Komunikaty PR

Zielona energia w Grupie Tubądzin

2024-02-08  |  01:00

W 2024 roku Grupa Tubądzin, dla której priorytetem są inwestycje w zrównoważony rozwój, planuje zrealizować nowe projekty – budowę dwóch farm fotowoltaicznych o łącznej wartości ponad 15 milionów złotych. To strategiczny krok w kierunku samodzielnego pozyskiwania zielonej energii elektrycznej. Dzięki tym inwestycjom Tubądzin znacząco zredukuje zużycie energii elektrycznej z tradycyjnych źródeł oraz ograniczy emisję CO2 w zakładach produkcyjnych w Tubądzinie i Ozorkowie. Podobne inwestycje są planowane również w Sieradzu - jako dalszy krok w stronę zrównoważonego rozwoju i osiągnięcia tak istotnej neutralności klimatycznej marki.

Inwestycje w farmy fotowoltaiczne to tylko część działań Grupy Tubądzin na rzecz ochrony środowiska. Firma od lat angażuje się w modernizację linii produkcyjnych, dążąc do oszczędzania energii, surowców i wody. Wszystkie zakłady marki funkcjonują z zamkniętym obiegiem wody. Ponadto, fabryki dysponują własnymi oczyszczalniami ścieków.

Równie istotnym aspektem ekologicznego podejścia Grupy Tubądzin jest produkcja płytek ceramicznych z najwyższej jakości naturalnych surowców. Grupa Tubądzin używa tylko organicznych, czystych i szlachetnych materiałów najwyższej jakości. To gwarantuje zerową emisję CO2 z ich rozkładu i maksymalnie ogranicza ślad węglowy produkcji. Fabryka w Sieradzu jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Najnowsza technologia i innowacyjne rozwiązania umożliwiają redukcję zużycia energii i gazu ziemnego. Surowce kopalne przetwarzane są w nowoczesnym młynie modułowym o pracy ciągłej, który zużywa o 40% mniej energii elektrycznej w porównaniu do tradycyjnych młynów okresowych.

Najnowocześniejsze linie produkcyjne, wyposażone są w prasy Continua+. To kolejny kamień milowy w ekologicznych innowacjach Grupy Tubądzin. Prasa Continua+ zużywa 6-krotnie mniej energii elektrycznej w porównaniu do tradycyjnych pras, skutecznie ogranicza emisję CO2. Urządzenie jest bardzo wydajne. Ta technologia umożliwia produkcję płyt ceramicznych bez użycia formy, co zapewnia maksymalną elastyczność pod względem ich wielkości, grubości i rodzaju. Umożliwia także maksymalne wykorzystanie surowców poprzez zawracanie odpadów do ponownego wykorzystania zgodnie z ideą zero waste.

Te proekologiczne inicjatywy podejmowane przez Grupę Tubądzin mają zasadniczy wpływ na redukcję jej śladu węglowego. Grupa Tubądzin udowadnia, że dbałość o środowisko może i powinna być integralną częścią strategii biznesowej, z której korzystają zarówno przedsiębiorstwo, jak i społeczeństwo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.