W ekspansji kluczowa jest strategia - jak Maxi Zoo wybiera nowe lokalizacje?
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/
Sieć Maxi Zoo pojawiła się na polskim rynku w 2012, a niedawno świętowała otwarcie swojego setnego sklepu. W ciągu 11 lat stała się liderem rynku sklepów stacjonarnych dla zwierząt, a w planach jest kontynuacja dotychczasowej strategii ekspansji.
Maxi Zoo od początku funkcjonowania w Polsce postawiło na dynamiczną ekspansję. Otwieranie kilkudziesięciu sklepów rocznie nie jest łatwe, a najpierw trzeba znaleźć dogodną lokalizację. Jak brzmi ekspansyjna recepta na sukces sieci sklepów dla zwierząt?
Dlaczego ekspansja?
Strategia otwierania sklepów w różnych regionach Polski to sposób na zdobywanie rynku i zaistnienie w świadomości okolicznych klientów. Ideą, która przyświecała założycielowi całej grupy Fressnapf/Maxi Zoo podczas otwierania pierwszego sklepu w Europie było zapewnienie odwiedzającym szerokiego asortymentu produktów dla zwierząt. To nie uległo zmianie do dziś, a Maxi Zoo chce być jak najbliżej klienta. Pojawiając się w nowych lokalizacjach, sieć daje opiekunom pupili możliwość kompleksowych zakupów dzięki ofercie z ponad 8000 produktów.
Planowanie z wyprzedzeniem
Planowanie to podstawa realizowanej przez Maxi Zoo ekspansyjnej strategii. Regularnie monitorujemy bieżący rynek komercyjny w Polsce, jak również obiekty handlowe, które dopiero są w fazie projektów. Decyzje o ulokowaniu w tych obiektach sklepów Maxi Zoo zapadają nawet 3 lata przed ich wybudowaniem, dlatego czas reakcji jest priorytetową kwestią. Planujemy i analizujemy na bieżąco oraz z wyprzedzeniem. Często bierzemy pod uwagę rozwój danej dzielnicy czy części miasta, który według naszych prognoz nastąpi dopiero za kilka lat. - mówi Grzegorz Kaprzyk, Dyrektor ds. Rozwoju Maxi Zoo Polska.
Dobrze zaplanowana strategia to jedno. Jednak nawet najsolidniejszy plan musi uwzględniać ewentualne przeszkody i komplikacje.
Co jest największym wyzwaniem podczas ekspansji?
Jedno z głównych wyzwań to dostępność atrakcyjnych dla naszej sieci lokali z uwzględnieniem lokalizacji już istniejących. Potencjalne obiekty muszą również posiadać odpowiednią powierzchnię. Nasz standardowy sklep w nowym formacie 3.0, liczy około 400-500 m2. Nowy format został przez nas wprowadzony w tym roku, a każda nowo otwierana lokalizacja Maxi Zoo jest spójna i tworzona z myślą o maksymalnej wygodzie dla klientów. Chcemy dostarczać najlepszych doświadczeń zakupowych klientom i ich pupilom w całym kraju. Pracujemy nad tym, żeby nasze sklepy pojawiły się we wszystkich dobrych obiektach handlowych w Polsce. Zarówno w dużych, jak i małych miastach. Niezmiennie naszym głównym celem są lokalizacje w parkach handlowych oraz lokale w galeriach handlowych. Oprócz stawiania na nowe, atrakcyjne lokalizacje, chcemy umacniać naszą pozycję w największych miastach w Polsce. Przed nami jeszcze dużo pracy i kilka lat dynamicznej ekspansji. - podsumowuje Grzegorz Kaprzyk.
I choć niedawno sieć świętowała okrągły jubileusz otwarcia 100. sklepu, to do końca roku należy się spodziewać kolejnych sklepów w miastach, w których do tej pory nie było Maxi Zoo.
*******
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 106 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, „Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, „Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii „Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda „Złoty Laur Klienta 2023-2024", nagroda „e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia „Diamenty Forbes’a 2023”, a także „Innowacyjna Sieć Roku” i „Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscytach BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.