w tygodniu, który zawsze niesie konkretną wartość – przekonuje Łukasz Kaliciński, współwłaściciel the White Bear Coffee.

Newsletter początkowo był testowany wyłącznie w białostockich kawiarniach, własnych. Teraz mogą z niego skorzystać wszyscy franczyzobiorcy. Narzędzie to buduje lojalność klientów, a regularnie wysyłane wiadomości pozwala podtrzymać kontakt i stwarza pretekst do wizyty w lokalu.

Influencer marketing na poziomie lokalnym

Kolejnym obszarem rozwijanym przez the White Bear Coffee jest influencer marketing. Każdy lokal może zawrzeć współpracę z lokalnymi influencerami i poprzez ich zasięgi promować swoje miejsce. Tutaj także sieć oferuje swoją pomoc.

– Influencer marketing posiada ogromny potencjał, ale nadal wśród przedsiębiorców pokutuje przekonanie, że jest on zarezerwowany wyłącznie dla dużych marek i twórców o ogromnych, ogólnopolskich zasięgach. My udowadniamy, że współprace z lokalnymi, często mikroinfluencerami, potrafią przynieść bardzo dobre rezultaty. Ich odbiorców łączy fakt życia w jednym mieście, a relacje są silniejsze i bardziej osobiste. To zdecydowanie działa na korzyść kawiarni takich jak nasze – podkreśla Marcin Zalewski.

The White Bear Coffee posiada obecnie 11 kawiarni w całej Polsce. Lokale pod szyldem Miśka można spotkać w Białymstoku, Warszawie, Krakowie, Lublinie, Giżycku, Suwałkach i Ostrowie Wielkopolskim.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja Biuro prasowe
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.