Wyzwól swój biznes, wyzwól swój czas!

Małe firmy stanowią zdecydowaną większość polskich przedsiębiorstw, a aż 1/3 z nich prowadzona jest przez kobiety. Właścicielki wybierają własną działalność, szukając elastyczności i niezależności. Niestety, często płacą za to wysoką cenę - swoim czasem. Istnieje jednak sposób, aby odzyskać kontrolę nad swoim harmonogramem i jednocześnie z sukcesem rozwijać firmę.
Dostępne na rynku narzędzia i rozwiązania cyfrowe pozwalają pracować mądrzej oraz efektywniej, a digitalizacja i automatyzacja procesów w małych firmach nie musi oznaczać dużych nakładów finansowych. Wielu dostawców oferuje ciekawe produkty w modelu subskrypcyjnym, dostosowane specjalnie do potrzeb małych firm i dostępnych już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Ich zastosowanie pozwala na wzniesienie firmy na wyższy poziom, który nie byłby osiągalny bez zastosowania cyfrowych rozwiązań.
Automatyzacja procesów w obszarze komunikacji z klientem, obsługa profili firmowych na social mediach, czy zastosowanie narzędzia do elektronicznego podpisywania umów to tylko niektóre z przykładów gdzie można podnieść wydajność i oszczędzić czas. Nawet o kilka godzin tygodniowo. Nie do przecenienia są również aspekty bezpieczeństwa, zwiększone możliwości analizy danych, czy personalizacji oferty.
Aby jednak szersze korzystanie z technologii przez właścicielki firm stało się faktem potrzebna jest wiedza, możliwość poznania i przetestowania wybranych narzędzi oraz pomoc we wdrożeniu.
Wsparcie od Fundacji LBC
Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi Fundacja LBC Business Women Foundation, która we współpracy z Mastercard Strive - globalną inicjatywą Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, a także przy merytorycznym wsparciu Polskiego Funduszu Rozwoju, rozpoczęła ogólnopolską, społeczną kampanię GO digital. Głównym celem kampanii jest wsparcie polskich biznesmenek w procesie digitalizacji swoich firm.
- Chcemy aby polskie kobiety mogły rozwijać skrzydła w biznesie, a zarazem miały więcej czasu dla siebie. Zdecydowałyśmy się na realizację projektu GO digital, ponieważ wierzymy, że w ten sposób pomożemy wielu firmom, zarządzanych przez kobiety, w osiągnięciu pełni swojego potencjału. – komentuje Emilia Bartosiewicz-Brożyna, założycielka Lady Business Club, prezeska Fundacji LBC.
Pierwszy krok do wyzwolenia biznesu
Pierwszym krokiem do wyzwolenia swojego biznesu jest wykonanie bezpłatnego testu (na stronie www.ladybusiness.pl/godigital), który pozwala zobaczyć gdzie znajduje się dana firma w obliczu digitalizacji. Test określa najważniejsze potrzeby w 7 głównych obszarach - strategia, sprzedaż, marketing, komunikacja, cyberbezpieczeństwo, finanse, hr i dobrostan. Na podstawie jego wyników powstaje indywidualny raport, a następnie spersonalizowany plan działań wraz z konkretnymi rekomendacjami.
Zasoby i wsparcie na wyciągnięcie ręki
Platforma GO digital oferuje szeroką bazę wiedzy (ponad 600 artykułów i materiałów) oraz bezpłatny program edukacyjno-szkoleniowy, który umożliwia stałe podnoszenie swoich kompetencji cyfrowych, wymianę doświadczeń z innymi przedsiębiorczyniami oraz bezpośredni kontakt z ekspertami od digitalizacji.
- Przedsiębiorcze Polki są otwarte na zmiany i innowacje technologiczne wspierające ich biznesy. Potrzebują jednak wsparcia w wyborze najlepszych rozwiązań i komfortowych warunków do przetestowania wybranych narzędzi w praktyce. To wszystko znajdzie na platformie www.ladybusiness.pl/godigital. – dodaje Renata Żukowska, Wiceprezeska Fundacji LBC
Kampania już ruszyła i zachęca przedsiębiorcze Polki do wspólnego zrobienia testu GO digital już 27 czerwca o godz. 9:30 - w Międzynarodowym Dniu Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) ustanowionym przez ONZ w 2017 roku. To doskonała okazja aby mogły poukładać swoje biznesy aby mogły działać nawet wtedy kiedy właścicielka jest na urlopie.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.