W MŚP warto postawić na reklamę zewnętrzną. Dlaczego?
W Polsce jest 2,15 mln małych i średnich przedsiębiorstw, co stanowi 99 proc. wszystkich działalności gospodarczych w naszych kraju. Jednak w ostatnim czasie znaczna liczba firm boryka się z brakiem rentowności i zamyka się. Od wybuchu pandemii obserwujemy tendencję spadkową liczmy małych i średnich przedsiębiorstw. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej sektora MŚP warto postawić na reklamę zewnętrzną. Dlaczego? Ta jest skuteczna, długoterminowa i opłacalna. Poniżej prezentujemy praktyczne wskazówki dla małych i średnich firm, które chcą wykorzystać reklamę zewnętrzną jako narzędzie promocji.
Pierwszym krokiem do skutecznej reklamy zewnętrznej jest wybór odpowiednich nośników. Przeprowadzenie analizy rynku, które są najbardziej popularne i efektywne w danej lokalizacji, może pomóc w dotarciu do określonej grupy docelowej i zoptymalizowaniu działań reklamowych. Asortyment wśród nośników jest ogromny. Tablice reklamowe, banery, citylighty, reklamy na pojazdach, czy drzwiach marketów- to tylko część z nich. Wybór nośnika zależy od wielu czynników m.in. od charakterystyki odbiorców i ich nawyków, a także od celów marketingowych przedsiębiorstwa.
- Nie potrzebne są ogromne nakłady finansowe, by dotrzeć do grupy docelowej. Istotne jest zdefiniowanie, jakie są cele i do kogo chcemy dotrzeć. Maksymalizacja skuteczności reklamy – nawet przy ograniczonym budżecie – to przede wszystkim dobór odpowiednich nośników. Świetnym przykładem jest Smart Citylight. W porównaniu do klasycznego billboardu, to mniejszy format, bliżej odbiorców. Nośnik, który daje możliwość wynajęcia np. jednej z trzech części. To ekonomiczne rozwiązanie, dające duże zasięgi– wyjaśnia CEO Recevent Robert Dąbrowski.
Projektowanie efektywnych komunikatów
Kolejnym kluczowym elementem skutecznej reklamy zewnętrznej jest projektowanie komunikatów, tak by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Ważne, żeby były przekonujące, łatwe do zrozumienia i zapadające w pamięć. Proste, czytelne grafiki, krótkie i zwięzłe treści są kluczowe w tworzeniu przekazu reklamowego. Przemyślany dobór kolorów, czcionek i zdjęć może dodatkowo wzmocnić oddziaływanie reklamy. Należy pamiętać, że kreatywność i oryginalność mają ogromne znaczenie. Chcesz wyróżnić się reklamą? Ważne są angażujące treści i nieszablonowe myślenie
Monitorowanie i optymalizacja
Monitorowanie efektywności i dostosowywanie strategii w oparciu o uzyskane wyniki to ważny element skutecznej reklamy zewnętrznej. Śledzenie wskaźników takich jak ilość odsłon, CTR (współczynnik klikalności), czy konwersje pozwalają ocenić kampanię i podejmować odpowiednie działania. Dzięki temu można zoptymalizować wydatki reklamowe i skoncentrować się na tych kanałach i komunikatach, które przynoszą najlepsze rezultaty. A w jaki sposób monitorować skuteczność reklamy w outdoorze?
– Ważne jest, aby zaplanować monitorowanie skuteczności reklamy zewnętrznej przed jej rozpoczęciem i odpowiednio skonfigurować narzędzia pomiarowe. Kombinacja różnych metod monitorowania może dostarczyć kompleksowego obrazu skuteczności kampanii reklamowej w outdoorze – wyjaśnia CEO Recevent Robert Dąbrowski. – Warto także wyznaczyć KPI i sprawdzać, czy komunikat dociera do odpowiedniej liczby osób. Jeśli nie, to w trakcie trwania kampanii trzeba podejmować odpowiednie kroki, by wzmocnić przekaz, np. za pomocą SMS-ów.
Maksymalizowanie skuteczności reklamy zewnętrznej dla małych i średnich przedsiębiorstw przy ograniczonym budżecie wymaga przemyślanego podejścia i strategii. Wybór odpowiednich nośników reklamowych, projektowanie efektywnych komunikatów, czy wykorzystywanie lokalnych możliwości promocji to kluczowe czynniki sukcesu.
![Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Eko Filary 2024 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_212538659,w_290,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Eko Filary 2024
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.