Komunikaty PR

Walka z cukrem i realna pomoc potrzebującym

2023-05-16  |  01:00
Biuro prasowe

Franczyza Fit Cake to pierwsza polska sieć „niecukierni”, która oferuje desery (w tym ciasta, batony, lody czy kremy w słoiku) i torty bez dodatku cukru i glutenu, w tym wiele propozycji wegańskich, keto, low fodmap i bez laktozy. Fit Cake to też elastyczny system franczyzowy, dopasowany do potrzeb i portfela franczyzobiorcy. Ale Fit Cake to jeszcze coś więcej – to filozofia pomagania tym, którzy najbardziej tego potrzebują.


„Niecukiernia” pro publico bono współpracuje z fundacjami opiekującymi się diabetykami i osobami z celiakią i systematycznie prowadzi m.in. warsztaty dla dzieci chorych na cukrzycę oraz obsługuje imprezy dla nich. Jest w stałym kontakcie z oddziałem diabetologicznym Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Białymstoku. Dla jego pacjentów opracowała wraz z Fundacją Miś w Fartuchu specjalny baton „Czekoladowy Miś” – brownie na bazie czerwonej fasoli. Na początku tego roku szpitala klinicznego dotarła specjalistyczna waga dla noworodków SECA. Będzie służyła do ważenia najmłodszych dzieci. Przy jej pomocy medyccy będą monitorowali, czy maluchy prawidłowo się rozwijają. Koszt takiej wagi to około tysiąc złotych.


W 2021 r. sieć powołała do życia Fundację Fit Cake " BEZCUKROWI ". Jej celem jest pomoc dzieciom chorym na cukrzycę i poprawa warunków życia i leczenia małych pacjentów. To również edukacja rodziców i uświadamienie im, że cukrzyca to nie koniec świata. Ich pociechy mogą sięgać po bezpieczne dla nich słodkości, bez obawy o pogorszenie zdrowia. W ubiegłym roku wspólnie z Fundacją Miś w Fartuchu Fit Cake przekazał małym pacjentom z oddziału diabetologicznego UDSK w Białymstoku dzienniczki, dedykowane cukrzykom. Teraz kolportowane są też w innych regionach Polski, na Pomorzu, Mazowszu, Warmii i Mazurach.


- Naszą misję realizujemy promując i edukując w zakresie zdrowego odżywiania. Chcemy zmieniać nawyki żywieniowe Polaków na lepsze. Nawiązaliśmy kooperacje ze stowarzyszeniami i organizacjami w całym kraju, wspierającymi osoby z dietetycznymi problemami – mówi Rafał Kościuk, właściciel Fit Cake. - Jako marka mamy na swoim koncie wiele akcji charytatywnych, ale teraz idziemy krok dalej. Będziemy namawiać naszych franczyzobiorców, bu w swoich miastach również zaangażowali się w codzienność lokalnej społeczności.


Fit Cake pomaga szpitalowi w Rzeszowie


Dobrym przykładem w sieci jest kawiarnia w Rzeszowie. Właściciele przygotowali na Dzień Kobiet słodki stolik dla mam i opiekunek pacjentów oddziału onkohematologii dziecięcego szpitala w tym mieście. Wcześniej, w tłusty czwartek, raczyli się oni zdrowymi pączkami z „nie-cukierni".


Współpracę Fit Cake z Rzeszowa z Oddziałem Onkohematologii Dziecięcego Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 2 w Rzeszowie koordynuje Fundacja ISKIERKA www.fundacjaiskierka.pl, która od lat na wielu polach wspiera oddział, w tym właśnie małych pacjentów i ich rodziny. Obecnie pod opieką ma ponad 700 podopiecznych z czterech ośrodków onkologicznych w Polsce: Chorzowa, Katowic, Rzeszowa i Zabrza, w trakcie jak i po zakończonym leczeniu onkologicznym.


Można też posadzić las


Rafał Kościuk uważa, że pomagać można na wiele sposobów, ważne jest jednak to, by robić to z rozsądkiem i wybierać te obszary, które bezwzględnie wymagają wsparcia. Marka Fit Cake od początku deklarowała się jako zwolenniczka nurtów eco i zero waste, a od niedawna przyłączyła się też do zielonej rewolucji.


- Symbolicznie posadziliśmy trochę drzew, tych długowiecznych: dębów, lip i sosen niedaleko Białegostoku, z którego się wywodzimy. Ale postanowiliśmy też działać szerzej współpracując z portalem Posadzimy.pl, skupiającym wokół siebie społeczność zaangażowaną w ekologię. Wspiera on gminy z różnych zakątków Polski, sadząc na ich terenach drzewa w imieniu swoim i partnerów. Fit Cake tej jesieni dołożyło od siebie aż 100 nowych drzew. W tym roku również chcemy wziąć udział w tej akcji i posadzić minimum dwa razy więcej drzew  – mówi Rafał Kościuk.


Franczyza podchodzi do pewnych rzecz systemowo. To oznacza, że bezcukrowe ciastko oferowane przez fit cukiernię w Warszawie, w Rzeszowie czy Wieluniu ma być dokładnie takie samo.


- To ważne, ale najważniejsi w naszym biznesie są i zawsze będą klienci, którzy muszą czuć, że kawiarnia Fit Cake jest miejscem, które żyje i angażuje się w codzienność lokalnej społeczności. Mimo że nie jesteśmy w stanie pomóc wszystkim, ciągle chcemy pomagać, a to właśnie franczyzobiorca najlepiej wie, czy w jego okolicy jest jakaś istotna akcja pomocowa dla potrzebującego dziecka. Jako franczyzodawca dajemy narzędzia i mówi jak można pomagać, instruujemy. Wszyscy są szczęśliwi, bo nie tylko zdrowo karmimy, ale też lokalnie pomagamy – podsumowuje Rafał Kościuk.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.