Utylizacja banerów wyborczych. Jak można je wykorzystać?
Po kampaniach politycznych w całej Polsce są tysiące, a może nawet miliony banerów wyborczych, które wiszą na płotach, siatkach czy budynkach. Zgodnie z przepisami należy je usunąć maksymalnie w ciągu 30 dni od daty przeprowadzenia wyborów. Ale co zrobić z niepotrzebnymi materiałami? W jaki sposób je wykorzystać, by nie zmarnowały się? Ekspert z branży reklamowej podpowiada.
15 października w Polsce odbyły się wybory do Sejmu i Senatu. Do tego czasu kandydaci na posłów i senatorów promowali się – rozwieszali plakaty, kupowali powierzchni reklamowe i umieszczali banery wyborcze zarówno w miastach, jak i we wsiach. Zgodnie z obowiązującymi przepisami teraz czas na posprzątanie. Komitety w ciągu miesiąca powinny usunąć wszystkie materiały promocyjne z przestrzeni publicznej. Ale jak je wykorzystać, by nadać im drugie życie? Eksperci z branży reklamowej dzielą się swoim doświadczeniem.
Wykorzystaj je ponownie
Utylizacja banerów wyborczych poprzez wyrzucenie ich na wysypisko śmieci czy oddanie do spalarni nie jest ekologiczna ani ekonomiczna. Podczas spalania plastiku do atmosfery dostają się toksyczne emisje i gazy cieplarniane, a także metan i dwutlenek węgla, które przyczyniają się do niekorzystnych zmian klimatycznych. Warto zatem rozważyć inne opcje, by pozbyć się banerów wyborczych. Jednym ze sposobów jest pozostawienie banerów i wykorzystanie ich ponownie.
– Banery wyborcze, które są często wykorzystywane tylko przez krótki czas, mogą znaleźć drugie życie i przyczynić się do zrównoważonego zarządzania materiałami. Jednym z kreatywnych i ekologicznych podejść jest ponowne wykorzystanie tych banerów poprzez nałożenie naklejek na ich treść – wyjaśnia Sylwia Krysik z OOH.pl – firmy, która m.in. realizuje kampanie wyborcze. – Nałożenie naklejek na banery wyborcze pozwala na dostosowanie ich treści do różnych inicjatyw lub wydarzeń. Przykładowo, baner wyborczy może zostać przekształcony na informacyjny baner promujący lokalne wydarzenie, akcję społeczną lub ogólną informację dla społeczności.
Wielokrotne wykorzystanie tego samego banera pozwala na dostosowanie przekazu do różnych grup docelowych i zmieniających się potrzeb. Jest to bardziej elastyczne i efektywne niż tworzenie nowych banerów dla każdej kampanii.
Oddaj do schroniska dla zwierząt
Banery wyborcze są wykonane z dobrej jakości materiałów. Mają wysoką odporność na działanie deszczu, śniegu, gradu czy słońca. Zatem świetnie będą się nadawać, jako materiał do ocieplenia budy dla psa lub stworzenia dachów, pod którymi mogą schować się zwierzęta w gorące dni.
– Zbliża się zima, czyli bardzo trudny czas dla zwierząt, które przebywają w schroniskach. Potrzebne są zatem ciepłe budy, które nie będą przepuszczać wiatru czy śniegu. Dzięki wykorzystaniu odpornych banerów wyborczych jako materiału budowlanego, możemy zapewnić zwierzętom bezpieczne i ciepłe schronienie. To nie tylko pomaga w ochronie zwierząt przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, ale także przyczynia się do poprawy ich jakości życia i komfortu, co jest szczególnie istotne podczas chłodnych i mroźnych dni. W trosce o dobrostan zwierząt, warto wykorzystać takie materiały – dodaje Sylwia Krysik z OOH.pl.
Jaki jest jeszcze pomysł na wykorzystanie banerów wyborczych? Można je wykorzystać na podwórku, np. do przykrycia przedmiotów narażonych na deszcz czy wiatr, a także w rolnictwie do przechowania plonów rolnych. Ponadto można przekazać je do osób, które lubią rękodzieło. Z banerów wyborczych wykonują torby czy… biżuterię. Istotne jest, by zadbać o środowisko naturalne i znaleźć sposób na utylizację materiałów wyborczych.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.