Firmy szukają bardziej elastycznych umów finansowania aut
Przemysł motoryzacyjny powoli odżywa. O uruchomianiu fabryk informują kolejni producenci. Do nadrobienia jednak jest sporo. Eksperci szacują, że czas oczekiwania na nowy samochód z salonu może wynosić nawet pół roku. Zmienia się też podejście przedsiębiorców do firmowych samochodów. Nie chcą czekać na auta i finansować ich w trwających latami kontraktach.
- W ostatnich tygodniach obserwujemy rosnącą liczbę zapytań o auta dostępne od ręki z możliwością sfinansowania za pomocą możliwie najkrótszych i elastycznych kontraktów. To szczególnie ważne dla przedsiębiorców, bo służbowe auto to często jedno z ich podstawowych narzędzi pracy. Wielu właścicieli firm potrzebuje go do transportu towaru lub dojazdu do klienta. Jednak w obecnej sytuacji zleceń może być mniej, a utrzymanie firmowego auta to stały miesięczny koszt. Bezpieczniejszym rozwiązaniem mogą być dla nich oferty krótko- i średnioterminowego wynajmu, w których auto jest dostępne od ręki nawet w ciągu kilku godzin – mówi Tomasz Kulesza, wiceprezes Masterlease należącej do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
Ile kosztuje wynajęcie auta na miesiąc?
Najem krótkoterminowy umożliwia wypożyczenie auta nawet na jeden dzień. Samochody są dostępne od ręki. Cena wypożyczenia auta zależy od klasy pojazdu i okresu, na jaki go „wynajmujesz””. Im jest dłuższy, tym niższa cena. Wynajęcie małego miejskiego samochodu typu Fiat 500, Hyundai i20 czy Kia Picanto na 14 dni kosztuje ok. 840 zł brutto, czyli ok. 60 zł brutto za dzień.
- Zaletą „punktowego, krótkoterminowego wynajmu auta pod konkretne potrzeby jest większa kontrola nad wydatkami i brak długoterminowego zobowiązania. Przedsiębiorca ponosi koszt tylko, jeżeli faktycznie potrzebuje auta. Przeglądając oferty na rynku warto zwrócić uwagę jakich okresów dotyczy oferta cenowa oraz czy w kosztach najmu uwzględniona jest obsługa techniczna, ubezpieczenie i całodobowe assistance. Dzięki temu klient będzie miał pewność, że nie zostanie obciążony dodatkowymi kosztami. – podpowiada Tomasz Kulesza z Masterlease, oferującej najem krótkoterminowy w ramach sieci MasterRent24.
Wynajmij auto na rok z możliwością rezygnacji w każdej chwili.
Można też od razu wynająć auto na rok lub dłużej. Z pomocą starają się przyjść firmy z sektora Car Fleet Management, które wprowadziły nowe usługi zapewniające klientom większą kontrolę nad ich zobowiązaniami finansowymi. Jedną z takich firm jest Masterlease, która jako jedna z pierwszych oferowała na rynku roczne kontrakty, a teraz dopasowała ofertę abonamentu do aktualnych potrzeb klientów. W przypadku zawarcia umowy online na 12 miesięcy klient może rozwiązać kontrakt w dowolnym momencie bez dodatkowych konsekwencji finansowych.
- Elastyczny abonament wprowadziliśmy również z myślą o przedsiębiorcach. Wiemy, że w obecnej sytuacji bezpieczniejszym finansowo rozwiązaniem jest wynajęcie auta na rok z możliwością odstąpienia Zwłaszcza, że oferujemy je z pakietem usług, które eliminują wiele uciążliwych elementów i kosztów związanych z posiadaniem pojazdu na własność, np. rejestracja samochodu, zakup ubezpieczenia, serwis czy przechowywanie opon. Przedsiębiorcy mogą wynająć używane samochody po kontraktach leasingowych, które są dostępne od ręki i gotowe do drogi. Do programu elastycznego abonamentu dedykujemy najlepsze samochody, które mamy dostępne w punktach Master1.pl – mówi Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1.pl.
Auta pokontraktowe to pojazdy, które wcześniej były użytkowane w ramach umów leasingu czy wynajmu długoterminowego. Pochodzą z polskich salonów z gwarancją prawdziwego przebiegu. Były nie tylko finansowane, ale również serwisowane przez firmę leasingową. Ona dysponuje historią serwisowania wszystkich swoich aut, czyli pełną wiedzą na temat ich stanu technicznego oraz przebiegu.
Źródło: Masterlease

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.