“Utrzymaliśmy tempo wzrostu”. Sieć KOKU Sushi podsumowuje 2022 rok
10 nowych restauracji – z takim wynikiem największa sieć sushi barów w Polsce zakończyła niełatwy dla branży 2022 rok. Franczyza zanotowała też 12% wzrost obrotów. “Wypracowaliśmy szereg rozwiązań, dzięki którym pomimo kryzysu, właściciele lokali generują zadowalające zyski, a goście nie muszą mierzyć się z radykalnymi podwyżkami cen ulubionych dań. Ciągle też zgłaszają się do nas kolejni przedsiębiorcy, którzy szukają sprawdzonego pomysłu na inwestycję” – mówi Urszula Olechno, CEO KOKU Sushi.
Drugi lokal w Warszawie, czwarta restauracja w Białymstoku, Kraków, Chojna, Pruszków, Wysogotowo, Jelenia Góra, Suwałki, Żary i Lubań – to właśnie w tych miastach pojawiły się nowe punkty KOKU Sushi. Są to zarówno restauracje z miejscami dla gości, jak i lokale w formacie POINT – nastawionym na rynek delivery.
– Te otwarcia bardzo nas cieszą, tym bardziej że cała gastronomia ma za sobą naprawdę trudny rok. Inflacja odciska piętno na wszystkich obszarach działalności restauracji. Dlatego już latem rozpoczęliśmy procesy optymalizacji, które objęły food costy, menu, umowy z dostawcami oraz kwestie pracownicze. Dzięki nim nie podnieśliśmy tak znacząco cen dla klientów końcowych, a właściciele zyskali rozwiązania, które w pewien sposób niwelują wpływ niezależnych od nas czynników gospodarczo-ekonomicznych – przekonuje Urszula Olechno i zwraca uwagę, że w ostatnich miesiącach sieć mocno rozwinęła się także dzięki multifranczyzie. – Kilku z naszych dotychczasowych partnerów postanowiło otworzyć kolejne lokale, co pokazuje, w ramach naszego modelu biznesowego, praktycznie każdy zaangażowany przedsiębiorca ma szansę na szybki wzrost.
Sposób KOKU na kryzys? To przede wszystkim nowa, bardziej uniwersalna karta, wzbogacona o dania mięsne i nowe gatunki ryb. Dodatkowo korzystne umowy z kontrahentami, zintensyfikowane działania marketingowe i podnoszenie standardów obsługi.
– Zależało nam na tym, aby maksymalnie ustabilizować kwestię dostaw produktów i kupować je w obrębie sieci po jak najlepszych cenach. Postawiliśmy też na szkolenia pracownicze, odświeżoną komunikację w mediach społecznościowych oraz promocję aplikacji mobilnej. Widzimy, że wszystkie te rozwiązania przynoszą już rezultaty – mówi współwłaścicielka sieci.
KOKU nie marnuje i wspiera sportowców
Rok 2022 upłynął KOKU Sushi nie tylko pod znakiem wewnętrznych zmian, ale także – ekoinicjatyw. Sieć rozpoczęła akcję #KOKUniemarnuje, w ramach której goście mogli zamawiać specjalne boxy sushi skomponowane z propozycji serwowanych podczas lunch bufetu. Dzięki temu udało się uratować kilkaset kilogramów pełnowartościowego jedzenia.
Dodatkowo marka jeszcze mocniej zaangażowała się w działania sponsorskie. Obecnie wspiera żeńską drużynę siatkarek KS BAS Białystok oraz pięściarza Macieja Marchla. KOKU Sushi Suwałki natomiast dołączyło do grona partnerów Ślepsk Malow Suwałki.
Rok nagród
W 2022 roku KOKU Sushi odniosło też sukces w plebiscycie Restaurant Week. Marka wygrała w Białymstoku w kategoriach “Najlepszy debiut”, “Najlepsza restauracja” oraz “Najepszy deser”. Kolejny rok z rzędu może się również pochwalić tytułem Konsumenckiego Lidera Jakości.
Firma rozstrzygnęła także swój wewnętrzny konkurs “Nowe inspiracje” dla kucharzy i kelnerek sieci. Zwycięzcą okazał się Alan Murawski, franczyzobiorca i szef kuchni KOKU Sushi Gdańsk, który opracował recepturę na Uramaki z cytrusowo-pikantnym sandaczem i tykwą w tempurze.
Plany na 2023
Franczyza KOKU Sushi stawia przed sobą ambitne cele na najbliższe miesiące – m.in. planuje otwarcie kolejnych restauracji.
– Prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów z osobami zainteresowanymi współpracą, dlatego z optymizmem patrzymy na nadchodzący czas. Dodatkowo staramy się kompleksowo wspierać naszych dotychczasowych franczyzobiorców w radzeniu sobie z nową, trudniejszą rzeczywistością. Mamy nadzieję, że podobnie jak podczas pandemii, uda nam się rosnąć w tempie, które sobie założyliśmy – podsumowuje Urszula Olechno.
Obecnie pod szyldem KOKU Sushi działa 47 punktów w Polsce.
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Nowa era w branży imprez firmowych
Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.