Komunikaty PR

Własny biznes zamiast etatu – dla kogo i jak to zrobić?

2023-07-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Być własnym szefem to marzenie wielu z nas. Ale czy każdy się nadaje na prowadzenie swojej działalności? Czy to jedyny sposób na niezależność i większe zarobki oraz spełnianie marzeń? Od czego zacząć i czy rozkręcanie biznesu da się pogodzić z pracą na etacie? Odpowiada ekspertka przedsiębiorczości i doradczyni biznesowa Sylwia Szwed.

Chcemy coraz więcej, więcej pieniędzy, niezależności, czasu, podróży. Wiele osób dusi się już pracą na etacie i szuka rozwiązania, tym bardziej gdy mają już pomysł, są kreatywni i wiedzą czego chcą. Czy jednak własna działalność jest dla każdego?

- Jestem zagorzałą zwolenniczką otwierania własnych firm, próbowania się w wielu branżach
i zabezpieczania źródeł dochodu poprzez ich zwielokrotnienie, zwłaszcza w obecnych, dynamicznych czasach. Oczywiście, nie każdy nadaje się do prowadzenia biznesu. To wymaga pracowitości, wytrwałości, przygotowania na porażkę oraz umiejętności poradzenia sobie z nią. Czasami będzie trzeba pracować po kilkanaście godzin dziennie, jednak finalnie celem jest mniej pracy a więcej pieniędzy i czasu dla najbliższych. Pracownicy etatowi cenią sobie spokój jaki daje taki rodzaj zatrudnienia i to też jest ok. Można przecież dorabiać sobie na mniejszą skalę, nie rezygnując z etatu. Moim zdaniem jednak większość z nas przedsiębiorczości może się nauczyć, myślenie można zmienić, jak to nazywam, „przeprogramować swój mózg”, a własna firma to po prostu wolność
– mówi Sylwia Szwed, doradczyni biznesowa i mentorka przedsiębiorców.   

Chcesz otworzyć biznes? Od czego zacząć?

Gdy chcemy otworzyć coś swojego, warto sięgnąć po pomoc doradców. Zrobić dokładny research branży, która nas interesuje, zabezpieczyć się finansowo. Najważniejsze jednak to mieć pomysł.

- Pomysł to oczywiście podstawa. Tutaj zachęcam do wykorzystania swoich umiejętności, pasji, zainteresowań, tego co potrafimy i lubimy robić. To dobra baza do startu. Reszty można się nauczyć. Pamiętajmy, że nie musimy robić wszystkiego sami. Ja doradzając początkującym przedsiębiorcom, prowadzę ich krok po kroku, wręcz od wybrania rodzaju działalności. Biznes mnie pasjonuje i tą pasją zarażam innych, by ich inspirować, aby uwierzyli, że mają szansę na odniesienie sukcesu. Wielu z nas zraża się na początku, zwłaszcza przy pierwszej przeszkodzie. A takich będzie mnóstwo! Ważne aby mieć wsparcie w rodzinie. Istotne są też kontakty, nigdy nie palmy za sobą mostów, bo nie wiadomo, czy dana osoba, nie będzie naszym przyszłym klientem. Zawsze miejmy także poduszkę finansową, zalecam sześciokrotność miesięcznych wydatków. Dzięki temu nawet w razie przestoju, będziemy mieć czas na reakcję – dodaje Sylwia Szwed.

Będąc na etacie eksperci zalecają aby rozwijać swój biznes np. rano przed pójściem do pracy, aby nie rezygnować z niej bez żadnego biznesplanu i przygotowania. Warto wówczas poświęcić 1,5 h dziennie na realizację pomysłu, aż do momentu, gdy będziemy gotowi wystartować i poświęcić się mu w całości.

- Własny biznes to ciężka praca, zwłaszcza na początku, jednak jej owoce są niewspółmiernie słodkie od pracy na etacie. Jeśli to jest to, czego pragniemy, to zawsze warto próbować. W biznesie do odważnych świat należy. Nie musimy być od razu kolejnym Elonem Muskiem, ale możemy zarabiać duże pieniądze we własnej firmie i mieć więcej czasu na korzystanie z nich! – Podsumowuje Sylwia Szwed.

 

 

Sylwia Szwed - Doradczyni Strategiczna, Przewodniczka Biznesowa, Mentorka Przedsiębiorców, Kreatorka Biznesu.

Posiada 20-letnie doświadczenie w biznesie w wielu branżach od produkcji i przemysłu do sektora beauty. Managerka, gdzie jako CEO odpowiadała za cały obszar rozwoju firmy, pozyskania klientów strategicznych, przygotowania spółek do debiutu giełdowego i rozwoju działalności. Dysponuje rozległym doświadczeniem i wiedzą z zakresu zarządzania, zwłaszcza strategicznego, przejmowania przedsiębiorstw i ich restrukturyzacji, tworzenia planów rozwojowych, pozyskania finansowania zewnętrznego i szybkiego reagowania na zmiany. Jej domeną jest sprzedaż, która wypływa z naturalnego zachowania dzielenia się i oferowania ludziom pomocy.

Zwolenniczka innowacyjności, rozumianej jako umiejętność znajdowania lepszych, szybszych i łatwiejszych sposobów świadczenia usług. Umiejętności i kompetencje zarządcze zdobyła dzięki awansom od najniższego szczebla i znajomości pracy na każdym poziomie struktury organizacyjnej firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.