W jaki sposób wykorzystać LinkedIn do budowy pozycji w branży nieruchomości?
Z portalu LinkedIn korzysta 900 milionów osób na całym świecie, a co sekundę rejestrują się trzy nowe osoby lub firmy. Swoje konta na LinkedIn ma 130 tysięcy szkół i aż 58,4 mln przedsiębiorstw na całym świecie[1]. Portal ten z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. W jaki sposób go wykorzystać, by budować swoją pozycję w branży nieruchomości? Podpowiadamy.
Platforma LinkedIn od lat zrzesza ludzi biznesu. To ulubiony portal pracowników, HR-owców, prezesów, czy przedstawicieli handlowych. Spośród 900 milionów zarejestrowanych użytkowników 310 milionów stanowią ci, którzy są aktywni. To ogromna liczba. W jaki sposób zatem wykorzystać LinkedIn do budowania swojej pozycji w branży nieruchomości? Jest na to kilka sposobów.
LinkedIn pomaga firmom budować pozycję silnego pracodawcy
Jak wynika z danych LinkedIn aż 50 milionów osób na całym świecie korzysta z tego portalu w celu poszukiwaniu pracy. I mowa nie tylko o tych, które są bezrobotne, ale także o osobach, które chcą zmienić pracodawcę. Zatem LinkedIn to doskonały portal do tego, by budować pozycję silnej firmy, zorientowanej na pozyskiwanie pracowników.
– Istotne jest, by firmy tworzyły profesjonalne profile na LinkedIn, gdzie będą prezentować swoją kulturę organizacyjną, wartości, cele oraz unikalne cechy jako pracodawca. To daje kandydatom lepsze zrozumienie tego, jak wygląda praca w danej organizacji i czy pasuje do ich oczekiwań – mówi Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace. – Warto dodać, że LinkedIn oferuje możliwość publikowania treści związanych z branżą, wiedzą ekspercką, sukcesami firmy, wydarzeniami z jej życia. Regularne udostępnianie wartościowych treści przyciąga uwagę potencjalnych pracowników i pomaga w budowaniu reputacji firmy jako miejsca, w którym warto pracować.
W Polsce mamy 6 400 doradców nieruchomości, a rynek jest stosunkowo niewielki[2]. Posiadanie silnej marki własnej pomoże zdobyć talenty i rozwijać firmę. Ale czy LinkedIn pomaga jedynie w budowaniu pozycji dobrego pracodawcy? Jego możliwości są o wiele większe.
LinkedIn skutecznie zwiększa sprzedaż
LinkedIn ma wysoki współczynnik konwersji leadów. Według badania HubSpot współczynnik konwersji leadów na LinkedIn jest o 277 proc. lepszy niż na Facebooku czy Twitterze. Agenci nieruchomości mogą w prosty sposób dotrzeć do swoich klientów. Jak konkretnie? Ekspert podpowiada.
– Kluczową rolę w budowaniu profilu na LinkedIn odgrywa grupa docelowa, do której chcemy mówić. Posiadanie w sieci kontaktów osób, które mogą być naszymi potencjalnymi klientami, pomaga w sprzedaży nieruchomości – dodaje prezes agencji PR Commplace.
Badania wskazują, że LinkedIn Sales Navigator pomaga w sprzedaży i zapewnia o +7 proc. wyższy współczynnik wygranych przy zamykaniu transakcji i daje wzrost o 18 proc. w procesie znajdowania potencjalnych klientów. Oznacza to, że narzędzie znacząco zwiększa efektywność sprzedaży i generowanie leadów[3].
Jak budować profil? Należy postawić na autentyczność treści
Zdaniem ekspertów rynkowych LinkedIn to jedyna platforma, która jest liderem w dostarczaniu treści organicznych. Takiego zdania jest 77 proc. marketerów[4]. Co to oznacza w praktyce? Agenci nieruchomości powinni stawiać na ekspercie tematy, komentować to, co dzieje się na rynku i udzielać rad dla osób, które poszukują nieruchomości.
W jaki sposób tworzyć angażujące treści? Badania pokazują, że posty ze zdjęciem generują dwukrotnie wyższe zaangażowanie niż sam tekst. Poza grafiką ważne jest poruszanie ciekawych i nieoczywistych kwestii, które pomagają np. rozwiązać problem. Nie ma jednej recepty na sukces: istotne jest zaangażowanie i śledzenie rynku.
Prognozy wskazują, że do końca 2025 roku liczba zarejestrowanych użytkowników na LinkedIn wyniesie miliard. Warto zatem już dzisiaj rozpocząć działania na tym profilu i budować wizerunek rzetelnej firmy w oczach odbiorców.
[1] https://www.linkedin.com/pulse/important-linkedin-statistics-data-trends-oleksii-bondar-pqlie/
[2] https://mapakarier.org/sciezki-kariery/1325/m/agent-nieruchomosci/statystyki/
[3] https://www.linkedin.com/pulse/important-linkedin-statistics-data-trends-oleksii-bondar-pqlie/
[4] https://www.linkedin.com/pulse/important-linkedin-statistics-data-trends-oleksii-bondar-pqlie/

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.