Komunikaty PR

Trudne czasy wymagają zdecydowanych działań. CSR w 2022

2023-01-05  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.3 MB )

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu to nic innego, jak strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne czy aspekty środowiskowe. To, w jaki sposób firmy podchodzą do kwestii związanych z CSR (Corporate Social Responsibility), wyraźnie pokazał rok 2022. Wybuch wojny w Ukrainie, a w konsekwencji kryzys uchodźczy, sprawiły, że pomoc była potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Biznesy, które zdecydowały się ją nieść, miały zatem bardzo pracowity rok. 

 

W trudnych czasach chęć pomocy i jednoczenie ludzi wokół wartościowych przedsięwzięć zyskuje na znaczeniu. Postępująca degradacja środowiska, rosyjska agresja na Ukrainie czy kryzys gospodarczy sprawiły, że kwestie związane z CSR odgrywają coraz ważniejszą rolę nie tylko dla firm, ale i ich pracowników. Potwierdza to Raport „Employer brand research 2022”. Troska o sprawy społeczne jest ważna już dla co trzeciego kandydata (32 proc.)[1]. Wiedzą o tym podmioty, które aktywnie angażują się w niesienie pomocy. Wśród nich zdecydowanie znajduje się RAJA Polska, która 2022 zamyka z liczbą 12 zakończonych projektów charytatywnych. 

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu w czasie wojny

 

Rok 2022 bez wątpienia upłynął pod znakiem pomocy ofiarom rosyjskiej agresji na Ukrainę. Polskie firmy zaangażowały się w nią na niespotykaną dotąd skalę. Liczne inicjatywy zarówno oddolne, jak i te podejmowane odgórnie pokazały, że polski biznes jest społecznie zaangażowany i nie pozostaje obojętny.

 

– Wydarzenia z lutego wstrząsnęły całą społecznością RAJA Polska, dlatego niezwłocznie podjęliśmy zdecydowane kroki. Fundacja RAJA Danièle-Marcovici, w ramach pomocy doraźnej, przekazała 50 tys. euro Centrum Praw Kobiet w Polsce, które działa na rzecz uchodźczyń z Ukrainy. Ponadto, Grupa przeznaczyła kwotę 200 tys. euro na rzecz dwóch organizacji humanitarnych – Lekarzy bez Granic i Czerwonego Krzyża, aby zaspokoić pilne potrzeby ludności dotkniętej wojną. Wspólnie z zespołem organizowaliśmy również zbiórki żywności i podstawowych produktów, a także przekazaliśmy kartony niezbędne do ich transportu. Ciekawą inicjatywą była ta realizowana wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego i Komitetem Pomocy Muzeom Ukrainy. Ukraińskie placówki wsparliśmy w zakresie ratowania dziedzictwa narodowego ich kraju poprzez przekazanie im materiałów niezbędnych do zabezpieczenia eksponatów – komentuje Jarosław Kamiński, prezes polskiego oddziału grupy RAJA, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych i urządzeń przemysłowych. 

 

CSR z myślą o kobietach

 

Mimo że rynek nieustannie się zmienia, a różnorodność i równość zatrudnienia stają się mocnymi stronami wielu organizacji, to nadal jest to obszar, nad którym należy pracować. Grupa RAJA, założona w 1954 roku przez dwie kobiety, dużą uwagę przywiązuje do tego, aby podejmować inicjatywy na ich rzecz. Nie tylko w kwestii równości zatrudnienia, która już jest tam faktem, ale także różnego rodzaju inicjatyw wpływających na ich dobrostan. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, w polskim oddziale grupy, przeprowadzono kilka takich projektów. Wśród tych skierowanych do pracowniczek Grupy znalazły się warsztaty Stand Up – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych, przeprowadzone we współpracy z CPK w ramach Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy wobec Kobiet oraz warsztaty z profilaktyki raka piersi, które odbyły się we wszystkich oddziałach Grupy w związku z Różowym Październikiem. Oba przedsięwzięcia wspierane były przez Fundację RAJA-Danièle Marcovici.

 

– Obecność kobiet w strukturach grupy RAJA nie jest wyłącznie odpowiedzią na postępujące zmiany i ewoluujący rynek. Są one integralną częścią przedsiębiorstwa od samych jego początków. To dlatego dokładamy wszelkich starań, aby wspierać żeńską część naszego zespołu i organizować jak najwięcej wydarzeń skierowanych właśnie do niej. Nie byłoby to możliwe bez Fundacji RAJA-Danièle Marcovici, która – poza działaniami wewnętrznymi – wspiera kobiety na całym świecie, walczy o ich prawa oraz podkreśla ich rolę w ochronie środowiska i walce ze zmianami klimatu. Fundacja, we współpracy z różnymi organizacjami z całego świata, realizuje obecnie wiele projektów pomocowych. Wśród nich są m.in. szkolenia dla kobiet z Laosu w zakresie technik akwakultury i hodowli owadów w celu ustanowienia kontrolowanej i regularnej produkcji, jako źródła dodatkowego dochodu. W pierwszym półroczu 2022 RAJA Polska przekazała na te cele niemal 32 tys. euro – mówi Monika Pieczyska, Kierowniczka ds. Finansów i Administracji w polskim oddziale grupy RAJA. 

 

W branży opakowań ekonomia i ekologia muszą iść w parze 

 

Społeczna odpowiedzialność biznesu nie ogranicza się jednak do reagowania wyłącznie na bieżące wydarzenia. Postępująca degradacja środowiska naturalnego niejako wymusza na biznesach, które chcą być zaangażowane, podjęcie realnych, systematycznych, a przede wszystkim długofalowych działań. 

 

– Zrównoważony rozwój to nasz priorytet. Nieustannie rozszerzamy naszą eko-ofertę, by proponować klientom więcej alternatywnych rozwiązań przyjaznych środowisku. Ograniczamy także emisję CO2 związaną z transportem, przede wszystkim poprzez skrócenie łańcucha dostaw. 97 proc. naszych dostawców stanowią firmy europejskie. W Europie jest też wytwarzanych aż 86 proc. oferowanych przez nas produktów. Co więcej, we współpracy z naszymi dostawcami, wybraliśmy 10 przyjaznych planecie produktów. Kupując je, klienci wspierają Fundację RAJA-Danièle Marcovici, która prężnie działa także na rzecz zwiększania świadomości ekologicznej. Za te oraz inne działania na rzecz środowiska Grupa została wyróżniona srebrnym medalem w rankingu EcoVadis 2022 – dodaje Kamiński.

 

EcoVadis wyróżnia przedsiębiorstwa za działania właśnie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. RAJA certyfikację kontynuuje nieprzerwanie od 2019 r. W 2022 r. firma osiągnęła wynik 63/100, co oznacza poprawę o 4 punkty w stosunku do 2021 r. i 14 punktów w stosunku do 2019 r. i doskonale odzwierciedla jej zaangażowanie w ekologiczną transformację. Tegoroczna nota plasuje Grupę w pierwszych pięciu procentach najlepiej ocenianych podmiotów w swoim sektorze. Co więcej, w grudniu br. polski oddział Organizacji otrzymał – obok certyfikatów ISO 9001 i ISO 45001 – certyfikat ISO 14001, który jest najbardziej uznaną międzynarodową normą systemów zarządzania środowiskiem.

 


[1] Randstad, “Employer brand research 2022”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.