Firmy transportowe mogą liczyć na łatwiejsze finansowanie inwestycji
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
W związku z tym, jak istotny dla polskiej gospodarki jest transport drogowy (udział sektora transportu i magazynowania w polskim PKB wynosi 6 proc.) spółka postanowiła uruchomić możliwość finansowania transportu ciężkiego w procedurze uproszczonej do wartości 1 miliona złotych. To szczególnie ważne dla polskich firm, ponieważ pojazdy zarejestrowane w naszym kraju wykonują największą (20 proc.) pracę przewozową spośród wszystkich krajów Unii Europejskiej.
Jak wskazują ostatnie dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w całym 2022 roku w Polsce przybyło 36 061 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3.5t co oznacza wzrost o +5,9 proc. w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych o DMC poniżej 3.5t rejestracji było 34 705, czyli o 6,8 proc. więcej niż w 2021 r.
- Transport drogowy towarów ma krytyczne znaczenie dla wytwarzania polskiego PKB. Z roku na rok pełni również coraz większą rolę w gospodarce europejskiej. Jeszcze w 2008 r. polscy przewoźnicy wozili 8 proc. towarów transportowanych drogami z Niemiec do Francji. Z kolei, według danych Eurostatu za 2021 r. rodzime firmy transportowe odpowiadają już za blisko 20 proc. prac przewozowych dokonywanych na terenie starego kontynentu – podkreśla Jakub Poręcki, dyrektor zarządzający obszarem małych i średnich przedsiębiorstw w Santander Leasing. – Z drugiej strony, prognozy analityków Transport Intelligence pokazują, że przewozy krajowe mają rozwijać się w tempie 0,7 proc., a to znacznie wolniej niż obsługa transportu międzynarodowego, który wzrośnie o 2,1 proc.
Kryteria wyboru finansowania a nowe finansowanie transportu
Dla klientów sektora MŚP istotne coraz częściej jest połączenie jakościowych parametrów oferty z jej atrakcyjnością. Wskazują na to obserwacje poparte wynikami badań Leasing Index realizowanych przez Santander Leasing nieprzerwanie od 2016 r. W znacznej większości przypadków klienci wskazywali, że na wybór dostawcy usług leasingowych ma wpływ już nie tylko atrakcyjność cenowa, ale również czynniki pozacenowe, takie jak oferta dopasowana do potrzeb (aż 41 proc.), czy też bezpieczne i przejrzyste zapisy w umowie (28 proc.).
- Biorąc pod uwagę tempo rozwoju transportu drogowego w ostatnich latach i jego oddziaływanie na gospodarkę i branże - szczególnie handel i przemysł, które nie mogą bez niego funkcjonować, postanowiliśmy jeszcze bardziej ułatwić naszym klientom dostęp do finansowania i wprowadzić procedurę uproszczoną dla transportu ciężkiego do wartości 1 miliona złotych. Z perspektywy przedsiębiorców zainteresowanych realizacją inwestycji oznacza to mniej formalności i krótszy czas oczekiwania na przedmiot leasingu. Dodatkowo, odpowiadamy na oczekiwania klientów, dla których ważnym czynnikiem przy wyborze leasingodawcy są kryteria pozacenowe - wskazuje Jakub Poręcki.
W ramach uruchomionej procedury uproszczonej oferta obejmuje finansowanie do wartości 1 miliona złotych nowe i używane (nie starsze niż 6 lat) samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie powyżej 3.5t, ciągniki siodłowe i balastowe, naczepy oraz przyczepy pow. 3.5t. Maksymalny okres udzielonego finansowania może wynieść aż 72 miesiące, a udział własny wynosi od 0 do 10 proc.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.