Komunikaty PR

W MŚP warto postawić na reklamę zewnętrzną. Dlaczego?

2023-07-28  |  01:00
Biuro prasowe

W Polsce jest 2,15 mln małych i średnich przedsiębiorstw, co stanowi 99 proc. wszystkich działalności gospodarczych w naszych kraju. Jednak w ostatnim czasie znaczna liczba  firm boryka się z brakiem rentowności i zamyka się. Od wybuchu pandemii obserwujemy tendencję spadkową liczmy małych i średnich przedsiębiorstw. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej sektora MŚP warto postawić na reklamę zewnętrzną. Dlaczego? Ta jest skuteczna, długoterminowa i opłacalna. Poniżej prezentujemy praktyczne wskazówki dla małych i średnich firm, które chcą wykorzystać reklamę zewnętrzną jako narzędzie promocji.

 

Pierwszym krokiem do skutecznej reklamy zewnętrznej jest wybór odpowiednich nośników. Przeprowadzenie analizy rynku, które są najbardziej popularne i efektywne w danej lokalizacji, może pomóc w dotarciu do określonej grupy docelowej i zoptymalizowaniu działań reklamowych. Asortyment wśród nośników jest ogromny. Tablice reklamowe, banery, citylighty, reklamy na pojazdach, czy drzwiach marketów- to tylko część z nich. Wybór nośnika zależy od wielu czynników m.in. od charakterystyki odbiorców i ich nawyków, a także od celów marketingowych przedsiębiorstwa.

 

 - Nie potrzebne są ogromne nakłady finansowe, by dotrzeć do grupy docelowej. Istotne jest zdefiniowanie, jakie są cele i do kogo chcemy dotrzeć. Maksymalizacja skuteczności reklamy – nawet przy ograniczonym budżecie – to przede wszystkim dobór odpowiednich nośników. Świetnym przykładem jest Smart Citylight. W porównaniu do klasycznego billboardu, to mniejszy format, bliżej odbiorców. Nośnik, który daje możliwość wynajęcia np. jednej z trzech części. To ekonomiczne rozwiązanie, dające duże zasięgi– wyjaśnia CEO Recevent Robert Dąbrowski. 

 

Projektowanie efektywnych komunikatów

Kolejnym kluczowym elementem skutecznej reklamy zewnętrznej jest projektowanie komunikatów,  tak by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Ważne, żeby były przekonujące, łatwe do zrozumienia i zapadające w pamięć. Proste, czytelne grafiki, krótkie i zwięzłe treści są kluczowe w tworzeniu przekazu reklamowego. Przemyślany dobór kolorów, czcionek i zdjęć może dodatkowo wzmocnić oddziaływanie reklamy. Należy pamiętać, że kreatywność i oryginalność mają ogromne znaczenie. Chcesz wyróżnić się reklamą? Ważne są angażujące treści i nieszablonowe myślenie

 

Monitorowanie i optymalizacja

 

 Monitorowanie efektywności i dostosowywanie strategii w oparciu o uzyskane wyniki to ważny element skutecznej reklamy zewnętrznej. Śledzenie wskaźników takich jak ilość odsłon, CTR (współczynnik klikalności), czy konwersje pozwalają ocenić kampanię i podejmować odpowiednie działania. Dzięki temu można zoptymalizować wydatki reklamowe i skoncentrować się na tych kanałach i komunikatach, które przynoszą najlepsze rezultaty. A w jaki sposób monitorować skuteczność reklamy w outdoorze?

 

 – Ważne jest, aby zaplanować monitorowanie skuteczności reklamy zewnętrznej przed jej rozpoczęciem i odpowiednio skonfigurować narzędzia pomiarowe. Kombinacja różnych metod monitorowania może dostarczyć kompleksowego obrazu skuteczności kampanii reklamowej w outdoorze – wyjaśnia CEO Recevent Robert Dąbrowski. – Warto także wyznaczyć KPI i sprawdzać, czy komunikat dociera do odpowiedniej liczby osób. Jeśli nie, to w trakcie trwania kampanii trzeba podejmować odpowiednie kroki, by wzmocnić przekaz, np. za pomocą SMS-ów.

 

Maksymalizowanie skuteczności reklamy zewnętrznej dla małych i średnich przedsiębiorstw przy ograniczonym budżecie wymaga przemyślanego podejścia i strategii. Wybór odpowiednich nośników reklamowych, projektowanie efektywnych komunikatów, czy wykorzystywanie lokalnych możliwości promocji to kluczowe czynniki sukcesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.