Komunikaty PR

Wyzwól swój biznes, wyzwól swój czas!

2024-06-10  |  12:25
Biuro prasowe

Małe firmy stanowią zdecydowaną większość polskich przedsiębiorstw, a aż 1/3 z nich prowadzona jest przez kobiety. Właścicielki wybierają własną działalność, szukając elastyczności i niezależności. Niestety, często płacą za to wysoką cenę - swoim czasem. Istnieje jednak sposób, aby odzyskać kontrolę nad swoim harmonogramem i jednocześnie z sukcesem rozwijać firmę.

Dostępne na rynku narzędzia i rozwiązania cyfrowe pozwalają pracować mądrzej oraz efektywniej, a digitalizacja i automatyzacja procesów w małych firmach nie musi oznaczać dużych nakładów finansowych. Wielu dostawców oferuje ciekawe produkty w modelu subskrypcyjnym, dostosowane specjalnie do potrzeb małych firm i dostępnych już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie.  Ich zastosowanie pozwala na wzniesienie firmy na wyższy poziom, który nie byłby osiągalny bez zastosowania cyfrowych rozwiązań.

Automatyzacja procesów w obszarze komunikacji z klientem, obsługa profili firmowych na social mediach, czy zastosowanie narzędzia do elektronicznego podpisywania umów to tylko niektóre z przykładów gdzie można podnieść wydajność i oszczędzić czas. Nawet o kilka godzin tygodniowo. Nie do przecenienia są również aspekty bezpieczeństwa, zwiększone możliwości analizy danych, czy personalizacji oferty.

Aby jednak szersze korzystanie z technologii przez właścicielki firm stało się faktem potrzebna jest wiedza, możliwość poznania i przetestowania wybranych narzędzi oraz  pomoc we wdrożeniu.

Wsparcie od Fundacji LBC

Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi Fundacja LBC Business Women Foundation, która we współpracy z Mastercard Strive - globalną inicjatywą Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, a także przy merytorycznym wsparciu Polskiego Funduszu Rozwoju, rozpoczęła ogólnopolską, społeczną kampanię GO digital. Głównym celem kampanii jest wsparcie polskich biznesmenek w procesie digitalizacji swoich firm.

- Chcemy aby polskie kobiety mogły rozwijać skrzydła w biznesie, a zarazem miały więcej czasu dla siebie. Zdecydowałyśmy się na realizację projektu GO digital, ponieważ wierzymy, że w ten sposób pomożemy wielu firmom, zarządzanych przez kobiety, w osiągnięciu pełni swojego potencjału. – komentuje Emilia Bartosiewicz-Brożyna, założycielka Lady Business Club, prezeska Fundacji LBC.

Pierwszy krok do wyzwolenia biznesu

Pierwszym krokiem do wyzwolenia swojego biznesu jest wykonanie bezpłatnego testu (na stronie www.ladybusiness.pl/godigital), który pozwala zobaczyć gdzie znajduje się dana firma w obliczu digitalizacji. Test określa najważniejsze potrzeby w 7 głównych obszarach - strategia, sprzedaż, marketing, komunikacja, cyberbezpieczeństwo, finanse, hr i dobrostan. Na podstawie jego wyników powstaje indywidualny raport, a następnie spersonalizowany plan działań wraz z konkretnymi rekomendacjami.

Zasoby i wsparcie na wyciągnięcie ręki

Platforma GO digital oferuje szeroką bazę wiedzy (ponad 600 artykułów i materiałów) oraz bezpłatny program edukacyjno-szkoleniowy, który umożliwia stałe podnoszenie swoich kompetencji cyfrowych, wymianę doświadczeń z innymi przedsiębiorczyniami oraz bezpośredni kontakt z ekspertami od digitalizacji. 

- Przedsiębiorcze Polki są otwarte na zmiany i innowacje technologiczne wspierające ich biznesy. Potrzebują jednak wsparcia w wyborze najlepszych rozwiązań i komfortowych warunków do przetestowania wybranych narzędzi w praktyce. To wszystko znajdzie na platformie www.ladybusiness.pl/godigital. – dodaje Renata Żukowska, Wiceprezeska Fundacji LBC

Kampania już ruszyła i zachęca przedsiębiorcze Polki do wspólnego zrobienia testu GO digital już 27 czerwca o godz. 9:30 - w Międzynarodowym Dniu Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) ustanowionym przez ONZ w 2017 roku. To doskonała okazja aby mogły poukładać swoje biznesy aby mogły działać nawet wtedy kiedy właścicielka jest na urlopie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji

Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.

Transport

Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.

Polityka

A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.