Komunikaty PR

W ekspansji kluczowa jest strategia - jak Maxi Zoo wybiera nowe lokalizacje?

2023-10-23  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Sieć Maxi Zoo pojawiła się na polskim rynku w 2012, a niedawno świętowała otwarcie swojego setnego sklepu. W ciągu 11 lat stała się liderem rynku sklepów stacjonarnych dla zwierząt, a w planach jest kontynuacja dotychczasowej strategii ekspansji.  

Maxi Zoo od początku funkcjonowania w Polsce postawiło na dynamiczną ekspansję. Otwieranie kilkudziesięciu sklepów rocznie nie jest łatwe, a najpierw trzeba znaleźć dogodną lokalizację. Jak brzmi ekspansyjna recepta na sukces sieci sklepów dla zwierząt?

Dlaczego ekspansja?

Strategia otwierania sklepów w różnych regionach Polski to sposób na zdobywanie rynku i zaistnienie w świadomości okolicznych klientów. Ideą, która przyświecała założycielowi całej grupy Fressnapf/Maxi Zoo podczas otwierania pierwszego sklepu w Europie było zapewnienie odwiedzającym szerokiego asortymentu produktów dla zwierząt. To nie uległo zmianie do dziś, a Maxi Zoo chce być jak najbliżej klienta. Pojawiając się w nowych lokalizacjach, sieć daje opiekunom pupili możliwość kompleksowych zakupów dzięki ofercie z ponad 8000 produktów.

Planowanie z wyprzedzeniem

Planowanie to podstawa realizowanej przez Maxi Zoo ekspansyjnej strategii. Regularnie monitorujemy bieżący rynek komercyjny w Polsce, jak również obiekty handlowe, które dopiero są w fazie projektów. Decyzje o ulokowaniu w tych obiektach sklepów Maxi Zoo zapadają nawet 3 lata przed ich wybudowaniem, dlatego czas reakcji jest priorytetową kwestią. Planujemy i analizujemy na bieżąco oraz z wyprzedzeniem. Często bierzemy pod uwagę rozwój danej  dzielnicy czy części miasta, który według naszych prognoz nastąpi dopiero za kilka lat. - mówi Grzegorz Kaprzyk, Dyrektor ds. Rozwoju Maxi Zoo Polska.

Dobrze zaplanowana strategia to jedno. Jednak nawet najsolidniejszy plan musi uwzględniać ewentualne przeszkody i komplikacje.


Co jest największym wyzwaniem podczas ekspansji?  

Jedno z głównych wyzwań to dostępność atrakcyjnych dla naszej sieci lokali z uwzględnieniem lokalizacji już istniejących. Potencjalne obiekty muszą również posiadać odpowiednią powierzchnię. Nasz standardowy sklep w nowym formacie 3.0, liczy około 400-500  m2. Nowy format został przez nas wprowadzony w tym roku, a każda nowo otwierana lokalizacja Maxi Zoo jest spójna i tworzona z myślą o maksymalnej wygodzie dla klientów. Chcemy dostarczać najlepszych doświadczeń zakupowych klientom i ich pupilom w całym kraju. Pracujemy nad tym, żeby nasze sklepy pojawiły się we wszystkich dobrych obiektach handlowych w Polsce. Zarówno w dużych, jak i małych miastach. Niezmiennie naszym głównym celem są lokalizacje w parkach handlowych oraz lokale w galeriach handlowych. Oprócz stawiania na nowe, atrakcyjne lokalizacje, chcemy umacniać naszą pozycję w największych miastach w Polsce. Przed nami jeszcze dużo pracy i kilka lat dynamicznej ekspansji.  - podsumowuje Grzegorz Kaprzyk.

I choć niedawno sieć świętowała okrągły jubileusz otwarcia 100. sklepu, to do  końca roku należy się spodziewać kolejnych sklepów w miastach, w których do tej pory nie było Maxi Zoo.  

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 106 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, „Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, „Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii „Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda „Złoty Laur Klienta 2023-2024", nagroda „e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia „Diamenty Forbes’a 2023”, a także „Innowacyjna Sieć Roku” i „Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscytach BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.