Tik Tok w branży księgarskiej?TaniaKsiazka.pl rozwija kolejny kanał marketingowy
TaniaKsiazka.pl z sukcesem prowadzi humorystyczne profile na Facebooku, Instagramie czy Tik Toku, które przyciągają młodych ludzi i pokazują, że czytanie to po prostu fajne zajęcie. Tak silnej społeczności odbiorców mogą księgarni pozazdrościć inne marki, szczególnie te działające w branży. Niewymuszony styl komunikacji, podążanie za trendami i doskonałe wyczucie internetu – to pewnie nie jedyne powody, dla których Tik Tok zaproponował księgarni objęcie patronatu nad swoją akcją #czytamy organizowaną z okazji Światowego Dnia Książki.
Challenge #czytamy polega na udostępnieniu na swoim Tik Toku filmiku z przypadkowymi fragmentami różnych książek. Akcja trwa od 23 do 30 kwietnia i bierze w niej udział wielu polskich autorów, m.in. Blanka Lipińska, Alek Rogoziński, Wojciech Chmielarz, Kasia Nowakowska znana jako K.N. Haner czy Agnieszka Lingas-Łoniewska. Głównym partnerem challengu została TaniaKsiazka.pl – jedyna księgarnia internetowa w Polsce, która tak aktywnie działa na Tik Toku.
– Na platformie jesteśmy od lipca zeszłego roku. Odnaleźliśmy tu szerokie grono czytelników, co przełożyło się na spore zainteresowanie naszymi działaniami. Dzisiaj wspólnie tworzymy okołoksiążkową społeczność, którą można odkrywać pod hashtagiem #booktokpolska oraz #booktokpl – mówi Marta Galicka, Social Media Specialist w firmie Glosel, właściciela TaniaKsiazka.pl.
Z marketingowego punktu widzenia krótki i dynamiczny content video stale zyskuje na popularności. Na tę chwilę TaniaKsiazka.pl na TikToku posiada 10 000 obserwujących, a polubienia sięgają 95 800. Jeden z najlepiej trendujących materiałów osiągnął 173 800 wyświetleń. Co więcej, TikTok jest tylko jednym z wielu kanałów social media prowadzonych przez tę białostocką księgarnię internetową. Jej profil na Facebooku ma ponad 200 tys. obserwujących, a na Instagramie – blisko 70 tys.
– Realizując nasze treści, skupiamy się na trendzie, czytelniczej inspiracji, odpowiedniej dawce humoru i dobrej zabawie. Dodatkowo naszymi działaniami potwierdzamy, że jesteśmy wszędzie tam, gdzie można rozmawiać o książkach – przekonuje Marta Galicka i dodaje: – Możemy śmiało powiedzieć, że to, co nasi obserwujący widzą obecnie, to dopiero początek. Właśnie budujemy strategię wykorzystania platformy TikTok w celach edukacyjnych. Mamy nadzieję, że już wkrótce podzielimy się pierwszymi efektami naszej pracy – podsumowuje przedstawicielka firmy Glosel.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.