Żabka partnerem strategicznym, “Miesiąca Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosp
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
Miesiąc Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami zorganizowany przez Fundację Avalon to ważna inicjatywa dla wszystkich osób z niepełnosprawnościami, ale również dla tych, którzy na co dzień wspierają je w drodze do aktywności w każdej sferze życia.
Partnerem strategicznym Miesiąca Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami Fundacji Avalon została Grupa Żabka, która w ramach swojego zaangażowania realizuje szereg działań. Emitowane w maju reklamy telewizyjne Żabki są tłumaczone na polski język migowy przez Jakuba Stanisławczyka – jednego z bohaterów spotu Fundacji Avalon. Jest to ważna inicjatywa wskazująca na niedostępność przekazu telewizyjnego dla osób Głuchych czy niedosłyszących. Żabka organizuje też działania edukacyjne skierowane do franczyzobiorców, przybliżające im problemy i trudności z jakimi spotykają się OzN w codziennym życiu, podejmowaniu aktywności zawodowej, podczas korzystania z rożnego rodzaju usług czy robienia zakupów. Szkolenia obejmują więc takie kwestie jak zatrudnianie pracowników z orzeczeniem o niepełnosprawności, dostępność punktów sprzedażowych czy obsługa klienta z niepełnosprawnością zarówno ruchową jak i sensoryczną. Grupa Żabka wspiera komunikacyjnie przez cały maj działania Fundacji Avalon, publikując artykuły dedykowane akcji. Zaangażowanie w Miesiąc Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami to początek współpracy Grupy Żabka i Fundacji Avalon, która w kolejnych miesiącach prowadzić będzie do systemowego zwiększenia otwartości Żabki na klientów, ale także pracowników z niepełnosprawnościami.
„Szanuję. Nie Dyskryminuję!” – podpisz Deklarację Fundacji Avalon
Od 5 maja (Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych) na stronie internetowej Fundacji Avalon każdy może podpisać Deklarację “Szanuję. Nie dyskryminuję!” i w ten sposób wyrazić swoje wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami. Deklaracja jest wyrazem 16 letniego doświadczenia Organizacji pracy na rzecz OzN a także badań, jakie przeprowadziła Organizacja na przełomie marca i kwietnia. Raport z badań zostanie opublikowany na stronie internetowej Fundacji Avalon w dni 24 maja. Na start działań, Fundacja opublikowała także spot video podejmujący temat codziennych trudności i przejawów dyskryminacji, na jakie narażone są OzN, a które uniemożliwiają im realizację życiowej aktywności na równych zasadach.
Zakończeniem wszystkich działań będzie Piknik Fundacji Avalon, na który Organizacja zaprasza w niedzielę 28 maja do Parku Szczęśliwickiego w Warszawie. Podczas całodziennej imprezy przewidziano masę atrakcji sportowych, edukacyjnych i kulturalnych, w których udział może każda osoba niezależnie od wieku czy poziomu sprawności. Podczas Pikniku Fundacji Avalon jej pracownicy, ambasadorzy i przyjaciele będą uwrażliwiać na kwestię szacunku wobec OzN i ich równego traktowania. Więcej informacji o akcji oraz możliwość podpisania Deklaracji znajdują się na stronie: www.fundacjaavalon.pl/szanuje-nie-dyskryminuje
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.