Zielona rewolucja w Europie. Ecowipes ma nowych właścicieli
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Silniejsza obecność na rynkach europejskich, nowe możliwości rozwoju i umacnianie pozycji lidera biodegradowalnych rozwiązań – to cele, które Ecowipes stawia przed sobą dzięki przejęciu przez: Cornerstone Investment Management oraz Kartesia. W strukturze własnościowej firmy pozostaje Gabriel Kermiche, dyrektor generalny Ecowipes. Zmiany właścicielskie i finansowe to dla Ecowipes motor napędowy do dalszego wzrostu. Firma wciąż udoskonala swoje technologie, będąc w obszarze troski o środowisko krok przed regulacjami jakie wkrótce zostaną wprowadzone przez Unię Europejską w ramach European Green Deal.
Zielona rewolucja w Europie
Europejski Zielony Ład, czyli European Green Deal, to plan transformacji gospodarki UE, który powstaje z myślą o zrównoważonej przyszłości. Zakłada między innymi wdrożenie przepisów dotyczących biodegradowalności, recyklingu i oznaczania wpływu produktów na środowisko. Ecowipes już dziś jest liderem we wprowadzaniu produktów bez plastiku, a kolejnym krokiem firmy jest włączenie jak największej ilości recyklatów, aby nie tylko opakowania, ale również wykorzystywane włókna, pochodziły z recyklingu.
- Nasze partnerstwo z Ecowipes umożliwi firmie dalszy rozwój i możliwość oferowania klientom ekologicznych produktów - powiedział Tomasz Pietrzak, partner w Cornerstone Investment Management. - Transakcja jest zgodna z naszą filozofią i zaangażowaniem w inwestowanie w zrównoważone i ekologicznie świadome firmy. Partnerstwo to pozwoli nam przyczynić się do bardziej ekologicznej przyszłości.
Zmiany kluczowe dla rozwoju
Od 2011 roku Ecowipes jest europejskim liderem środowiskowym i technologicznym. Firma jest pionierem w produkcji biodegradowalnych chusteczek nawilżanych z włókniny tricell, które mają minimalny wpływ na środowisko i rozkładają się już w kilka tygodni.
- Pozytywny wpływ biodegradowalnych produktów na ekologię jest dla firmy Ecowipes kluczowy i był jednym z głównych czynników, które przekonały nas do wejścia w to partnerstwo. Zaangażowanie zarządu Ecowipes w innowacje, jakość i zrównoważony rozwój jest zgodne z naszym podejściem do inwestowania uwzględniającego kryteria zrównoważonego rozwoju. To wszystko przekonało nas do zaangażowania się w tę transakcję już na wczesnym etapie - powiedział Giuseppe Mirante, Senior Advisor w Kartesia.
Partnerstwo Ecowipes z Cornerstone i Kartesią stwarza możliwości dalszego rozwoju i umacniania silnej pozycji lidera biodegradowalnych rozwiązań w Europie. Firma może pochwalić się dziś obecnością i rozpoznawalnością na rynkach europejskich, ze szczególnie silną pozycją w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej i Francji.. To właśnie Francja, jako kraj, w których swoje korzenie ma EcoWipes, od wielu lat szczególnie dużą wagę przywiązuje do wpływu produktów na środowisko i stawia na biodegradowalność.
- Nasza współpraca z Cornerstone i Kartesią pozwoli nam wykorzystać naszą obecną pozycję w Europie i przyspieszyć rozwój w kolejnych jej regionach. Dostarczenie niezbędnego wsparcia finansowego umożliwi nam wprowadzania kolejnych innowacyjnych rozwiązań oraz ekspansji na nowe rynki, zwłaszcza w Europie Zachodniej, gdzie konsumenci szczególnie cenią ekologiczne rozwiązania – powiedział Gabriel Kermiche, dyrektor generalny i współinwestor w Ecowipes.
Produkty na bazie innowacyjnej włókniny tricell już w pierwszym roku istnienia odnotowały 20-procentowy wzrost. Wpłynęło to na decyzję o budowie kolejnej nowoczesnej fabryki firmy w mazowieckim Pomiechówku, oddalonym o niecałe 5 km od dotychczasowej siedziby. Jej innowacyjna linia technologiczna będzie miała funkcje dostosowane do produkcji włókniny tricell i pozwoli na osiągnięcie jeszcze większej wydajności operacyjnej.
