Komunikaty PR

Wyjazdy integracyjne w 2024. Trendy i kierunki

2023-12-21  |  01:00
Biuro prasowe

Wellness i sustainable retreats, lokalność, a także wzrost znaczenia team buildingu – to główne trendy w wyjazdach integracyjnych na 2024 rok. Oczekuje się, że do 2024 r. podróże służbowe osiągną poziom sprzed pandemii, ponieważ coraz więcej firm wznawia spotkania i wydarzenia organizowane „na żywo”. Według  raportu GBTA Business Travel Index Outlook,  wydatki na podróże służbowe osiągną 1,4 biliona dolarów w 2024 roku i prawie 1,8 biliona dolarów do 2027 roku. Na co zwrócić uwagę podczas organizowania wyjazdów integracyjnych? Oto kilka trendów, które warto znać.

Choć mogłoby się wydawać, że pandemia COVID-19 już dawno za nami, jej konsekwencje nadal są odczuwalne. Przez blisko 3 lata branża eventowa nie odzyskała kondycji sprzed 2020 roku. To jednak ma się zmienić. Zdaniem analityków, w 2024 roku podróże służbowe, rozumiane także jako wyjazdy integracyjne, osiągną poziom sprzed pandemii. Jakie są największe trendy w tym obszarze? I jakie kierunki warto wziąć pod uwagę?

Sustainable retreats, czyli wyjazdy integracyjne przyjazne środowisku naturalnemu

Ochrona środowiska naturalnego jest ważna dla 61 proc. Polaków[1], a zrównoważony rozwój jest jednym z kluczowych trendów w organizowaniu wyjazdów integracyjnych. Popularne będą miejsca, gdzie można połączyć relaks z działaniami proekologicznymi, takimi jak np. sadzenie drzew.

 – Obserwujemy duży trend proekologiczny, który będzie się rozwijał i przebierze na znaczeniu w 2024 roku. Firmy chcą być postrzegane, jako te, które dbają o środowisko, a także o dobrobyt swoich pracowników. Dlatego organizacja wyjazdów integracyjnych, które nie tylko oferują relaks i rozrywkę, ale również angażują się w działania proekologiczne, staje się kluczowym elementem strategii firm. Te będą szukały eleganckich pensjonatów zlokalizowanych z dala od miejskiego zgiełku. Docenią szlaki spacerowe, trasy rowerowe i infrastrukturę, która sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu – uważa Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy.

Firmy zwrócą jeszcze większą uwagę na rodzaj serwowanych podczas eventów dań. Będą wymagały slow food i zdrowej, ekologicznej żywności.

Wellness retreats – więcej aktywności dla pracowników

W nadchodzącym roku firmy będą poszukiwały miejsc, w których można zadbać o zdrowie pracowników. Cenione będą hotele, które pozyskują produkty sezonowe od lokalnych rolników lub sadowników, a ich kuchnia oparta jest na lokalnych produktach, wpisując się w trendy slow food i less waste.

Pracodawcy będą chcieli także edukować. W związku z tym coraz popularniejsze staną się warsztaty kulinarne. Będzie to okazja nie tylko do nabycia nowych umiejętności, ale także nauki zdrowego gotowania. Ponadto wzrośnie zainteresowanie atrakcjami na świeżym powietrzu. Zamiast siedzenia w sali – firmy wybiorą wycieczkę rowerową czy podchody po lesie. Wszystko po to, by aktywizować pracowników i zachęcać ich do dbania o własne zdrowie.

Silny trend lokalności

W 2024 roku firmy zwrócą jeszcze większą uwagę na zrównoważony rozwój. W związku z tym będą szukać takich atrakcji, które są przyjazne środowisku naturalnemu, ale i ludzkiemu zdrowiu. Na sile przybierze trend lokalności. Jakie obszary obejmie?

  • Lokalne kuchnie i produkty - wyjazdy integracyjne często obejmują degustacje lokalnych potraw i napojów. Firmy starają się wspierać lokalnych producentów, restauracje i rynki, dzięki czemu pracownicy mają okazję spróbować autentycznych smaków danego regionu. Chętnie będą zatem organizowane wyjazdy integracyjne do pensjonatów, które posiadają np. własne miody czy unikalne smakowo dżemy.
  • Docenienie tego, co lokalne - zamiast klasycznych atrakcji turystycznych, firmy skierują uwagę na mniej znane, ale równie fascynujące miejsca w danym regionie. Zwiedzanie lokalnych zabytków, parków narodowych, czy też spotkania z miejscowymi rzemieślnikami staną się atrakcjami wyjazdów.
  • Warsztaty z lokalnymi artystami i rzemieślnikami -w ramach wyjazdów integracyjnych organizowane będą warsztaty z udziałem lokalnych artystów i rzemieślników. Pracownicy mogą nauczyć się tradycyjnych umiejętności, jak np. garncarstwo, tkactwo czy wyroby rękodzielnicze.

Organizowanie warsztatów wspiera team building. Ten będzie miał ogromne znaczenie w 2024 roku. I choć ponad połowa ogłoszeń o pracę proponuje wykonywanie zajęcia w trybie hybrydowym – nadal wiele firm funkcjonuje w modelu online. Scalenie zespołu składającego się z osób, które się nie widują i pracują z różnych zakątków Polski, to ogromne wyzwanie.

 – Różne badania wskazują, że pracownicy chętnie zmieniają miejsce zatrudnienia. Jednakże trudniej jest pożegnać się z daną organizacją, gdy wokół mamy pomocnych i przyjacielskich współpracowników. Firmy, które wybrały pracę zdalną, przynajmniej dwa razy w roku organizują wyjazdy integracyjne. Podczas takich imprez można poznać drugą osobę z prywatnej perspektywy i poczuć, że mimo na co dzień dzielącej nas odległości, jesteśmy częścią zespołu – dodaje Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.

Rozważając na temat trendów nie należy zapomnieć o AI. Nowe technologie coraz częściej będą wspierały branżę. Po pierwsze dzięki zaawansowanym algorytmom AI możliwe jest dostosowanie programów wyjazdów integracyjnych do indywidualnych preferencji pracowników. Systemy te są w stanie analizować dane dotyczące zainteresowań i historii uczestników, co umożliwia stworzenie bardziej spersonalizowanych i satysfakcjonujących doświadczeń. Po drugie, coraz częściej po takie narzędzia sięgną pensjonaty i hotele. Umożliwią one rozmowy z wirtualnymi asystentami, by skrócić czas odpowiedzi na zapytanie klienta.

A jakie kierunki będą na topie na wyjazdy integracyjne? Zdaniem ekspertki, zwiększająca się świadomość ekologiczna i popularność turystyki przyjaznej dla środowiska sprawiają, że miejsca o dużej wartości przyrodniczej, takie jak Bieszczady czy Karkonosze, mogą stać się popularnymi kierunkami. Wyjazdy integracyjne skoncentrowane na ekoturystyce, spacerach po górach czy obserwacji dzikiej przyrody stają się coraz bardziej atrakcyjną formą rozrywki.

 


[1] Raport Consumer Life

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.