W ekspansji kluczowa jest strategia - jak Maxi Zoo wybiera nowe lokalizacje?
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/
Sieć Maxi Zoo pojawiła się na polskim rynku w 2012, a niedawno świętowała otwarcie swojego setnego sklepu. W ciągu 11 lat stała się liderem rynku sklepów stacjonarnych dla zwierząt, a w planach jest kontynuacja dotychczasowej strategii ekspansji.
Maxi Zoo od początku funkcjonowania w Polsce postawiło na dynamiczną ekspansję. Otwieranie kilkudziesięciu sklepów rocznie nie jest łatwe, a najpierw trzeba znaleźć dogodną lokalizację. Jak brzmi ekspansyjna recepta na sukces sieci sklepów dla zwierząt?
Dlaczego ekspansja?
Strategia otwierania sklepów w różnych regionach Polski to sposób na zdobywanie rynku i zaistnienie w świadomości okolicznych klientów. Ideą, która przyświecała założycielowi całej grupy Fressnapf/Maxi Zoo podczas otwierania pierwszego sklepu w Europie było zapewnienie odwiedzającym szerokiego asortymentu produktów dla zwierząt. To nie uległo zmianie do dziś, a Maxi Zoo chce być jak najbliżej klienta. Pojawiając się w nowych lokalizacjach, sieć daje opiekunom pupili możliwość kompleksowych zakupów dzięki ofercie z ponad 8000 produktów.
Planowanie z wyprzedzeniem
Planowanie to podstawa realizowanej przez Maxi Zoo ekspansyjnej strategii. Regularnie monitorujemy bieżący rynek komercyjny w Polsce, jak również obiekty handlowe, które dopiero są w fazie projektów. Decyzje o ulokowaniu w tych obiektach sklepów Maxi Zoo zapadają nawet 3 lata przed ich wybudowaniem, dlatego czas reakcji jest priorytetową kwestią. Planujemy i analizujemy na bieżąco oraz z wyprzedzeniem. Często bierzemy pod uwagę rozwój danej dzielnicy czy części miasta, który według naszych prognoz nastąpi dopiero za kilka lat. - mówi Grzegorz Kaprzyk, Dyrektor ds. Rozwoju Maxi Zoo Polska.
Dobrze zaplanowana strategia to jedno. Jednak nawet najsolidniejszy plan musi uwzględniać ewentualne przeszkody i komplikacje.
Co jest największym wyzwaniem podczas ekspansji?
Jedno z głównych wyzwań to dostępność atrakcyjnych dla naszej sieci lokali z uwzględnieniem lokalizacji już istniejących. Potencjalne obiekty muszą również posiadać odpowiednią powierzchnię. Nasz standardowy sklep w nowym formacie 3.0, liczy około 400-500 m2. Nowy format został przez nas wprowadzony w tym roku, a każda nowo otwierana lokalizacja Maxi Zoo jest spójna i tworzona z myślą o maksymalnej wygodzie dla klientów. Chcemy dostarczać najlepszych doświadczeń zakupowych klientom i ich pupilom w całym kraju. Pracujemy nad tym, żeby nasze sklepy pojawiły się we wszystkich dobrych obiektach handlowych w Polsce. Zarówno w dużych, jak i małych miastach. Niezmiennie naszym głównym celem są lokalizacje w parkach handlowych oraz lokale w galeriach handlowych. Oprócz stawiania na nowe, atrakcyjne lokalizacje, chcemy umacniać naszą pozycję w największych miastach w Polsce. Przed nami jeszcze dużo pracy i kilka lat dynamicznej ekspansji. - podsumowuje Grzegorz Kaprzyk.
I choć niedawno sieć świętowała okrągły jubileusz otwarcia 100. sklepu, to do końca roku należy się spodziewać kolejnych sklepów w miastach, w których do tej pory nie było Maxi Zoo.
*******
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 106 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, „Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, „Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii „Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda „Złoty Laur Klienta 2023-2024", nagroda „e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia „Diamenty Forbes’a 2023”, a także „Innowacyjna Sieć Roku” i „Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscytach BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.