Walka z cukrem i realna pomoc potrzebującym
Franczyza Fit Cake to pierwsza polska sieć „niecukierni”, która oferuje desery (w tym ciasta, batony, lody czy kremy w słoiku) i torty bez dodatku cukru i glutenu, w tym wiele propozycji wegańskich, keto, low fodmap i bez laktozy. Fit Cake to też elastyczny system franczyzowy, dopasowany do potrzeb i portfela franczyzobiorcy. Ale Fit Cake to jeszcze coś więcej – to filozofia pomagania tym, którzy najbardziej tego potrzebują.
„Niecukiernia” pro publico bono współpracuje z fundacjami opiekującymi się diabetykami i osobami z celiakią i systematycznie prowadzi m.in. warsztaty dla dzieci chorych na cukrzycę oraz obsługuje imprezy dla nich. Jest w stałym kontakcie z oddziałem diabetologicznym Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Białymstoku. Dla jego pacjentów opracowała wraz z Fundacją Miś w Fartuchu specjalny baton „Czekoladowy Miś” – brownie na bazie czerwonej fasoli. Na początku tego roku szpitala klinicznego dotarła specjalistyczna waga dla noworodków SECA. Będzie służyła do ważenia najmłodszych dzieci. Przy jej pomocy medyccy będą monitorowali, czy maluchy prawidłowo się rozwijają. Koszt takiej wagi to około tysiąc złotych.
W 2021 r. sieć powołała do życia Fundację Fit Cake " BEZCUKROWI ". Jej celem jest pomoc dzieciom chorym na cukrzycę i poprawa warunków życia i leczenia małych pacjentów. To również edukacja rodziców i uświadamienie im, że cukrzyca to nie koniec świata. Ich pociechy mogą sięgać po bezpieczne dla nich słodkości, bez obawy o pogorszenie zdrowia. W ubiegłym roku wspólnie z Fundacją Miś w Fartuchu Fit Cake przekazał małym pacjentom z oddziału diabetologicznego UDSK w Białymstoku dzienniczki, dedykowane cukrzykom. Teraz kolportowane są też w innych regionach Polski, na Pomorzu, Mazowszu, Warmii i Mazurach.
- Naszą misję realizujemy promując i edukując w zakresie zdrowego odżywiania. Chcemy zmieniać nawyki żywieniowe Polaków na lepsze. Nawiązaliśmy kooperacje ze stowarzyszeniami i organizacjami w całym kraju, wspierającymi osoby z dietetycznymi problemami – mówi Rafał Kościuk, właściciel Fit Cake. - Jako marka mamy na swoim koncie wiele akcji charytatywnych, ale teraz idziemy krok dalej. Będziemy namawiać naszych franczyzobiorców, bu w swoich miastach również zaangażowali się w codzienność lokalnej społeczności.
Fit Cake pomaga szpitalowi w Rzeszowie
Dobrym przykładem w sieci jest kawiarnia w Rzeszowie. Właściciele przygotowali na Dzień Kobiet słodki stolik dla mam i opiekunek pacjentów oddziału onkohematologii dziecięcego szpitala w tym mieście. Wcześniej, w tłusty czwartek, raczyli się oni zdrowymi pączkami z „nie-cukierni".
Współpracę Fit Cake z Rzeszowa z Oddziałem Onkohematologii Dziecięcego Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 2 w Rzeszowie koordynuje Fundacja ISKIERKA www.fundacjaiskierka.pl, która od lat na wielu polach wspiera oddział, w tym właśnie małych pacjentów i ich rodziny. Obecnie pod opieką ma ponad 700 podopiecznych z czterech ośrodków onkologicznych w Polsce: Chorzowa, Katowic, Rzeszowa i Zabrza, w trakcie jak i po zakończonym leczeniu onkologicznym.
Można też posadzić las
Rafał Kościuk uważa, że pomagać można na wiele sposobów, ważne jest jednak to, by robić to z rozsądkiem i wybierać te obszary, które bezwzględnie wymagają wsparcia. Marka Fit Cake od początku deklarowała się jako zwolenniczka nurtów eco i zero waste, a od niedawna przyłączyła się też do zielonej rewolucji.
- Symbolicznie posadziliśmy trochę drzew, tych długowiecznych: dębów, lip i sosen niedaleko Białegostoku, z którego się wywodzimy. Ale postanowiliśmy też działać szerzej współpracując z portalem Posadzimy.pl, skupiającym wokół siebie społeczność zaangażowaną w ekologię. Wspiera on gminy z różnych zakątków Polski, sadząc na ich terenach drzewa w imieniu swoim i partnerów. Fit Cake tej jesieni dołożyło od siebie aż 100 nowych drzew. W tym roku również chcemy wziąć udział w tej akcji i posadzić minimum dwa razy więcej drzew – mówi Rafał Kościuk.
Franczyza podchodzi do pewnych rzecz systemowo. To oznacza, że bezcukrowe ciastko oferowane przez fit cukiernię w Warszawie, w Rzeszowie czy Wieluniu ma być dokładnie takie samo.
- To ważne, ale najważniejsi w naszym biznesie są i zawsze będą klienci, którzy muszą czuć, że kawiarnia Fit Cake jest miejscem, które żyje i angażuje się w codzienność lokalnej społeczności. Mimo że nie jesteśmy w stanie pomóc wszystkim, ciągle chcemy pomagać, a to właśnie franczyzobiorca najlepiej wie, czy w jego okolicy jest jakaś istotna akcja pomocowa dla potrzebującego dziecka. Jako franczyzodawca dajemy narzędzia i mówi jak można pomagać, instruujemy. Wszyscy są szczęśliwi, bo nie tylko zdrowo karmimy, ale też lokalnie pomagamy – podsumowuje Rafał Kościuk.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.