W MŚP warto postawić na reklamę zewnętrzną. Dlaczego?
W Polsce jest 2,15 mln małych i średnich przedsiębiorstw, co stanowi 99 proc. wszystkich działalności gospodarczych w naszych kraju. Jednak w ostatnim czasie znaczna liczba firm boryka się z brakiem rentowności i zamyka się. Od wybuchu pandemii obserwujemy tendencję spadkową liczmy małych i średnich przedsiębiorstw. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej sektora MŚP warto postawić na reklamę zewnętrzną. Dlaczego? Ta jest skuteczna, długoterminowa i opłacalna. Poniżej prezentujemy praktyczne wskazówki dla małych i średnich firm, które chcą wykorzystać reklamę zewnętrzną jako narzędzie promocji.
Pierwszym krokiem do skutecznej reklamy zewnętrznej jest wybór odpowiednich nośników. Przeprowadzenie analizy rynku, które są najbardziej popularne i efektywne w danej lokalizacji, może pomóc w dotarciu do określonej grupy docelowej i zoptymalizowaniu działań reklamowych. Asortyment wśród nośników jest ogromny. Tablice reklamowe, banery, citylighty, reklamy na pojazdach, czy drzwiach marketów- to tylko część z nich. Wybór nośnika zależy od wielu czynników m.in. od charakterystyki odbiorców i ich nawyków, a także od celów marketingowych przedsiębiorstwa.
- Nie potrzebne są ogromne nakłady finansowe, by dotrzeć do grupy docelowej. Istotne jest zdefiniowanie, jakie są cele i do kogo chcemy dotrzeć. Maksymalizacja skuteczności reklamy – nawet przy ograniczonym budżecie – to przede wszystkim dobór odpowiednich nośników. Świetnym przykładem jest Smart Citylight. W porównaniu do klasycznego billboardu, to mniejszy format, bliżej odbiorców. Nośnik, który daje możliwość wynajęcia np. jednej z trzech części. To ekonomiczne rozwiązanie, dające duże zasięgi– wyjaśnia CEO Recevent Robert Dąbrowski.
Projektowanie efektywnych komunikatów
Kolejnym kluczowym elementem skutecznej reklamy zewnętrznej jest projektowanie komunikatów, tak by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Ważne, żeby były przekonujące, łatwe do zrozumienia i zapadające w pamięć. Proste, czytelne grafiki, krótkie i zwięzłe treści są kluczowe w tworzeniu przekazu reklamowego. Przemyślany dobór kolorów, czcionek i zdjęć może dodatkowo wzmocnić oddziaływanie reklamy. Należy pamiętać, że kreatywność i oryginalność mają ogromne znaczenie. Chcesz wyróżnić się reklamą? Ważne są angażujące treści i nieszablonowe myślenie
Monitorowanie i optymalizacja
Monitorowanie efektywności i dostosowywanie strategii w oparciu o uzyskane wyniki to ważny element skutecznej reklamy zewnętrznej. Śledzenie wskaźników takich jak ilość odsłon, CTR (współczynnik klikalności), czy konwersje pozwalają ocenić kampanię i podejmować odpowiednie działania. Dzięki temu można zoptymalizować wydatki reklamowe i skoncentrować się na tych kanałach i komunikatach, które przynoszą najlepsze rezultaty. A w jaki sposób monitorować skuteczność reklamy w outdoorze?
– Ważne jest, aby zaplanować monitorowanie skuteczności reklamy zewnętrznej przed jej rozpoczęciem i odpowiednio skonfigurować narzędzia pomiarowe. Kombinacja różnych metod monitorowania może dostarczyć kompleksowego obrazu skuteczności kampanii reklamowej w outdoorze – wyjaśnia CEO Recevent Robert Dąbrowski. – Warto także wyznaczyć KPI i sprawdzać, czy komunikat dociera do odpowiedniej liczby osób. Jeśli nie, to w trakcie trwania kampanii trzeba podejmować odpowiednie kroki, by wzmocnić przekaz, np. za pomocą SMS-ów.
Maksymalizowanie skuteczności reklamy zewnętrznej dla małych i średnich przedsiębiorstw przy ograniczonym budżecie wymaga przemyślanego podejścia i strategii. Wybór odpowiednich nośników reklamowych, projektowanie efektywnych komunikatów, czy wykorzystywanie lokalnych możliwości promocji to kluczowe czynniki sukcesu.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.