Komunikaty PR

Walka z cukrem i realna pomoc potrzebującym

2023-05-16  |  01:00
Biuro prasowe

Franczyza Fit Cake to pierwsza polska sieć „niecukierni”, która oferuje desery (w tym ciasta, batony, lody czy kremy w słoiku) i torty bez dodatku cukru i glutenu, w tym wiele propozycji wegańskich, keto, low fodmap i bez laktozy. Fit Cake to też elastyczny system franczyzowy, dopasowany do potrzeb i portfela franczyzobiorcy. Ale Fit Cake to jeszcze coś więcej – to filozofia pomagania tym, którzy najbardziej tego potrzebują.


„Niecukiernia” pro publico bono współpracuje z fundacjami opiekującymi się diabetykami i osobami z celiakią i systematycznie prowadzi m.in. warsztaty dla dzieci chorych na cukrzycę oraz obsługuje imprezy dla nich. Jest w stałym kontakcie z oddziałem diabetologicznym Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Białymstoku. Dla jego pacjentów opracowała wraz z Fundacją Miś w Fartuchu specjalny baton „Czekoladowy Miś” – brownie na bazie czerwonej fasoli. Na początku tego roku szpitala klinicznego dotarła specjalistyczna waga dla noworodków SECA. Będzie służyła do ważenia najmłodszych dzieci. Przy jej pomocy medyccy będą monitorowali, czy maluchy prawidłowo się rozwijają. Koszt takiej wagi to około tysiąc złotych.


W 2021 r. sieć powołała do życia Fundację Fit Cake " BEZCUKROWI ". Jej celem jest pomoc dzieciom chorym na cukrzycę i poprawa warunków życia i leczenia małych pacjentów. To również edukacja rodziców i uświadamienie im, że cukrzyca to nie koniec świata. Ich pociechy mogą sięgać po bezpieczne dla nich słodkości, bez obawy o pogorszenie zdrowia. W ubiegłym roku wspólnie z Fundacją Miś w Fartuchu Fit Cake przekazał małym pacjentom z oddziału diabetologicznego UDSK w Białymstoku dzienniczki, dedykowane cukrzykom. Teraz kolportowane są też w innych regionach Polski, na Pomorzu, Mazowszu, Warmii i Mazurach.


- Naszą misję realizujemy promując i edukując w zakresie zdrowego odżywiania. Chcemy zmieniać nawyki żywieniowe Polaków na lepsze. Nawiązaliśmy kooperacje ze stowarzyszeniami i organizacjami w całym kraju, wspierającymi osoby z dietetycznymi problemami – mówi Rafał Kościuk, właściciel Fit Cake. - Jako marka mamy na swoim koncie wiele akcji charytatywnych, ale teraz idziemy krok dalej. Będziemy namawiać naszych franczyzobiorców, bu w swoich miastach również zaangażowali się w codzienność lokalnej społeczności.


Fit Cake pomaga szpitalowi w Rzeszowie


Dobrym przykładem w sieci jest kawiarnia w Rzeszowie. Właściciele przygotowali na Dzień Kobiet słodki stolik dla mam i opiekunek pacjentów oddziału onkohematologii dziecięcego szpitala w tym mieście. Wcześniej, w tłusty czwartek, raczyli się oni zdrowymi pączkami z „nie-cukierni".


Współpracę Fit Cake z Rzeszowa z Oddziałem Onkohematologii Dziecięcego Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 2 w Rzeszowie koordynuje Fundacja ISKIERKA www.fundacjaiskierka.pl, która od lat na wielu polach wspiera oddział, w tym właśnie małych pacjentów i ich rodziny. Obecnie pod opieką ma ponad 700 podopiecznych z czterech ośrodków onkologicznych w Polsce: Chorzowa, Katowic, Rzeszowa i Zabrza, w trakcie jak i po zakończonym leczeniu onkologicznym.


Można też posadzić las


Rafał Kościuk uważa, że pomagać można na wiele sposobów, ważne jest jednak to, by robić to z rozsądkiem i wybierać te obszary, które bezwzględnie wymagają wsparcia. Marka Fit Cake od początku deklarowała się jako zwolenniczka nurtów eco i zero waste, a od niedawna przyłączyła się też do zielonej rewolucji.


- Symbolicznie posadziliśmy trochę drzew, tych długowiecznych: dębów, lip i sosen niedaleko Białegostoku, z którego się wywodzimy. Ale postanowiliśmy też działać szerzej współpracując z portalem Posadzimy.pl, skupiającym wokół siebie społeczność zaangażowaną w ekologię. Wspiera on gminy z różnych zakątków Polski, sadząc na ich terenach drzewa w imieniu swoim i partnerów. Fit Cake tej jesieni dołożyło od siebie aż 100 nowych drzew. W tym roku również chcemy wziąć udział w tej akcji i posadzić minimum dwa razy więcej drzew  – mówi Rafał Kościuk.


Franczyza podchodzi do pewnych rzecz systemowo. To oznacza, że bezcukrowe ciastko oferowane przez fit cukiernię w Warszawie, w Rzeszowie czy Wieluniu ma być dokładnie takie samo.


- To ważne, ale najważniejsi w naszym biznesie są i zawsze będą klienci, którzy muszą czuć, że kawiarnia Fit Cake jest miejscem, które żyje i angażuje się w codzienność lokalnej społeczności. Mimo że nie jesteśmy w stanie pomóc wszystkim, ciągle chcemy pomagać, a to właśnie franczyzobiorca najlepiej wie, czy w jego okolicy jest jakaś istotna akcja pomocowa dla potrzebującego dziecka. Jako franczyzodawca dajemy narzędzia i mówi jak można pomagać, instruujemy. Wszyscy są szczęśliwi, bo nie tylko zdrowo karmimy, ale też lokalnie pomagamy – podsumowuje Rafał Kościuk.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.