Komunikaty PR

Znamy grono finałowe XV edycji konkursu Sukcesu Pisanego Szminką

2024-04-09  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Sukces Pisany Szminką – najstarsza i największa organizacja wspierająca przedsiębiorczość kobiet – ogłasza finalistki XV edycji konkursu Bizneswoman Roku. Historia pokazała, że finalistki i laureatki poprzednich edycji zyskały nie tylko rozgłos, lecz także możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów. 

 

Konkurs, jako pierwsza tego typu inicjatywa, nagradza nie tylko przedsiębiorczynie, lecz także mężczyzn, którzy wspierają kobiety i realizują politykę różnorodności i włączania. W tym roku Sukces Pisany Szminką nagrodzi kobiety również w trzech nowych kategoriach zamkniętych – Edukatorka Młodego Pokolenia, Wpływowy Głos oraz Liderka w branży HoReCa. Laureatki i laureatów nagród poznamy w połowie maja podczas uroczystej gali finałowej konkursu.

 

Tegoroczna edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku po raz kolejny zaskakuje kreatywnością biorących w nim udział przedsiębiorczyń oraz innowacyjnością zgłoszonych biznesów. Serdecznie gratulujemy wszystkim finalistkom. Prowadzenie własnej firmy to dla wielu kobiet jedna z dróg do osiągnięcia niezależności i dobrobytu finansowego. Jednak na otworzenie własnej firmy decyduje się mniejszy odsetek kobiet niż mężczyzn. Co więcej, nadal wiele kobiet odczuwa nierówności na rynku pracy i w biznesie – w naszym badaniu 37% ankietowanych Polek przyznało, że nierówności zarobkowe negatywnie oddziałują na ich dobrobyt finansowy. Dlatego potrzebujemy właśnie takich projektów, które promują przedsiębiorczość wśród kobiet, a w dłuższej perspektywie prowadzą do poprawy ich sytuacji zawodowej i życiowej.  W Mastercard od wielu lat angażujemy się w wyrównywanie szans kobiet w biznesie i zachęcamy również inne firmy do podejmowania konkretnych inicjatyw w tym zakresie – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe, Partnera Strategicznego konkursu.

 

 

Kategoria: Biznes Roku – przychód powyżej 10 mln zł

Dorota Godyń – prezeska Trokotex Polymer Group Sp. z o.o. Firma produkuje materiały kompozytowe, które stanowią alternatywę dla korodującej stali, co stanowi przełom w wielu branżach przemysłu. Z wyrobów Trokotex już od ponad 35 lat korzysta większość oczyszczalni ścieków i elektrociepłowni w Polsce, a firma nieustannie się rozwija.

 

Aldona Laczycka – prezeska zarządu Almot, największej certyfikowanej montowni kół na rynku motoryzacyjnym, posiadającej zaplecze magazynowo-logistyczne. Wraz z zespołem wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów oraz zmieniającego się świata, wprowadzając szereg ultranowoczesnych rozwiązań z zakresu ekologii.

 

Małgorzata Miśkiewicz – prezeska Abedik, rodzinnej firmy, która od 30 lat specjalizuje się w druku i oprawie pozycji wydawniczych. W ostatnim roku wyprodukowała 26 mln książek. Z jej usług korzystają największe wydawnictwa w Polsce, a od kilku lat również za granicą.

 

Kategoria: Biznes Roku – przychód poniżej 10 mln zł

Aneta Czaplicka – CEO Proxn. Firma jako pierwsza na świecie tworzy profesjonalne kosmetyki oparte na ksantohumolu, najsilniejszym istniejącym antyoksydancie. Wraz z grupą polskich chemików opatentowała ścieżkę syntezy tej molekuły przyszłości. Jej kosmetyki są dostępne w ponad 800 klinikach w całej Polsce, a także w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii oraz Stanach Zjednoczonych.

