Komunikaty PR

Wyjazdy integracyjne w 2024. Trendy i kierunki

2023-12-21  |  01:00
Biuro prasowe

Wellness i sustainable retreats, lokalność, a także wzrost znaczenia team buildingu – to główne trendy w wyjazdach integracyjnych na 2024 rok. Oczekuje się, że do 2024 r. podróże służbowe osiągną poziom sprzed pandemii, ponieważ coraz więcej firm wznawia spotkania i wydarzenia organizowane „na żywo”. Według  raportu GBTA Business Travel Index Outlook,  wydatki na podróże służbowe osiągną 1,4 biliona dolarów w 2024 roku i prawie 1,8 biliona dolarów do 2027 roku. Na co zwrócić uwagę podczas organizowania wyjazdów integracyjnych? Oto kilka trendów, które warto znać.

Choć mogłoby się wydawać, że pandemia COVID-19 już dawno za nami, jej konsekwencje nadal są odczuwalne. Przez blisko 3 lata branża eventowa nie odzyskała kondycji sprzed 2020 roku. To jednak ma się zmienić. Zdaniem analityków, w 2024 roku podróże służbowe, rozumiane także jako wyjazdy integracyjne, osiągną poziom sprzed pandemii. Jakie są największe trendy w tym obszarze? I jakie kierunki warto wziąć pod uwagę?

Sustainable retreats, czyli wyjazdy integracyjne przyjazne środowisku naturalnemu

Ochrona środowiska naturalnego jest ważna dla 61 proc. Polaków[1], a zrównoważony rozwój jest jednym z kluczowych trendów w organizowaniu wyjazdów integracyjnych. Popularne będą miejsca, gdzie można połączyć relaks z działaniami proekologicznymi, takimi jak np. sadzenie drzew.

 – Obserwujemy duży trend proekologiczny, który będzie się rozwijał i przebierze na znaczeniu w 2024 roku. Firmy chcą być postrzegane, jako te, które dbają o środowisko, a także o dobrobyt swoich pracowników. Dlatego organizacja wyjazdów integracyjnych, które nie tylko oferują relaks i rozrywkę, ale również angażują się w działania proekologiczne, staje się kluczowym elementem strategii firm. Te będą szukały eleganckich pensjonatów zlokalizowanych z dala od miejskiego zgiełku. Docenią szlaki spacerowe, trasy rowerowe i infrastrukturę, która sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu – uważa Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy.

Firmy zwrócą jeszcze większą uwagę na rodzaj serwowanych podczas eventów dań. Będą wymagały slow food i zdrowej, ekologicznej żywności.

Wellness retreats – więcej aktywności dla pracowników

W nadchodzącym roku firmy będą poszukiwały miejsc, w których można zadbać o zdrowie pracowników. Cenione będą hotele, które pozyskują produkty sezonowe od lokalnych rolników lub sadowników, a ich kuchnia oparta jest na lokalnych produktach, wpisując się w trendy slow food i less waste.

Pracodawcy będą chcieli także edukować. W związku z tym coraz popularniejsze staną się warsztaty kulinarne. Będzie to okazja nie tylko do nabycia nowych umiejętności, ale także nauki zdrowego gotowania. Ponadto wzrośnie zainteresowanie atrakcjami na świeżym powietrzu. Zamiast siedzenia w sali – firmy wybiorą wycieczkę rowerową czy podchody po lesie. Wszystko po to, by aktywizować pracowników i zachęcać ich do dbania o własne zdrowie.

Silny trend lokalności

W 2024 roku firmy zwrócą jeszcze większą uwagę na zrównoważony rozwój. W związku z tym będą szukać takich atrakcji, które są przyjazne środowisku naturalnemu, ale i ludzkiemu zdrowiu. Na sile przybierze trend lokalności. Jakie obszary obejmie?

  • Lokalne kuchnie i produkty - wyjazdy integracyjne często obejmują degustacje lokalnych potraw i napojów. Firmy starają się wspierać lokalnych producentów, restauracje i rynki, dzięki czemu pracownicy mają okazję spróbować autentycznych smaków danego regionu. Chętnie będą zatem organizowane wyjazdy integracyjne do pensjonatów, które posiadają np. własne miody czy unikalne smakowo dżemy.
  • Docenienie tego, co lokalne - zamiast klasycznych atrakcji turystycznych, firmy skierują uwagę na mniej znane, ale równie fascynujące miejsca w danym regionie. Zwiedzanie lokalnych zabytków, parków narodowych, czy też spotkania z miejscowymi rzemieślnikami staną się atrakcjami wyjazdów.
  • Warsztaty z lokalnymi artystami i rzemieślnikami -w ramach wyjazdów integracyjnych organizowane będą warsztaty z udziałem lokalnych artystów i rzemieślników. Pracownicy mogą nauczyć się tradycyjnych umiejętności, jak np. garncarstwo, tkactwo czy wyroby rękodzielnicze.

Organizowanie warsztatów wspiera team building. Ten będzie miał ogromne znaczenie w 2024 roku. I choć ponad połowa ogłoszeń o pracę proponuje wykonywanie zajęcia w trybie hybrydowym – nadal wiele firm funkcjonuje w modelu online. Scalenie zespołu składającego się z osób, które się nie widują i pracują z różnych zakątków Polski, to ogromne wyzwanie.

 – Różne badania wskazują, że pracownicy chętnie zmieniają miejsce zatrudnienia. Jednakże trudniej jest pożegnać się z daną organizacją, gdy wokół mamy pomocnych i przyjacielskich współpracowników. Firmy, które wybrały pracę zdalną, przynajmniej dwa razy w roku organizują wyjazdy integracyjne. Podczas takich imprez można poznać drugą osobę z prywatnej perspektywy i poczuć, że mimo na co dzień dzielącej nas odległości, jesteśmy częścią zespołu – dodaje Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.

Rozważając na temat trendów nie należy zapomnieć o AI. Nowe technologie coraz częściej będą wspierały branżę. Po pierwsze dzięki zaawansowanym algorytmom AI możliwe jest dostosowanie programów wyjazdów integracyjnych do indywidualnych preferencji pracowników. Systemy te są w stanie analizować dane dotyczące zainteresowań i historii uczestników, co umożliwia stworzenie bardziej spersonalizowanych i satysfakcjonujących doświadczeń. Po drugie, coraz częściej po takie narzędzia sięgną pensjonaty i hotele. Umożliwią one rozmowy z wirtualnymi asystentami, by skrócić czas odpowiedzi na zapytanie klienta.

A jakie kierunki będą na topie na wyjazdy integracyjne? Zdaniem ekspertki, zwiększająca się świadomość ekologiczna i popularność turystyki przyjaznej dla środowiska sprawiają, że miejsca o dużej wartości przyrodniczej, takie jak Bieszczady czy Karkonosze, mogą stać się popularnymi kierunkami. Wyjazdy integracyjne skoncentrowane na ekoturystyce, spacerach po górach czy obserwacji dzikiej przyrody stają się coraz bardziej atrakcyjną formą rozrywki.

 


[1] Raport Consumer Life

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji

Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.

Transport

Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.

Polityka

A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.