Komunikaty PR

Wielkanocna motywacja pracowników

2020-03-13  |  14:00
Biuro prasowe

Obdarowywanie pracowników na wiele okazji w ciągu roku stało się już domeną współczesnej firmy. To element motywacji pracowników  –  o który wiosną szczególnie łatwiej. Wiosną pozytywne emocje rosną, a dodatkowe oszczędności na Wielkanoc zwiększą Employee Experience.

W tym  roku święta Wielkanocne przypadają na I połowę kwietnia. Z perspektywy firm planujących Wielkanocny podarunek dla pracowników to już ostatni dzwonek, aby dokonać zamówienia.

Employee branding w cenie

Nawet symboliczny podarunek na Wielkanoc może okazać się realnym wsparciem domowego budżetu pracownika.  Zważywszy na fakt, że ¾ budżetu, który Polacy przeznaczają na organizację świąt pochłaniają koszty zakupu żywności, a prognozy inflacji cen na I kwartał 2020 zakładają ich wzrost o 4% - może się zatem okazać, że nadchodzące święta w budżecie z zeszłego roku będą zdecydowanie skromniejsze.

Średnio 563 zł Polacy wydali w roku 2019 na organizację rodzinnych świąt Wielkanocnych – wynika z raportu Barometr Provident, 2019.  Jak tę podwyżkę cen żywności mogą im zrekompensować pracodawcy?

Prawo sprzyja podwyżkom

Z dniem 13 lutego 2020 r. weszła w życie nowelizacja Ustawy o Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych, która wprowadza nowe – wyższe składki odpisu na pracownika, zatrudnionego w warunkach normalnych tj. do kwoty o 1 550,25zł. To o 321zł więcej w stosunku do odpisu ze stycznia 2019r. , który pracodawcy mogą przeznaczyć na zwiększenie wartości podarunku na Wielkanoc.

ZFŚS dla większości firm jest źródłem finansowania podarunków świątecznych przez cały rok. Tego typu wydatki podlegają bowiem zwolnieniu podatkowemu do kwoty 1000  zł rocznie / pracownika, o ile nie dotyczą bonów, talonów i innych znaków, uprawniających do ich wymiany na towary lub usług – wynika z art. 21 ust. 1 pkt. 67 ustawy o pdof. Na nowych regulacjach mogą zatem skorzystać obie strony. Wystarczy tylko właściwie dopasować formę podarunku.

Wyjdź poza standard w nagradzaniu pracowników

Podarunki rzeczowe, słodycze, bony i talony  - to taki top wśród 10 tradycyjnych podarunków na Wielkanoc. Jednak pracodawcy idąc z duchem czasu,  komfortu pracownika i koszyka oszczędności w PIT coraz częściej decydują się  na wybór Wielkanocnych kart podarunkowych.

Wybierając te od Edenred dają pracownikom swobodę wyboru tego, czego naprawdę potrzebują. A lista wydatków świątecznych nigdy nie jest krótka - od produktów spożywczych niezbędnych do przygotowania tradycyjnych ciast i potraw Wielkanocnych, po podarunki od Wielkanocnego zajączka.

Dodatkowo o czym warto pamiętać, kartami nie wymieniamy się między sobą tak jak gotówką. Ograniczamy zatem roznoszenie drobnoustrojów chorobotwórczych, co w obecnych czasach wydaje się być słusznym działaniem prewencyjnym – patrz zalecenia WHO.

Personalizacja tak jak chcesz

Karty zamówione, dostawa trafi do firmy w  zaledwie 72h … co dalej? Aby ten dzień pozostał miłym wspomnieniem w firmie, warto, aby pracodawcy jeszcze na etapie zamówienia pomyśleli o oprawie podarunku świątecznego.

W tegorocznej kolekcji kart podarunkowych Edenred  dominuje akcent tulipanów – kwiatów, które miło kojarzą się nam z wiosną. Świeża, ładna kolorystyka komponuje się  z całym pakietem podarunkowym -  spersonalizowane etui, kartka świąteczna z dedykacją od szefa, oraz logo firmy, które pracodawcy mogą nadrukować na karcie podarunkowej.

Niby drobny gest, a jednak poziom szczęścia wzrasta...

Koszyk Wielkanocnych oszczędności

W okresie świątecznym lista wydatków może nie mieć końca. Myślimy o przygotowaniach, zapominając o odpoczynku. Czy zatem święta muszą się nam kojarzyć wyłącznie z jedzeniem.?  W świątecznych zawirowaniach warto również pomyśleć o rodzinnej rozrywce, szczególnie jeśli na platformie rabatowej Myedenred ważne 3 miesiące vouchery do kin (Cinema City, Multikino, Helios) pracownicy mogą zakupić w cenie 10 zł od osoby. Pakiet zniżek do restauracji, teatrów, biur podróży, czy sklepów z zabawkami dostępny jest na platformie Myedenred przez cały rok. Z których na pewno warto skorzystać?

  • Carrefour, 30zł rabatu na zakupy
  • Frisco, 30zł rabatu na zakupy
  • Biedronka, e-kod o wartości 15zł
  • Vision Express, 100zł na okulary korekcyjne
  • Vision Express, 20% zniżki na okulary przeciwsłoneczne
  • Groupon, 20% rabatu na zakupy
  • Flixbus, 15% rabatu na przejazdy

A zatem moc korzyści z posiadania kart podarunkowych jest jeszcze większa.

Dowiedz się wiecej na edenred.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.