Komunikaty PR

Własny biznes zamiast etatu – dla kogo i jak to zrobić?

2023-07-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Być własnym szefem to marzenie wielu z nas. Ale czy każdy się nadaje na prowadzenie swojej działalności? Czy to jedyny sposób na niezależność i większe zarobki oraz spełnianie marzeń? Od czego zacząć i czy rozkręcanie biznesu da się pogodzić z pracą na etacie? Odpowiada ekspertka przedsiębiorczości i doradczyni biznesowa Sylwia Szwed.

Chcemy coraz więcej, więcej pieniędzy, niezależności, czasu, podróży. Wiele osób dusi się już pracą na etacie i szuka rozwiązania, tym bardziej gdy mają już pomysł, są kreatywni i wiedzą czego chcą. Czy jednak własna działalność jest dla każdego?

- Jestem zagorzałą zwolenniczką otwierania własnych firm, próbowania się w wielu branżach
i zabezpieczania źródeł dochodu poprzez ich zwielokrotnienie, zwłaszcza w obecnych, dynamicznych czasach. Oczywiście, nie każdy nadaje się do prowadzenia biznesu. To wymaga pracowitości, wytrwałości, przygotowania na porażkę oraz umiejętności poradzenia sobie z nią. Czasami będzie trzeba pracować po kilkanaście godzin dziennie, jednak finalnie celem jest mniej pracy a więcej pieniędzy i czasu dla najbliższych. Pracownicy etatowi cenią sobie spokój jaki daje taki rodzaj zatrudnienia i to też jest ok. Można przecież dorabiać sobie na mniejszą skalę, nie rezygnując z etatu. Moim zdaniem jednak większość z nas przedsiębiorczości może się nauczyć, myślenie można zmienić, jak to nazywam, „przeprogramować swój mózg”, a własna firma to po prostu wolność
– mówi Sylwia Szwed, doradczyni biznesowa i mentorka przedsiębiorców.   

Chcesz otworzyć biznes? Od czego zacząć?

Gdy chcemy otworzyć coś swojego, warto sięgnąć po pomoc doradców. Zrobić dokładny research branży, która nas interesuje, zabezpieczyć się finansowo. Najważniejsze jednak to mieć pomysł.

- Pomysł to oczywiście podstawa. Tutaj zachęcam do wykorzystania swoich umiejętności, pasji, zainteresowań, tego co potrafimy i lubimy robić. To dobra baza do startu. Reszty można się nauczyć. Pamiętajmy, że nie musimy robić wszystkiego sami. Ja doradzając początkującym przedsiębiorcom, prowadzę ich krok po kroku, wręcz od wybrania rodzaju działalności. Biznes mnie pasjonuje i tą pasją zarażam innych, by ich inspirować, aby uwierzyli, że mają szansę na odniesienie sukcesu. Wielu z nas zraża się na początku, zwłaszcza przy pierwszej przeszkodzie. A takich będzie mnóstwo! Ważne aby mieć wsparcie w rodzinie. Istotne są też kontakty, nigdy nie palmy za sobą mostów, bo nie wiadomo, czy dana osoba, nie będzie naszym przyszłym klientem. Zawsze miejmy także poduszkę finansową, zalecam sześciokrotność miesięcznych wydatków. Dzięki temu nawet w razie przestoju, będziemy mieć czas na reakcję – dodaje Sylwia Szwed.

Będąc na etacie eksperci zalecają aby rozwijać swój biznes np. rano przed pójściem do pracy, aby nie rezygnować z niej bez żadnego biznesplanu i przygotowania. Warto wówczas poświęcić 1,5 h dziennie na realizację pomysłu, aż do momentu, gdy będziemy gotowi wystartować i poświęcić się mu w całości.

- Własny biznes to ciężka praca, zwłaszcza na początku, jednak jej owoce są niewspółmiernie słodkie od pracy na etacie. Jeśli to jest to, czego pragniemy, to zawsze warto próbować. W biznesie do odważnych świat należy. Nie musimy być od razu kolejnym Elonem Muskiem, ale możemy zarabiać duże pieniądze we własnej firmie i mieć więcej czasu na korzystanie z nich! – Podsumowuje Sylwia Szwed.

 

 

Sylwia Szwed - Doradczyni Strategiczna, Przewodniczka Biznesowa, Mentorka Przedsiębiorców, Kreatorka Biznesu.

Posiada 20-letnie doświadczenie w biznesie w wielu branżach od produkcji i przemysłu do sektora beauty. Managerka, gdzie jako CEO odpowiadała za cały obszar rozwoju firmy, pozyskania klientów strategicznych, przygotowania spółek do debiutu giełdowego i rozwoju działalności. Dysponuje rozległym doświadczeniem i wiedzą z zakresu zarządzania, zwłaszcza strategicznego, przejmowania przedsiębiorstw i ich restrukturyzacji, tworzenia planów rozwojowych, pozyskania finansowania zewnętrznego i szybkiego reagowania na zmiany. Jej domeną jest sprzedaż, która wypływa z naturalnego zachowania dzielenia się i oferowania ludziom pomocy.

Zwolenniczka innowacyjności, rozumianej jako umiejętność znajdowania lepszych, szybszych i łatwiejszych sposobów świadczenia usług. Umiejętności i kompetencje zarządcze zdobyła dzięki awansom od najniższego szczebla i znajomości pracy na każdym poziomie struktury organizacyjnej firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.