Komunikaty PR

W co czwartej firmie handlowo-usługowej płatności bezgotówkowe to ponad 75 proc.

2023-08-03  |  12:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

24 proc. firm handlowo-usługowych z sektora MŚP, posiadających terminal deklaruje, że płatności bezgotówkowe stanowią ponad 75 proc. ich wszystkich transakcji. Co więcej, z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv wynika, że niemal dwie trzecie (ok. 58 proc.) ankietowanych przedsiębiorstw przewiduje wzrost udziału tego typu płatności w swojej firmie w ciągu najbliższych 3 lat.

Rozliczenia bezgotówkowe są coraz bardziej popularne w polskich przedsiębiorstwach. Według raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP” zrealizowanego przez PolCard from Fiserv, już co czwarte (24 proc.) przedsiębiorstwo posiadające terminal deklaruje, że tego typu płatności stanowią u nich powyżej 75 proc. wszystkich transakcji. Co więcej, podobny odsetek badanych (23 proc.) przyznaje, że jest to między 50 a 75 proc. Natomiast w co szóstej firmie (18 proc.) stanowią one około połowę.

- Jak wynika z naszego badania, największy odsetek płatności bezgotówkowych wśród ogółu transakcji notują przedstawiciele działalności profesjonalnej, naukowej lub technicznej, jak np. prawnicy, architekci oraz fitnessu i rozrywki. Z kolei najmniejszą liczbę bezgotówkowych transakcji obsługują przedstawiciele branży kosmetycznej (salony fryzjerskie, kosmetyczne) – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Udział płatności bezgotówkowych będzie rósł

Niemal dwie trzecie badanych (ok. 58 proc.), którzy posiadają terminal płatniczy uważa, że w ciągu następnych trzech lat liczba transakcji bezgotówkowych będzie rosła w ich firmach. Co czwarty respondent (24 proc.) jest zdania, że będzie to zdecydowany wzrost, a co trzeci (34 proc.), że nieznaczny.

- Udział płatności bezgotówkowych oraz prognozy ich wzrostu w przyszłości nie dziwią, ponieważ Polacy preferują tego typu rozliczenia już od dłuższego czasu. Z przeprowadzonego przez nas w lipcu ubiegłego roku badania konsumenckiego wynika, że 41 proc. respondentów płaci kartą, telefonem bądź zegarkiem zawsze, kiedy ma taką możliwość, a prawie 30 proc. robi to raz lub kilka razy w tygodniu. Szczególnie bezgotówkowo lubią rozliczać się ludzie młodzi, więc możemy przewidywać, że ten trend będzie nadal rósł. Coraz większa popularność płacenia bez użycia gotówki powinna wpływać na zwiększanie się zainteresowania tymi formami rozliczeń także wśród przedsiębiorców - dodaje Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami.

Próba n = 500.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.