Komunikaty PR

Firmy zachęcają swoich kontrahentów do podjęcia badań kwestii CSR

2024-12-19  |  08:00
Biuro prasowe
  • Ze względu na zmianę oczekiwań klientów i wytyczne Unii Europejskiej, zarządzanie aspektami CSR staje się kluczowe do rozwoju i budowania przewag konkurencyjnych
    w branży FM.
  • Coraz więcej zleceniodawców wybiera wykonawców, którzy angażują się w odpowiedzialne działania mające wpływ na środowisko, społeczeństwo i dobrostan pracowników.
  • Ocena takiego zaangażowania może być wyrażona punktacją na podstawie audytu przeprowadzonego przez rozpoznawalną na całym świecie platformę Ecovadis.
  • Przeprocesowanie badania wymaga zebrania wielu danych i dokumentów, ale ten wysiłek jest w dłuższej perspektywie bardzo korzystny dla przedsiębiorstwa.
  • Kolejne aktualizacje wytycznych Unii Europejskiej sprawiają, że raporty CSR uwzględniają 3 zakres emisyjności odnoszący się do całego łańcucha dostaw, a co za tym idzie, współpraca z firmami, które poddały się badaniom wpływa pozytywnie na wskaźniki, które są brane pod uwagę przez inwestorów.

Przedsiębiorstwa zajmujące się Facility Management odgrywają istotną rolę we wspieraniu innych firm
w zmniejszaniu ich wpływu na środowisko. Są w centrum wysiłków na rzecz dekarbonizacji, ponieważ mają odpowiednie rozwiązania, które pozwalają takie cele realizować właścicielom, zarządcom
i najemcom nieruchomości komercyjnych, zarówno biurowych, magazynowych, jak i przemysłowych. Polega to na wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia w projektowaniu lub modernizacji instalacji, urządzeń i całych obiektów tak, aby minimalizować szkodliwy wpływ, na środowisko. Dzięki doskonaleniu własnych procesów obsługowych, firmy z branży FM dostarczają wartość klientom nie tylko w zakresie 1 i 2 (bezpośrednich emisji oraz tych wynikających z zakupu energii elektrycznej
i ciepła), ale także w zakresie 3, dbając o redukcję szkodliwości w całym łańcuchu dostaw.

- Pracownicy grupy SPIE wdrażają rozwiązania techniczne służące przeciwdziałaniu zmianom klimatu. W 2023 r. 48% działań znacząco przyczyniło się do łagodzenia zmian klimatu. W przypadku SPIE bezpośrednia emisja gazów cieplarnianych jest ograniczona – 19 gramów CO2 na 1 euro obrotu – i pochodzi głównie z floty pojazdów. Grupa zobowiązała się do zmniejszenia bezpośredniego śladu węglowego o 25% do 2025 roku w porównaniu z rokiem 2019. Cel ten został opracowany na podstawie scenariusza globalnej inicjatywy Science Based Targets (SBTi), ograniczającej wzrost temperatury do 1,5°C. Zamierzamy to osiągnąć przede wszystkim poprzez wymianę 1/3 floty pojazdów SPIE na samochody elektryczne. Poza aspektami środowiskowymi realizujemy również cele związane z dążeniem do doskonałości w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (działania prewencyjne, rozwój umiejętności, przywództwo, relacje z podwykonawcami) oraz zwiększaniem liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych (poprzez awanse wewnętrzne i rekrutacje) – mówi Robert Wagner, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu SPIE Building Solutions w Polsce.

Od dojazdów pracowników po marnotrawstwo surowców

Grupa nie tylko unowocześnia własne procesy, ale zachęca do tego także swoich podwykonawców
i dostawców. Obecnie to, czy kontrahent prowadzi produkcję i gospodarkę odpadami z poszanowaniem środowiska jest brane pod uwagę podczas składania zapytania ofertowego. Podstawą są m.in. ankiety dotyczące różnych aspektów działalności, przeprowadzane co roku przez platformy IntegrityNext lub EcoVadis. Badane dane dotyczą zasadniczo 3 aspektów funkcjonowania dostawcy: raportów firmowych (np. zużycie energii elektrycznej, wody, floty samochodowej), procesów przedsprzedażowych (np. dojazdy pracowników, podróże biznesowe, ew. marnowania zasobów) oraz procesów posprzedażowych (np. dzierżawionej infrastruktury, inwestycji, utylizacji i recyklingu odpadów).

- W 2023 r. już 47% zakupów SPIE odbywało się za pośrednictwem dostawców, którzy zobowiązali się do realizacji ambitnych celów zmniejszenia ich śladu węglowego. Cel na 2025 rok to 67%. W praktyce dostawcy, który nie uczestniczył w badaniu lub otrzymał niską punktację w procesie oceny będzie znacznie trudniej podpisać kontrakt z taką firmą jak SPIE. Zdajemy sobie sprawę, że dokonanie oceny wymaga czasu i wiedzy dotyczącej zarówno procesów zachodzących w firmie, jak i kwestii zrównoważonego rozwoju, dlatego proces ten postępuje stopniowo. Jednak jest nieuchronny. Chcemy, aby coraz większy procent naszych obrotów pochodził z kooperacji z kontrahentami, którzy podjęli ambitne, formalne zobowiązania dotyczące zmniejszenia swojego śladu węglowego. Nie wykluczamy z przetargów dostawców, którzy nie zdecydowali się na udział w badaniu, ale z czasem będzie im coraz trudniej konkurować z dostawcami, którzy mają wysoki wynik potwierdzający zaangażowanie
w zrównoważony rozwój
– mówi Tomasz Urbański, Kierownik ds. Zakupów w SPIE Building Solutions.

Co to oznacza w praktyce?

Kryteria oceny dla dostawców nawiązują do poszanowania praw człowieka, międzynarodowych standardów pracy, zasad środowiskowych i etyki zawodowej. Wiąże się to z optymalizacją procesów produkcyjnych, racjonalnym zarządzaniem opakowaniami, redukcją odpadów i poszukiwaniem rozwiązań na dostarczanie „eko-produktów”. Istotne jest również przestrzeganie przepisów prawa czy posiadanie wymaganych decyzji środowiskowych. Odbiorca usług pyta o ograniczanie ilości oraz prawidłowe zagospodarowanie odpadów, stosowanie materiałów o mniejszym wpływie na środowisko, ograniczanie emisji gazów, ścieków, hałasu i etyczne oraz odpowiedzialne społecznie prowadzenie działalności jako całości.

Obniżenie emisji gazów cieplarnianych to nie wszystko. Równie ważne są; poprawa efektywności zużycia wody lub wytwarzania ścieków; zmniejszenie liczby odpadów; wzrost wskaźnika wydajności recyclingu lub ponownego wykorzystania zasobów.

- Przejście badania pozwala firmie na określanie statusu w zakresie CSR, ułatwia proces obowiązkowego raportowania pozafinansowego wynikającego z dyrektywy unijnej i zwiększa atrakcyjność firmy jako pracodawcy, Konkretne zalecenia po audytowe zebrane w plan działań (w przypadku Ecovadis) pozwalają doskonalić procesy. Jest też narzędziem marketingowym rozpoznawalnym na całym świecie, które buduje przewagę konkurencyjną. Nie jest łatwe, ale długofalowo jest opłacalne, a wkrótce stanie się też nieodzowne – dodaje Robert Wagner ze SPIE.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć