Komunikaty PR

Zielona rewolucja w Europie. Ecowipes ma nowych właścicieli

2023-08-11  |  10:36
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/

Silniejsza obecność na rynkach europejskich, nowe możliwości rozwoju i umacnianie pozycji lidera biodegradowalnych rozwiązań – to cele, które Ecowipes stawia przed sobą dzięki przejęciu przez: Cornerstone Investment Management oraz Kartesia. W strukturze własnościowej firmy pozostaje Gabriel Kermiche, dyrektor generalny Ecowipes. Zmiany właścicielskie i finansowe to dla Ecowipes motor napędowy do dalszego wzrostu. Firma wciąż udoskonala swoje technologie, będąc w obszarze troski o środowisko krok przed regulacjami jakie wkrótce zostaną wprowadzone przez Unię Europejską w ramach European Green Deal.

Zielona rewolucja w Europie

Europejski Zielony Ład, czyli European Green Deal, to plan transformacji gospodarki UE, który powstaje z myślą o zrównoważonej przyszłości. Zakłada między innymi wdrożenie przepisów dotyczących biodegradowalności, recyklingu i oznaczania wpływu produktów na środowisko. Ecowipes już dziś jest liderem we wprowadzaniu produktów bez plastiku, a kolejnym krokiem firmy jest włączenie jak największej ilości recyklatów, aby nie tylko opakowania, ale również wykorzystywane włókna, pochodziły z recyklingu.

- Nasze partnerstwo z Ecowipes umożliwi firmie dalszy rozwój i możliwość oferowania klientom ekologicznych produktów - powiedział Tomasz Pietrzak, partner w Cornerstone Investment Management. - Transakcja jest zgodna z naszą filozofią i zaangażowaniem w inwestowanie w zrównoważone i ekologicznie świadome firmy. Partnerstwo to pozwoli nam przyczynić się do bardziej ekologicznej przyszłości.

Zmiany kluczowe dla rozwoju

Od 2011 roku Ecowipes jest europejskim liderem środowiskowym i technologicznym. Firma jest pionierem w produkcji biodegradowalnych chusteczek nawilżanych z włókniny tricell, które mają minimalny wpływ na środowisko i rozkładają się już w kilka tygodni.

- Pozytywny wpływ biodegradowalnych produktów na ekologię jest dla firmy Ecowipes kluczowy i był jednym z głównych czynników, które przekonały nas do wejścia w to partnerstwo. Zaangażowanie zarządu Ecowipes w innowacje, jakość i zrównoważony rozwój jest zgodne z naszym podejściem do inwestowania uwzględniającego kryteria zrównoważonego rozwoju. To wszystko przekonało nas do zaangażowania się w tę transakcję już na wczesnym etapie - powiedział Giuseppe Mirante, Senior Advisor w Kartesia.

Partnerstwo Ecowipes z Cornerstone i Kartesią stwarza możliwości dalszego rozwoju i umacniania silnej pozycji lidera biodegradowalnych rozwiązań w Europie. Firma może pochwalić się dziś obecnością i rozpoznawalnością na rynkach europejskich, ze szczególnie silną pozycją w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej i Francji.. To właśnie Francja, jako kraj, w których swoje korzenie ma EcoWipes, od wielu lat szczególnie dużą wagę przywiązuje do wpływu produktów na środowisko i stawia na biodegradowalność.

- Nasza współpraca z Cornerstone i Kartesią pozwoli nam wykorzystać naszą obecną pozycję w Europie i przyspieszyć rozwój w kolejnych jej regionach. Dostarczenie niezbędnego wsparcia finansowego umożliwi nam wprowadzania kolejnych innowacyjnych rozwiązań oraz ekspansji na nowe rynki, zwłaszcza w Europie Zachodniej, gdzie konsumenci szczególnie cenią ekologiczne rozwiązania – powiedział Gabriel Kermiche, dyrektor generalny i współinwestor w Ecowipes.

Produkty na bazie innowacyjnej włókniny tricell już w pierwszym roku istnienia odnotowały 20-procentowy wzrost. Wpłynęło to na decyzję o budowie kolejnej nowoczesnej fabryki firmy w mazowieckim Pomiechówku, oddalonym o niecałe 5 km od dotychczasowej siedziby. Jej innowacyjna linia technologiczna będzie miała funkcje dostosowane do produkcji włókniny tricell i pozwoli na osiągnięcie jeszcze większej wydajności operacyjnej.

