Komunikaty PR

W ekspansji kluczowa jest strategia - jak Maxi Zoo wybiera nowe lokalizacje?

2023-10-23  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Sieć Maxi Zoo pojawiła się na polskim rynku w 2012, a niedawno świętowała otwarcie swojego setnego sklepu. W ciągu 11 lat stała się liderem rynku sklepów stacjonarnych dla zwierząt, a w planach jest kontynuacja dotychczasowej strategii ekspansji.  

Maxi Zoo od początku funkcjonowania w Polsce postawiło na dynamiczną ekspansję. Otwieranie kilkudziesięciu sklepów rocznie nie jest łatwe, a najpierw trzeba znaleźć dogodną lokalizację. Jak brzmi ekspansyjna recepta na sukces sieci sklepów dla zwierząt?

Dlaczego ekspansja?

Strategia otwierania sklepów w różnych regionach Polski to sposób na zdobywanie rynku i zaistnienie w świadomości okolicznych klientów. Ideą, która przyświecała założycielowi całej grupy Fressnapf/Maxi Zoo podczas otwierania pierwszego sklepu w Europie było zapewnienie odwiedzającym szerokiego asortymentu produktów dla zwierząt. To nie uległo zmianie do dziś, a Maxi Zoo chce być jak najbliżej klienta. Pojawiając się w nowych lokalizacjach, sieć daje opiekunom pupili możliwość kompleksowych zakupów dzięki ofercie z ponad 8000 produktów.

Planowanie z wyprzedzeniem

Planowanie to podstawa realizowanej przez Maxi Zoo ekspansyjnej strategii. Regularnie monitorujemy bieżący rynek komercyjny w Polsce, jak również obiekty handlowe, które dopiero są w fazie projektów. Decyzje o ulokowaniu w tych obiektach sklepów Maxi Zoo zapadają nawet 3 lata przed ich wybudowaniem, dlatego czas reakcji jest priorytetową kwestią. Planujemy i analizujemy na bieżąco oraz z wyprzedzeniem. Często bierzemy pod uwagę rozwój danej  dzielnicy czy części miasta, który według naszych prognoz nastąpi dopiero za kilka lat. - mówi Grzegorz Kaprzyk, Dyrektor ds. Rozwoju Maxi Zoo Polska.

Dobrze zaplanowana strategia to jedno. Jednak nawet najsolidniejszy plan musi uwzględniać ewentualne przeszkody i komplikacje.


Co jest największym wyzwaniem podczas ekspansji?  

Jedno z głównych wyzwań to dostępność atrakcyjnych dla naszej sieci lokali z uwzględnieniem lokalizacji już istniejących. Potencjalne obiekty muszą również posiadać odpowiednią powierzchnię. Nasz standardowy sklep w nowym formacie 3.0, liczy około 400-500  m2. Nowy format został przez nas wprowadzony w tym roku, a każda nowo otwierana lokalizacja Maxi Zoo jest spójna i tworzona z myślą o maksymalnej wygodzie dla klientów. Chcemy dostarczać najlepszych doświadczeń zakupowych klientom i ich pupilom w całym kraju. Pracujemy nad tym, żeby nasze sklepy pojawiły się we wszystkich dobrych obiektach handlowych w Polsce. Zarówno w dużych, jak i małych miastach. Niezmiennie naszym głównym celem są lokalizacje w parkach handlowych oraz lokale w galeriach handlowych. Oprócz stawiania na nowe, atrakcyjne lokalizacje, chcemy umacniać naszą pozycję w największych miastach w Polsce. Przed nami jeszcze dużo pracy i kilka lat dynamicznej ekspansji.  - podsumowuje Grzegorz Kaprzyk.

I choć niedawno sieć świętowała okrągły jubileusz otwarcia 100. sklepu, to do  końca roku należy się spodziewać kolejnych sklepów w miastach, w których do tej pory nie było Maxi Zoo.  

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 106 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, „Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, „Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii „Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda „Złoty Laur Klienta 2023-2024", nagroda „e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia „Diamenty Forbes’a 2023”, a także „Innowacyjna Sieć Roku” i „Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscytach BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.