“Utrzymaliśmy tempo wzrostu”. Sieć KOKU Sushi podsumowuje 2022 rok
10 nowych restauracji – z takim wynikiem największa sieć sushi barów w Polsce zakończyła niełatwy dla branży 2022 rok. Franczyza zanotowała też 12% wzrost obrotów. “Wypracowaliśmy szereg rozwiązań, dzięki którym pomimo kryzysu, właściciele lokali generują zadowalające zyski, a goście nie muszą mierzyć się z radykalnymi podwyżkami cen ulubionych dań. Ciągle też zgłaszają się do nas kolejni przedsiębiorcy, którzy szukają sprawdzonego pomysłu na inwestycję” – mówi Urszula Olechno, CEO KOKU Sushi.
Drugi lokal w Warszawie, czwarta restauracja w Białymstoku, Kraków, Chojna, Pruszków, Wysogotowo, Jelenia Góra, Suwałki, Żary i Lubań – to właśnie w tych miastach pojawiły się nowe punkty KOKU Sushi. Są to zarówno restauracje z miejscami dla gości, jak i lokale w formacie POINT – nastawionym na rynek delivery.
– Te otwarcia bardzo nas cieszą, tym bardziej że cała gastronomia ma za sobą naprawdę trudny rok. Inflacja odciska piętno na wszystkich obszarach działalności restauracji. Dlatego już latem rozpoczęliśmy procesy optymalizacji, które objęły food costy, menu, umowy z dostawcami oraz kwestie pracownicze. Dzięki nim nie podnieśliśmy tak znacząco cen dla klientów końcowych, a właściciele zyskali rozwiązania, które w pewien sposób niwelują wpływ niezależnych od nas czynników gospodarczo-ekonomicznych – przekonuje Urszula Olechno i zwraca uwagę, że w ostatnich miesiącach sieć mocno rozwinęła się także dzięki multifranczyzie. – Kilku z naszych dotychczasowych partnerów postanowiło otworzyć kolejne lokale, co pokazuje, w ramach naszego modelu biznesowego, praktycznie każdy zaangażowany przedsiębiorca ma szansę na szybki wzrost.
Sposób KOKU na kryzys? To przede wszystkim nowa, bardziej uniwersalna karta, wzbogacona o dania mięsne i nowe gatunki ryb. Dodatkowo korzystne umowy z kontrahentami, zintensyfikowane działania marketingowe i podnoszenie standardów obsługi.
– Zależało nam na tym, aby maksymalnie ustabilizować kwestię dostaw produktów i kupować je w obrębie sieci po jak najlepszych cenach. Postawiliśmy też na szkolenia pracownicze, odświeżoną komunikację w mediach społecznościowych oraz promocję aplikacji mobilnej. Widzimy, że wszystkie te rozwiązania przynoszą już rezultaty – mówi współwłaścicielka sieci.
KOKU nie marnuje i wspiera sportowców
Rok 2022 upłynął KOKU Sushi nie tylko pod znakiem wewnętrznych zmian, ale także – ekoinicjatyw. Sieć rozpoczęła akcję #KOKUniemarnuje, w ramach której goście mogli zamawiać specjalne boxy sushi skomponowane z propozycji serwowanych podczas lunch bufetu. Dzięki temu udało się uratować kilkaset kilogramów pełnowartościowego jedzenia.
Dodatkowo marka jeszcze mocniej zaangażowała się w działania sponsorskie. Obecnie wspiera żeńską drużynę siatkarek KS BAS Białystok oraz pięściarza Macieja Marchla. KOKU Sushi Suwałki natomiast dołączyło do grona partnerów Ślepsk Malow Suwałki.
Rok nagród
W 2022 roku KOKU Sushi odniosło też sukces w plebiscycie Restaurant Week. Marka wygrała w Białymstoku w kategoriach “Najlepszy debiut”, “Najlepsza restauracja” oraz “Najepszy deser”. Kolejny rok z rzędu może się również pochwalić tytułem Konsumenckiego Lidera Jakości.
Firma rozstrzygnęła także swój wewnętrzny konkurs “Nowe inspiracje” dla kucharzy i kelnerek sieci. Zwycięzcą okazał się Alan Murawski, franczyzobiorca i szef kuchni KOKU Sushi Gdańsk, który opracował recepturę na Uramaki z cytrusowo-pikantnym sandaczem i tykwą w tempurze.
Plany na 2023
Franczyza KOKU Sushi stawia przed sobą ambitne cele na najbliższe miesiące – m.in. planuje otwarcie kolejnych restauracji.
– Prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów z osobami zainteresowanymi współpracą, dlatego z optymizmem patrzymy na nadchodzący czas. Dodatkowo staramy się kompleksowo wspierać naszych dotychczasowych franczyzobiorców w radzeniu sobie z nową, trudniejszą rzeczywistością. Mamy nadzieję, że podobnie jak podczas pandemii, uda nam się rosnąć w tempie, które sobie założyliśmy – podsumowuje Urszula Olechno.
Obecnie pod szyldem KOKU Sushi działa 47 punktów w Polsce.

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.