W jaki sposób lokalny przedsiębiorca może dotrzeć do potencjalnych klientów?
W Polsce funkcjonuje 2,33 miliona małych i średnich przedsiębiorstw – wynika z najnowszych danych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości[1]. Ponad połowa z nich prowadzi działalność usługową (53,9 proc.), 20,9 proc. handlową, a 15,6 proc. to firmy budowlane. Największy wskaźnik przedsiębiorczości odnotowano w województwach mazowieckim, wielkopolskim i pomorskim. W jaki sposób firmy z obszaru MŚP rozwijają się i dbają o promocję swoich produktów i usług?
W sektorze MŚP pracuje aż 10,23 miliona Polaków, a udział tych przedsiębiorstw w tworzeniu PKB wynosi ponad 70 proc. Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią ważną gałąź naszej gospodarki. Z danych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wynika, że najwięcej firm upada w pierwszym roku działalności, zaś najwyższą przeżywalność mają przedsiębiorstwa z obszarów kultury i rekreacji oraz komunikacji i informacji. Jakie kroki podejmują firmy, by przetrwać na rynku? Z pomocą przychodzi reklama w outdoorze, która wspiera małe i średnie biznesy.
W jaki sposób lokalny przedsiębiorca może dotrzeć do potencjalnych klientów?
Kluczowe w prowadzeniu działalności jest pozyskanie grona stałych odbiorców produktów czy usług. W jaki sposób lokalni przedsiębiorcy docierają do klientów? Jednym ze sposobów są kampanie Google i te w social mediach.
Platforma reklamowa umożliwia firmom wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerskich oraz w aplikacjach mobilnych. Kampanie w Google Ads pozwalają docierać do potencjalnych klientów w momencie, gdy są aktywnie zainteresowani konkretnymi produktami lub usługami. Firmy mogą także wykorzystać graficzne reklamy w formie banerów, obrazków czy animacji. Dzięki temu można zwiększyć widoczność firmy i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.
Także social media pomagają trafić do wybranych klientów. Tu kampanię można sprofilować pod kątem wieku, demografii czy płci – podobnie, jak w Google. Dane wskazują, że niemal 28 mln internautów w wieku 7-75 korzysta z mediów społecznościowych[2]. Wynik ten pokazuje, jak wielu Polaków jest na co dzień online.
Co jeszcze wspiera lokalne biznesy? To OOH
Kampanie online to jeden ze sposobów dotarcia do klienta. W mniejszych miejscowościach świetnie sprawdzą się kampanie outdoorowe. Dlaczego? Mają one duże zasięgi, spersonalizowane i często nawiązują do lokalnych wartości.
– Istnieje kilka dróg inspirowania klienta. Na pewno dużą rolę w procesie sprzedażowym odgrywa kanał e-commerce. Jednakże online najczęściej realizowane są kampanie ogólnopolskie, ale nie są one tak dobrze sprofilowane na dotarcie do mieszkańców danego regionu. Najlepszym sposobem na promocję w mniejszych miejscowościach jest wykorzystanie nośników OOH. Reklamy w małych miastach są lepiej widoczne, niż te w dużych aglomeracjach, gdyż nie są przytłaczane przez inne nośniki. Ponadto, mieszkańcy mniejszych miejscowości częściej spędzają czas na zewnątrz, co pozwala im zobaczyć reklamę i utrwalić jej przekaz – tłumaczy Sylwia Krysik-Myśliwiec z firmy OOH.pl.
Najnowsze dane OOH.pl wskazują, że kampania OOH realizowana w mniejszych miejscowościach trafi do 70-80 procent mieszkańców. Skąd tak dobre wyniki? Banerów przy drodzy czy reklamy na drzwiach supermarketu nie da się pominąć, czy wyłączyć – w Internecie jest to możliwe.
Warto dodać, że poza aglomeracjami miejskimi mieszka 31 milionów Polaków. Zatem reklama w OOH dotrze przynajmniej do 21,7 miliona osób.
Przedsiębiorcy, aby utrzymać się na rynku, powinni pamiętać o kampaniach marketingowych. Te budują świadomość marki i jej pozycję na rynku.
[1] Najnowsze dane ujęte w raporcie „Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. 2023”
[2] https://www.iab.org.pl/bez-kategorii/social-media-2023-pierwsza-edycja-raportu-gemius-pbi-i-iab-polska-juz-dostepna/

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.