Earthchangers - duże znaczenie edukacji ekologicznej

Jak wynika z danych Komisji Europejskiej, obecnie każdy Europejczyk wytwarza rocznie średnio prawie 180 kg odpadów opakowaniowych. Aż 40% tworzyw sztucznych i 50% papieru wykorzystywanych w UE jest przeznaczone do wytwarzania opakowań. Bez podjęcia odpowiednich działań UE odnotowałaby dalszy wzrost ilości odpadów opakowaniowych o 19% do 2030 r., a odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych nawet o 46%.

Dlatego Ecowipes od początku kładzie duży nacisk na edukację konsumentów i inspirowanie ich do zmiany codziennych nawyków. - Nazywamy siebie Earthchangers, a zmiany własnościowe przybliżą nas do osiągnięcia naszego głównego celu środowiskowego: dostarczania konsumentom produktów higienicznych wykonanych tylko z materiałów pochodzenia naturalnego, dostępnych równocześnie w przystępnej cenie – skomentował Gabriel Kermiche, dyrektor generalny i współinwestor w Ecowipes.


 
   

O firmie Cornerstone Investment Management:

Cornerstone Investment Management, założona przez Przemysława Krycha w 2001 roku, to firma zarządzająca inwestycjami private equity o wartości aktywów wynoszącej 7 miliardów euro. Dzięki zespołowi doświadczonych ekspertów firma dostarcza wyższe stopy zwrotu w obszarach, w których inwestuje, takich jak corporate private equity, private debt i private equity real estate, wykorzystując głębokie zasoby wiedzy, relacji i umiejętności naszego zespołu do odblokowania sytuacji i tworzenia wyjątkowych zwrotów dla naszych inwestorów.

Dorobek firmy obejmuje inwestycje w różne sektory, w tym nieruchomości, outsourcing IT, operatorów kablowych, energię odnawialną, opiekę zdrowotną, sektor spożywczy, produkty higieniczne i kosmetyczne, metale zielone, opiekę nad zwierzętami i usługi finansowe. Spravia, Elemental, Okechamp/Lutece, Ecowipes, Luxmed, Avenga, LuxVet Group, ProService Finteco to przykłady, które ilustrują różnorodność branż i sektorów, w które zainwestował Cornerstone Investment Management.

O firmie Kartesia:

Kartesia jest ogólnoeuropejskim, niezależnym dostawcą kompleksowych rozwiązań finansowych, koncentrującym się na oferowaniu szytych na miarę propozycji finansowych, obejmujących całą strukturę kapitałową, wiodącym spółkom średniej wielkości z różnych branż, w celu przyspieszenia ich tempa rozwoju. Kartesia zarządza aktywami o wartości ponad 5 mld euro i jest zarządzana przez zespół ponad 80 doświadczonych specjalistów w biurach w Brukseli, Londynie, Luksemburgu, Madrycie, Monachium, Amsterdamie, Paryżu i Mediolanie.

O firmie Ecowipes:

Ecowipes specjalizuje się w produkcji ekologicznych produktów higienicznych i kosmetycznych (chusteczki, płatki, patyczki higieniczne) oraz produkcji marek własnych dla wiodących sieci detalicznych, takich jak Lidl, Biedronka i Auchan, co gwarantuje dostępność produktów firmy w wielu europejskich sklepach.

Cechami Ecowipes, wyróżniającymi ją od innych podmiotów, są innowacyjne i przyjazne dla środowiska technologie, takie jak szeroki portfel biodegradowalnych rozwiązań. Aby zmniejszyć swój ślad węglowy, firma polega na nisko przetworzonych surowcach i lokalnych dostawcach. Ponadto firma korzysta z materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych i zwiększa stosowanie materiałów poddanych recyklingowi. Ecowipes kładzie również duży nacisk na edukację konsumentów i zachęcanie ich do zmiany codziennych nawyków.

Firma została założona w 2011 roku przez Moulouda Kermiche, ojca Gabriela Kermiche. Jest to bardzo dynamiczny i nowoczesny producent, tworzony przez zespół ekspertów posiadających ponad 30-letnie doświadczenie w innowacyjnych rozwiązaniach biznesowych, którzy stale pracują nad rozwojem ekologicznych produktów.

Ecowipes posiada dwa nowoczesne zakłady produkcyjne - główny zlokalizowany w Nowym Dworze Mazowieckim w Polsce i drugi, z zaawansowanym parkiem maszynowym, w pobliżu Miluzy we Francji pod marką Hydra Beauty & Clean. Trzeci zakład jest obecnie budowany w Polsce w Pomiechówku. Oprócz dostarczania marek własnych dla największych sieci detalicznych w Europie, Ecowipes wprowadził własne marki Tami i Rapid Clean.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.