W jaki sposób lokalny przedsiębiorca może dotrzeć do potencjalnych klientów?
W Polsce funkcjonuje 2,33 miliona małych i średnich przedsiębiorstw – wynika z najnowszych danych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości[1]. Ponad połowa z nich prowadzi działalność usługową (53,9 proc.), 20,9 proc. handlową, a 15,6 proc. to firmy budowlane. Największy wskaźnik przedsiębiorczości odnotowano w województwach mazowieckim, wielkopolskim i pomorskim. W jaki sposób firmy z obszaru MŚP rozwijają się i dbają o promocję swoich produktów i usług?
W sektorze MŚP pracuje aż 10,23 miliona Polaków, a udział tych przedsiębiorstw w tworzeniu PKB wynosi ponad 70 proc. Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią ważną gałąź naszej gospodarki. Z danych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wynika, że najwięcej firm upada w pierwszym roku działalności, zaś najwyższą przeżywalność mają przedsiębiorstwa z obszarów kultury i rekreacji oraz komunikacji i informacji. Jakie kroki podejmują firmy, by przetrwać na rynku? Z pomocą przychodzi reklama w outdoorze, która wspiera małe i średnie biznesy.
W jaki sposób lokalny przedsiębiorca może dotrzeć do potencjalnych klientów?
Kluczowe w prowadzeniu działalności jest pozyskanie grona stałych odbiorców produktów czy usług. W jaki sposób lokalni przedsiębiorcy docierają do klientów? Jednym ze sposobów są kampanie Google i te w social mediach.
Platforma reklamowa umożliwia firmom wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerskich oraz w aplikacjach mobilnych. Kampanie w Google Ads pozwalają docierać do potencjalnych klientów w momencie, gdy są aktywnie zainteresowani konkretnymi produktami lub usługami. Firmy mogą także wykorzystać graficzne reklamy w formie banerów, obrazków czy animacji. Dzięki temu można zwiększyć widoczność firmy i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.
Także social media pomagają trafić do wybranych klientów. Tu kampanię można sprofilować pod kątem wieku, demografii czy płci – podobnie, jak w Google. Dane wskazują, że niemal 28 mln internautów w wieku 7-75 korzysta z mediów społecznościowych[2]. Wynik ten pokazuje, jak wielu Polaków jest na co dzień online.
Co jeszcze wspiera lokalne biznesy? To OOH
Kampanie online to jeden ze sposobów dotarcia do klienta. W mniejszych miejscowościach świetnie sprawdzą się kampanie outdoorowe. Dlaczego? Mają one duże zasięgi, spersonalizowane i często nawiązują do lokalnych wartości.
– Istnieje kilka dróg inspirowania klienta. Na pewno dużą rolę w procesie sprzedażowym odgrywa kanał e-commerce. Jednakże online najczęściej realizowane są kampanie ogólnopolskie, ale nie są one tak dobrze sprofilowane na dotarcie do mieszkańców danego regionu. Najlepszym sposobem na promocję w mniejszych miejscowościach jest wykorzystanie nośników OOH. Reklamy w małych miastach są lepiej widoczne, niż te w dużych aglomeracjach, gdyż nie są przytłaczane przez inne nośniki. Ponadto, mieszkańcy mniejszych miejscowości częściej spędzają czas na zewnątrz, co pozwala im zobaczyć reklamę i utrwalić jej przekaz – tłumaczy Sylwia Krysik-Myśliwiec z firmy OOH.pl.
Najnowsze dane OOH.pl wskazują, że kampania OOH realizowana w mniejszych miejscowościach trafi do 70-80 procent mieszkańców. Skąd tak dobre wyniki? Banerów przy drodzy czy reklamy na drzwiach supermarketu nie da się pominąć, czy wyłączyć – w Internecie jest to możliwe.
Warto dodać, że poza aglomeracjami miejskimi mieszka 31 milionów Polaków. Zatem reklama w OOH dotrze przynajmniej do 21,7 miliona osób.
Przedsiębiorcy, aby utrzymać się na rynku, powinni pamiętać o kampaniach marketingowych. Te budują świadomość marki i jej pozycję na rynku.
[1] Najnowsze dane ujęte w raporcie „Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. 2023”
[2] https://www.iab.org.pl/bez-kategorii/social-media-2023-pierwsza-edycja-raportu-gemius-pbi-i-iab-polska-juz-dostepna/
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.