Komunikaty PR

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy mogą współpracować z rynkiem chińskim

2023-04-28  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Roszkowski
BGT Sp. z o.o.

ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
Do pobrania Chiny_IP ( 0.02 MB )

Chiny są drugim co do wielkości gospodarczej mocarstwem światowym, zaraz po Stanach Zjednoczonych i przyciągają wiele zagranicznych inwestorów ze względu na swoją ogromną populację, rosnącą siłę nabywczą konsumentów oraz rozwijające się technologie.

Chiny mają bardzo rozwinięty sektor produkcji przemysłowej, w tym przemysł elektroniczny, samochodowy oraz odzieżowy. Wiele międzynarodowych firm przenosi swoją produkcję do Chin ze względu na niskie koszty pracy i rozwiniętą infrastrukturę.

Współpraca z firmami z Chin może być korzystna dla przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć swoją ofertę produktową i rozszerzyć swoją działalność. Jednak przed rozpoczęciem współpracy warto dokładnie przeanalizować koszty, ryzyka i możliwości związane z tym procesem, a także dokładnie przygotować się do negocjacji i kontroli jakości produktów.

Odpowiednio zaplanowany łańcuch dostaw odgrywa znaczącą rolę

Ważnym elementem współpracy z przedsiębiorcami z Chin jest logistyka zamówionych towarów. Poprzez kilka z pozoru prostych czynności można zweryfikować producenta i jego zamiary. - Podstawową weryfikację można przeprowadzić samodzielnie - poprosić go o business licence, na którym powinien widnieć QR kod, po zeskanowaniu którego zostaniemy przeniesieni na rządową stronę z informacjami o danym przedsiębiorstwie. Bedą tam takie informacje jak data założenia, adres rejestrowy, ilość pracowników, kapitał itp. To jednak nie daje nam gwarancji rzetelności nadawcy - by mieć 100% pewność należy skorzystać z firmy przeprowadzającej audyty przedsiębiorstw i inspekcje produkcji. - mówi Emilia Rogalska dyrektor ds przewozów samochodowych i multimodalnych w firmie BGT Sp. z o. o.

Aby uniknąć nieporozumień i niespodziewanych kłopotów warto skorzystać z usług polskiej spedycji, która ma doświadczenie w realizacji tego typu transportów. Zaleca się by unikać współpracy z nadawcami na warunkach CIF (Incoterms 2020 - międzynarodowe warunki sprzedaży) - niesie to ryzyko konieczności poniesienia wysokich kosztów portowych w porcie wejścia. Najbezpieczniej jest umówić się z nadawcą na incoterms EXW/FCA/FOB i skorzystać z usług polskiej spedycji - wtedy importer może liczyć na transparentność kosztów. - dodaje Emilia Rogalska z BGT Sp. z o. o. Warto dodać, że towary importowane z krajów trzecich do których zaliczają się Chiny muszą spełniać szereg norm europejskich by mogły zostać dopuszczone do obrotu. Dlatego ważna jest ich weryfikacja i sprawdzenie czy dany produkt je spełnia.

Ważnym elementem przy planowaniu dostawy jest także jej sposób - Warto też poświęcić uwagę kwestii czasu realizacji importu i odpowiednio dobrać drogę transportu: morską, kolejową lub lotniczą. Należy przyjąć margines błędu w szacowaniu czasu dostawy, gdyż transport taki obarczony jest ryzykiem opóźnień - zarówno ze względu na force majeure (siła wyższa), jak i bardziej "przyziemne" powody - jak rewizja wyznaczona przez urząd celny. - stwierdza Emilia Rogalska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BGT Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.