Firmy Mobile Industrial Robots i AutoGuide Mobile Robots łączą swoje siły.
Firmy Mobile Industrial Robots i AutoGuide Mobile Robots łączą się, by ułatwić klientom automatyzację systemów transportu wewnętrznego dzięki pełnej ofercie bezpiecznych współpracujących robotów AMR
Pod nazwą Mobile Industrial Robot (MiR) i kierownictwem Waltera Vaheya dwie spółki należące do koncernu Teradyne stały się jednym dostawcą autonomicznych robotów mobilnych (AMRów), co pozwoli na przyśpieszenie rozwoju technologii i wzmacnianie czołowej pozycji na rynkach światowych
ODENSE, Dania — 5 października 2022 — Mobile Industrial Robots (MiR) i AutoGuide Mobile Robots połączyły się, stając się jednym dostawcą autonomicznych robotów mobilnych (AMRów), na jednym z najszybciej rozwijających się obecnie segmentów rynku automatyzacji. Z końcem września połączona firma oficjalnie przyjęła nazwę Mobile Industrial Robots (MiR), a wieloletni członek kierownictwa koncernu Teradyne Walter Vahey przejął jej stery jako prezes. Centrala firmy będzie się znajdować w mieście Odense w Danii, z którego pierwotna firma MiR zarządzała swoją globalną działalnością od powstania w 2013 roku.
MiR opracowuje i sprzedaje bezpieczne i współpracujące roboty mobilne, które mogą szybko, łatwo i ekonomicznie realizować transport wewnętrzny, umożliwiając przesuwanie pracowników do wykonywania czynności tworzących wyższą wartość. MiR przed fuzją oferował szeroką gamę robotów AMR zdolnych do przenoszenia ładunków i palet o masie do 1350 kg. Dzięki połączeniu z AutoGuide oferta powiększy się o holowniki i wózki widłowe AMR o dużej ładowności, które będą działać na oprogramowaniu MiRFleet.
Zdaniem prezesa Vaheya, który był głęboko zaangażowany w przejęcie MiR przez Teradyne w 2018 roku i AutoGuide rok później, globalny rynek transportu wewnętrznego oczekuje kompletnych rozwiązań, które mogą zautomatyzować transport zarówno małych, jak i dużych przedmiotów w całym łańcuchu wartości. „Łącząc siły, będziemy mogli zaspokoić potrzeby naszych klientów w zakresie prostej automatyzacji transportu wewnętrznego, jako jeden dostawca, który oferuje to samo intuicyjne, łatwe w obsłudze oprogramowanie i system zarządzania flotą” – powiedział. „Będąc potęgą na globalnym rynku urządzeń AMR, nie mamy wątpliwości, że będziemy w stanie zaproponować unikalną flotę AMRów optymalizującą transport wewnętrzny w dowolnych firmach”.
Jako że obydwie firmy należały do Teradyne, już wcześniej współpracowały nad tym by ich roboty AMR mogły pracować z tym samym oprogramowaniem do zarządzania flotą. „Ta ścisła współpraca przyspieszyła fuzję” - dodał Walter Vahey. „Stanie się jedną organizacją nie tylko usprawniło prowadzone wewnętrznie prace rozwojowe nad MiR – bycie jednym dostawcą z jednym systemem oprogramowania uprości cały proces współpracy z nami naszym klientom i partnerom”.
Firma pozostaje dużym podmiotem światowym
Nowa połączona firma zatrudnia 450 pracowników, w tym 250 inżynierów. MiR ma już ugruntowaną pozycję na rynku AMR, sprzedawszy ponad 7000 urządzeń w ponad 60 krajach. Urządzenia AMR mogą pobierać, transportować i dostarczać palety lub inne ładunki automatycznie i bezpiecznie nawet w bardzo dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, dlatego stanowią bezpieczną i wydajną alternatywę dla tradycyjnych automatycznie sterowanych pojazdów (AGV), wózków widłowych i paletowych.
Obecnie połączona firma MiR dysponuje globalną siecią dystrybucji liczącą ponad 200 partnerów na całym świecie. Oprócz centrali w duńskim Odense MiR ma biura regionalne w Bostonie, Holbrook, Nowym Jorku, San Diego, Chelmsford, Massachusetts, Georgetown, Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokio, Seulu i Szanghaju.
www.mobile-industrial-robots.com
Kontakt dla mediów:
Dorota Sapija
Omega Communication
dsapija@communication.pl
608 03 84 01
Dane kontaktowe firmy:
Denise Innocenti Guldbrandsen
Mobile Industrial Robots A/S
E-mail: din@mir-robots.com
+45 2030 7447

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.