Komunikaty PR

Współpraca biznesowa w stylu "eko". Dlaczego zyskuje na znaczeniu?

2023-04-27  |  01:00
Biuro prasowe

38 procent konsumentów uważa za ważne zmniejszenie zużycia energii przez firmy – wynika z najnowszych badań. Na kolejnych miejscach znalazły się rozwiązania przyjazne środowisku – ta kwestia jest ważna dla 28 procent badanych osób, a redukcja liczby odpadów jest istotna dla prawie co piątego Polaka. 17 procent jest zdania, że firmy powinny edukować swoich klientów i zwiększać ich świadomość w zakresie ekologii1. Dlaczego warto współpracować z przedsiębiorstwami, które działają na rzecz środowiska, a jednocześnie być takim przedsiębiorstwem?

Obserwujemy coraz większe zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego, zarówno ze strony społeczeństwa, jak i przedsiębiorstw oraz władz państwowych. Powody takiego trendu są różne. Po pierwsze, konsumenci coraz bardziej zdają sobie sprawę z wpływu, jaki wywierają na środowisko, a także z konieczności zachowania równowagi ekologicznej na Ziemi. Wielu z nas wie, jakie negatywne skutki przynosi zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, a także w jaki sposób nasze działania wpływają na zmiany klimatu i stratę różnorodności biologicznej.

Po drugie, w ostatnich latach zauważalny jest wzrost świadomości ekologicznej oraz aktywności na rzecz ochrony środowiska, co przekłada się na coraz większą presję społeczną na przedsiębiorstwa i władze do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska.

Po trzecie, rozwijające się technologie i innowacyjne rozwiązania ekologiczne stają się coraz bardziej dostępne i przystępne cenowo, co przyczynia się do wzrostu zainteresowania nimi ze strony przedsiębiorstw.

Dlaczego warto pracować z firmami, które dbają o środowisko?

Barometr świadomości ekologicznej Polaków wskazuje, że konsumenci coraz chętniej dbają o środowisko naturalne. Co drugi z nas przyznaje, że byłby w stanie zrezygnować z wygód na rzecz ochrony przyrody2. Co to oznacza dla firm? Że powinny zwracać uwagę na podejmowane działania, a także komunikować proekologiczne działania w odpowiedni sposób.

Dobrym przykładem jest branża reklamowa, która ma ogromny wpływ na środowisko naturalne. Co ciekawe, badanie SW Research wykazało, że 74 proc. Polaków pozytywnie ocenia reklamy, w których pojawiają się ekologiczne motywy.

- Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę o na to, w jaki sposób marki podchodzą do aspektów ekologicznych. Patrzą nie tylko na to, jakie działania podejmują firmy na rzecz środowiska, ale także z jakimi przedsiębiorstwami współpracują. My sami bierzemy odpowiedzialność na odcisk ekologiczny, jaki wywieramy na środowisku, i podejmujemy wiele działań, by był jak najmniejszy. Zainwestowaliśmy na przykład w instalację fotowoltaiczną, która ma moc pokrycia 70 procent naszego zapotrzebowania na energię elektryczną. Korzystamy też z aplikacji opisującej pracę instalacji, dzięki czemu na bieżąco monitorujemy wielkość produkcji prądu, a także oszczędność emisji dwutlenku węgla – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Dąbrowski przyznaje, że coraz więcej firm zadaje pytania o to, w jakiej technice dokonywane są druki reklamowe, a także jakie ekorozwiązania stosuje Recevent. Jaki z tego wniosek? Przedsiębiorstwa chcą współpracować z jednostkami, które są eko. Firmy, które skupiają się na ochronie środowiska, często inwestują w nowoczesne technologie i szkolenia dla swoich pracowników, co przekłada się na lepszą jakość pracy.

- Warto dodać, że na obniżenie zużycia prądu wpływają także nowoczesne maszyny drukujące, w które inwestujemy. Dzięki nim obniżyliśmy zużycie energii na produkcji o 40 procent. Uważam, że inwestowanie w nowoczesne technologie jest konieczne, ale prąd to nie wszystko. Stawiamy na neutralne środowiskowo komponenty, papier pochodzący ze zrównoważonych upraw oraz nietoksyczne tusze – dodaje Robert Dąbrowski.

Wymagania współczesnych konsumentów sprawiają, że coraz więcej firm działa na rzecz środowiska, jednocześnie chętniej współpracując z „zielonymi partnerami”. Patrzenie w tym samym kierunku sprawia, że wspólnie mogą sprawniej i skuteczniej osiągnąć cele biznesowe i działać proekologicznie. A to jest jeden z kluczowych aspektów prowadzenia firmy.

1 Dlaczego ekologia dyktuje warunki działania dużych firm? Raport został przygotowany i opracowany przez ConQuest Consulting

2 Barometr Ekologiczny Provident

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.