Unilever wyróżniony prestiżowym tytułem Kreatywnego Marketera Roku 2024

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Ten honorowy tytuł Unilever otrzymał za zbiór nagradzanych prac w ramach Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions. Tym samym zyskał on reputację twórcy odważnych, kreatywnych i innowacyjnych kampanii marketingowych. To wynik konsekwentnej realizacji misji, doskonałego wyczucia rynku i odwagi w działaniu, które jury konkursu docenia od 14 lat.
Unilever konsekwentnie i nieprzerwanie przesuwa granice kreatywności w obszarze wielu marek z różnych rynków, we współpracy z licznymi partnerami agencyjnymi, co dowodzi wyraźnego zrozumienia i zaangażowania w moc kreatywności jako siły napędowej dla postępu i wzrostu. Gratuluję w pełni zasłużonego zwycięstwa – powiedział Simon Cook, dyrektor generalny Lions.
Dziękujemy Cannes Lions za uznanie dla naszych liderów marek i partnerów agencyjnych, którzy zawsze przesuwają granice kreatywności. Nasze zaangażowanie w tworzenie śmiałych, odważnych i bardziej kreatywnych kampanii marketingowych jest niezachwiane. Kreatywność, która zaczyna się od inspiracji, łączy się z biznesem i przemawia do ludzi, aby budować pożądane i niewątpliwie doskonałe marki. To ogromny zaszczyt móc przyjąć tę nagrodę w imieniu naszego wyjątkowego zespołu, który rozumiejąc siłę relacji międzyludzkich, służy ludziom i rozwija nasze marki – powiedziała Esi Eggleston Bracey, Chief Growth and Marketing Officer Unilever.
Warto podkreślić, że Unilever w swojej historii zdobył ten tytuł po raz pierwszy w 2010 roku. Przez ten czas firma była nagradzana kolejnymi Lwami, a tylko w 2023 r. nagrody zostały przyznane Unileverowi za działania marek takich jak m.in. Dove, Hellmann’s, Magnum, Vaseline czy Dirt Is Good (Persil, Skip i OMO), Vaseline, Marmite i Pot Noodle.
Nie cel, a droga do sukcesu
W ubiegłym roku Grand Prix Media Lions została przyznana marce Dove za kampanię #TurnYourBack, prowadzoną przez agencję Ogilvy w Lodynie oraz DAVID w Madrycie. Według jury kampania była przykładem wykorzystania siły mediów w celu ochrony młodych ludzi przed presją sztucznych standardów oraz budowania pewności siebie. Warta 6 miliardów dolarów marka Dove, należąca do koncernu Unilever, od ponad 20 lat podejmuje działania marketingowe wspierające budowanie pozytywnej samooceny kobiet, dzieci i młodzieży. Na kanwie tego przesłania przez ostatnie lata marka zdobyła 16 Lwów – w tym prestiżowy Grand Prix Tytanowego Lwa Dana Widena oraz Złotego Lwa Efektywności Twórczej. Marka niezmiennie opowiada się za budowaniem bardziej różnorodnego, sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społecznemu świata (Diversity, Equity & Inclusion).
Z kolei marka Hellmann’s została wyróżniona dwoma Srebrnymi Lwami w kategoriach PR i Brand Experience & Activation. Marka należąca do Unilever wyróżnia się dzięki platformie kreatywnej „Make Taste, Not Waste”, podkreślającej jej długoletnią misję pomagania ludziom w walce z marnowaniem żywności w kuchni. W nagrodzonej kampanii „Mayo McHack” marka nauczyła Brytyjczyków, jak „zhakować” brakującą pozycję majonezu w menu słynnej sieci restauracji.
Z pomysłem i misją
Liczne nagrody przyznane Unilever za prowadzone kampanie marketingowe są efektem głębokiego poczucia misji i świadczą o zaangażowaniu firmy we wspieranie kreatywności zespołów. Zgodnie z wyznawaną filozofią marketingową „Get on the Frontline” oraz programem „Creative Excellence”, celem firmy jest podnoszenie kwalifikacji pracowników w zakresie efektywności i ambicji twórczej oraz pielęgnowanie talentów. Nad przestrzeganiem tych zasad czuwa Rada Kreatywna Unilever, która zrzesza dyrektorów marketingu i liderów agencji kreatywnych marek.
Połączenie obu czynników – poczucia misji i kreatywności owocuje wartościowymi kampaniami marketingowymi, których celem jest nie tylko sukces biznesowy, ale także zabieranie głosu w kluczowych dla społeczności obszarach – w tym tolerancji, akceptacji, przeciwdziałaniu marnowania żywności.

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.