Unilever wyróżniony prestiżowym tytułem Kreatywnego Marketera Roku 2024

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Ten honorowy tytuł Unilever otrzymał za zbiór nagradzanych prac w ramach Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions. Tym samym zyskał on reputację twórcy odważnych, kreatywnych i innowacyjnych kampanii marketingowych. To wynik konsekwentnej realizacji misji, doskonałego wyczucia rynku i odwagi w działaniu, które jury konkursu docenia od 14 lat.
Unilever konsekwentnie i nieprzerwanie przesuwa granice kreatywności w obszarze wielu marek z różnych rynków, we współpracy z licznymi partnerami agencyjnymi, co dowodzi wyraźnego zrozumienia i zaangażowania w moc kreatywności jako siły napędowej dla postępu i wzrostu. Gratuluję w pełni zasłużonego zwycięstwa – powiedział Simon Cook, dyrektor generalny Lions.
Dziękujemy Cannes Lions za uznanie dla naszych liderów marek i partnerów agencyjnych, którzy zawsze przesuwają granice kreatywności. Nasze zaangażowanie w tworzenie śmiałych, odważnych i bardziej kreatywnych kampanii marketingowych jest niezachwiane. Kreatywność, która zaczyna się od inspiracji, łączy się z biznesem i przemawia do ludzi, aby budować pożądane i niewątpliwie doskonałe marki. To ogromny zaszczyt móc przyjąć tę nagrodę w imieniu naszego wyjątkowego zespołu, który rozumiejąc siłę relacji międzyludzkich, służy ludziom i rozwija nasze marki – powiedziała Esi Eggleston Bracey, Chief Growth and Marketing Officer Unilever.
Warto podkreślić, że Unilever w swojej historii zdobył ten tytuł po raz pierwszy w 2010 roku. Przez ten czas firma była nagradzana kolejnymi Lwami, a tylko w 2023 r. nagrody zostały przyznane Unileverowi za działania marek takich jak m.in. Dove, Hellmann’s, Magnum, Vaseline czy Dirt Is Good (Persil, Skip i OMO), Vaseline, Marmite i Pot Noodle.
Nie cel, a droga do sukcesu
W ubiegłym roku Grand Prix Media Lions została przyznana marce Dove za kampanię #TurnYourBack, prowadzoną przez agencję Ogilvy w Lodynie oraz DAVID w Madrycie. Według jury kampania była przykładem wykorzystania siły mediów w celu ochrony młodych ludzi przed presją sztucznych standardów oraz budowania pewności siebie. Warta 6 miliardów dolarów marka Dove, należąca do koncernu Unilever, od ponad 20 lat podejmuje działania marketingowe wspierające budowanie pozytywnej samooceny kobiet, dzieci i młodzieży. Na kanwie tego przesłania przez ostatnie lata marka zdobyła 16 Lwów – w tym prestiżowy Grand Prix Tytanowego Lwa Dana Widena oraz Złotego Lwa Efektywności Twórczej. Marka niezmiennie opowiada się za budowaniem bardziej różnorodnego, sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społecznemu świata (Diversity, Equity & Inclusion).
Z kolei marka Hellmann’s została wyróżniona dwoma Srebrnymi Lwami w kategoriach PR i Brand Experience & Activation. Marka należąca do Unilever wyróżnia się dzięki platformie kreatywnej „Make Taste, Not Waste”, podkreślającej jej długoletnią misję pomagania ludziom w walce z marnowaniem żywności w kuchni. W nagrodzonej kampanii „Mayo McHack” marka nauczyła Brytyjczyków, jak „zhakować” brakującą pozycję majonezu w menu słynnej sieci restauracji.
Z pomysłem i misją
Liczne nagrody przyznane Unilever za prowadzone kampanie marketingowe są efektem głębokiego poczucia misji i świadczą o zaangażowaniu firmy we wspieranie kreatywności zespołów. Zgodnie z wyznawaną filozofią marketingową „Get on the Frontline” oraz programem „Creative Excellence”, celem firmy jest podnoszenie kwalifikacji pracowników w zakresie efektywności i ambicji twórczej oraz pielęgnowanie talentów. Nad przestrzeganiem tych zasad czuwa Rada Kreatywna Unilever, która zrzesza dyrektorów marketingu i liderów agencji kreatywnych marek.
Połączenie obu czynników – poczucia misji i kreatywności owocuje wartościowymi kampaniami marketingowymi, których celem jest nie tylko sukces biznesowy, ale także zabieranie głosu w kluczowych dla społeczności obszarach – w tym tolerancji, akceptacji, przeciwdziałaniu marnowania żywności.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.