 

Agnieszka Kulik – współwłaścicielka Womai Centrum Nauki i Zmysłów. To centrum edukacyjno-sensoryczne, które daje możliwość poznania świata takim, jakim postrzegają go osoby z niepełnosprawnością wzroku. Centrum tworzą niewidomi bohaterowie i naukowcy, a jego misją jest edukacja oraz uświadamianie społeczeństwa na temat wartości osób z niepełnosprawnością wzroku.

 

Katarzyna Zasiadły – CEO Ul&Ka. Zaczęła od uszycia opaski na włosy dla swojej córki, siedząc przy kuchennym stole. Dziś jej pracownia ma 260 m², a jej autorskie akcesoria noszą ludzie na całym świecie – m.in. we Włoszech, Japonii i na Tajwanie. 

 

Kategoria: Mikrobiznes

Martyna Brzozowska – właścicielka Zrób mi mamo, tworzy warsztaty i programy online dla kobiet. Ucząc je sztuki dziergania, chroni od zapomnienia tradycyjne rękodzieło, a jednocześnie wzmacnia kobiecą sprawczość. Już tysiące kobiet, które są klientkami Zrób mi mamo, przekonało się, że są w stanie samodzielnie tworzyć piękne projekty. 

 

Emilia Kojło – właścicielka sklepu Small Art. Gdy podczas pandemii niemal z dnia na dzień straciła źródło utrzymania, otworzyła sklep internetowy, początkowo sprzedający jedynie spersonalizowane metryczki dla dzieci. Dziś w ofercie ma już setki produktów do aranżacji wnętrz, które z powodzeniem sprzedaje w Polsce i za granicą. 

 

Magdalena Ostoja-Chyżyńska – Prezeska UX GIRL, butikowej agencji designu, specjalizującej się w sektorach fintech, adtech i greentech. Dzięki jej usługom startupy oraz MŚP, które nie dysponują wielkimi budżetami, mogą proponować swoim klientom usługi na najwyższym poziomie, stanowiąc konkurencję dla tzw. wielkich graczy na rynku.

 

Kategoria: Start-up roku

Nikoletta Buczek i Anna Czubowicz – współwłaścicielki NABIO Medical Technologies Sp. z o.o. Ich projekt obejmuje system produkcji spersonalizowanych akcesoriów do radioterapii, które zwiększają efektywność leczenia oraz pozwalają zmniejszyć skutki uboczne odczuwalne przez pacjenta. 

 

Weronika Czaplewska – wiceprezeska Envirly, twórczyni innowacyjnej platformy do zarządzania zrównoważonym rozwojem oraz śladem węglowym wytwarzanym przez organizacje i ich produkty. Dzięki niej firmy mogą śledzić i analizować swój wpływ na ESG (środowisko, społeczną odpowiedzialność i ład korporacyjny), a także podejmować działania dekarbonizacyjne nakierowane na zieloną transformację, generując pozytywny, ekonomiczny zwrot z inwestycji.

 

Monika Gaszyńska – CTO SERio sp. z o.o., firmy produkującej roślinne alternatywy dla serów tradycyjnych. Jako pierwsza na świecie wykorzystuje do ich wytwarzania łubin – zapomnianą roślinę strączkową bogatą w białko, błonnik i minerały. 

 

Katarzyna Goch – CEO firmy LIFEBITE SP. Z O.O., która stworzyła iYoni, wirtualną klinikę leczenia problemów z płodnością, która pomogła zajść w ciążę już prawie 20 tys. kobiet. Aplikacja łączy technologię, sztuczną inteligencję i wiedzę medyczną, zmieniając oblicze opieki nad zdrowiem reprodukcyjnym. Jest dostępna w 13 językach. Do tej pory pobrało ją ponad 180 tys. osób ze 176 krajów. 