Earthchangers - duże znaczenie edukacji ekologicznej
Jak wynika z danych Komisji Europejskiej, obecnie każdy Europejczyk wytwarza rocznie średnio prawie 180 kg odpadów opakowaniowych. Aż 40% tworzyw sztucznych i 50% papieru wykorzystywanych w UE jest przeznaczone do wytwarzania opakowań. Bez podjęcia odpowiednich działań UE odnotowałaby dalszy wzrost ilości odpadów opakowaniowych o 19% do 2030 r., a odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych nawet o 46%.
Dlatego Ecowipes od początku kładzie duży nacisk na edukację konsumentów i inspirowanie ich do zmiany codziennych nawyków. - Nazywamy siebie Earthchangers, a zmiany własnościowe przybliżą nas do osiągnięcia naszego głównego celu środowiskowego: dostarczania konsumentom produktów higienicznych wykonanych tylko z materiałów pochodzenia naturalnego, dostępnych równocześnie w przystępnej cenie – skomentował Gabriel Kermiche, dyrektor generalny i współinwestor w Ecowipes.
O firmie Cornerstone Investment Management:
Cornerstone Investment Management, założona przez Przemysława Krycha w 2001 roku, to firma zarządzająca inwestycjami private equity o wartości aktywów wynoszącej 7 miliardów euro. Dzięki zespołowi doświadczonych ekspertów firma dostarcza wyższe stopy zwrotu w obszarach, w których inwestuje, takich jak corporate private equity, private debt i private equity real estate, wykorzystując głębokie zasoby wiedzy, relacji i umiejętności naszego zespołu do odblokowania sytuacji i tworzenia wyjątkowych zwrotów dla naszych inwestorów.
Dorobek firmy obejmuje inwestycje w różne sektory, w tym nieruchomości, outsourcing IT, operatorów kablowych, energię odnawialną, opiekę zdrowotną, sektor spożywczy, produkty higieniczne i kosmetyczne, metale zielone, opiekę nad zwierzętami i usługi finansowe. Spravia, Elemental, Okechamp/Lutece, Ecowipes, Luxmed, Avenga, LuxVet Group, ProService Finteco to przykłady, które ilustrują różnorodność branż i sektorów, w które zainwestował Cornerstone Investment Management.
O firmie Kartesia:
Kartesia jest ogólnoeuropejskim, niezależnym dostawcą kompleksowych rozwiązań finansowych, koncentrującym się na oferowaniu szytych na miarę propozycji finansowych, obejmujących całą strukturę kapitałową, wiodącym spółkom średniej wielkości z różnych branż, w celu przyspieszenia ich tempa rozwoju. Kartesia zarządza aktywami o wartości ponad 5 mld euro i jest zarządzana przez zespół ponad 80 doświadczonych specjalistów w biurach w Brukseli, Londynie, Luksemburgu, Madrycie, Monachium, Amsterdamie, Paryżu i Mediolanie.
O firmie Ecowipes:
Ecowipes specjalizuje się w produkcji ekologicznych produktów higienicznych i kosmetycznych (chusteczki, płatki, patyczki higieniczne) oraz produkcji marek własnych dla wiodących sieci detalicznych, takich jak Lidl, Biedronka i Auchan, co gwarantuje dostępność produktów firmy w wielu europejskich sklepach.
Cechami Ecowipes, wyróżniającymi ją od innych podmiotów, są innowacyjne i przyjazne dla środowiska technologie, takie jak szeroki portfel biodegradowalnych rozwiązań. Aby zmniejszyć swój ślad węglowy, firma polega na nisko przetworzonych surowcach i lokalnych dostawcach. Ponadto firma korzysta z materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych i zwiększa stosowanie materiałów poddanych recyklingowi. Ecowipes kładzie również duży nacisk na edukację konsumentów i zachęcanie ich do zmiany codziennych nawyków.
Firma została założona w 2011 roku przez Moulouda Kermiche, ojca Gabriela Kermiche. Jest to bardzo dynamiczny i nowoczesny producent, tworzony przez zespół ekspertów posiadających ponad 30-letnie doświadczenie w innowacyjnych rozwiązaniach biznesowych, którzy stale pracują nad rozwojem ekologicznych produktów.
Ecowipes posiada dwa nowoczesne zakłady produkcyjne - główny zlokalizowany w Nowym Dworze Mazowieckim w Polsce i drugi, z zaawansowanym parkiem maszynowym, w pobliżu Miluzy we Francji pod marką Hydra Beauty & Clean. Trzeci zakład jest obecnie budowany w Polsce w Pomiechówku. Oprócz dostarczania marek własnych dla największych sieci detalicznych w Europie, Ecowipes wprowadził własne marki Tami i Rapid Clean.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.