 

Kategoria: Liderka w nowych technologiach

Agnieszka Jastrzębska – prezeska ADJ Nanotechnology Sp. z o.o. Wynalazła unikalne cząstki nanokompozytowe, które charakteryzują się wysoką skutecznością biobójczą, są bezpieczne dla otoczenia i działają efektywnie jako powłoki samosterylizujące w miejscach szczególnie narażonych na rozprzestrzenianie się drobnoustrojów chorobotwórczych.

 

Alicja Mikołajczyk – współwłaścicielka QSAR Lab Sp. z o.o. Przenosi chemię z tradycyjnych laboratoriów do przestrzeni wirtualnej w celu digitalizacji przemysłu. Jej innowacyjne rozwiązanie nano-QSAR Toolbox (nQTb) umożliwia proces rejestracji nowych substancji chemicznych bez konieczności przeprowadzania drogich i czasochłonnych badań na zwierzętach laboratoryjnych. 

 

Noemi Zabari – CEO Astrotectonic Sp. z o.o. Twórczyni systemu prognozowania trzęsień ziemi i ostrzegania przed nimi. Dzięki wykorzystaniu wielu różnych źródeł danych system jest w stanie wysłać ostrzeżenia o nadchodzącym trzęsieniu ziemi od kilku godzin do kilku dni przed jego wystąpieniem, co jest ewenementem na skalę światową.

 

Kategoria: Organizacja przyjazna rodzicom

W tej kategorii eksperci dokonują oceny pracodawców pod kątem realizowanych przez nich dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań adresowanych do aktywnych zawodowo rodziców i pracowników mających rodziny. W tym roku Loże Ekspertów zdecydowała, że w finale znajdą się cztery organizacje:

Ekoenergetyka Polska S.A. 

FRANKLIN TEMPLETON INVESTMENT 

mBank S.A. 

STATE STREET BANK INTERNATIONAL

 

Firmy zakwalifikowane do finału wyróżniają się prawdziwie przyjazną przestrzenią dla swoich pracowników-rodziców. Oferują szereg korzyści, m.in. elastyczne godziny pracy, dodatkowe urlopy oraz świadczenia finansowe dla pracowników z dziećmi. Zapewniają lub dofinansowują miejsca w żłobkach i przedszkolach, a także promują urlop ojcowski.

 

Kategoria: Pracodawca równych szans

W tej kategorii eksperci oceniali pracodawców pod kątem dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań wprowadzanych z myślą o pracownikach neuroatypowych i/lub z niepełnosprawnością. W finale znalazły się:

AstraZeneca Pharma 

Fundacja Znacznie Więcej

Sodexo Polska


Loża Ekspertów zwróciła uwagę m.in. na inicjatywy wewnętrzne ukierunkowane na edukację i zwalczanie nieuświadomionych uprzedzeń, zindywidualizowane tworzenie stanowisk pracy i dostęp do trenera pracy, szkolenia z języka inkluzywnego, bezpłatne wsparcie psychologiczne, nowoczesne rozwiązania w przystosowaniu przestrzeni czy możliwość pracy w zależności od potrzeb, np. w wyciszonej przestrzeni, na stojąco lub w ruchu.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024 Biuro prasowe
2024-11-28 | 13:00

Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024

Maxi Zoo, lider w branży zoologicznej, zostało wyróżnione prestiżowym godłem „Friendly Workplace 2024” za swoje nowoczesne podejście do zarządzania relacjami z
Firma Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
2024-11-28 | 09:30

Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.

26 listopada br. Rada Nadzorcza FBSerwis S.A. podjęła decyzję o poszerzeniu składu Zarządu FBSerwis S.A. – spółki należącej do Grupy Budimex, zajmującej się gospodarką
Firma Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
2024-11-27 | 12:00

Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?

OPEX, CAPEX, ROI, ROE, ROCE, narzut, marża – znajomość finansowej terminologii nie powinna być zarezerwowana w firmie dla dyrektora finansowego czy członków zarządu. Finanse są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.