Franczyza Fit Cake z 6 nowymi kawiarniami
Wydawałoby się, że to nie najlepszy czas na otwieranie lokalu gastronomicznego, a jednak sieć Fit Cake przez ostatnie półtora miesiąca uruchomiła 6 nowych franczyz, jedna natomiast – w Toruniu – została gruntownie przeorganizowana i oddana klientom w nowej odsłonie.
Dobra passa zaczęła się od Zielonej Góry. 15 października nową kawiarnię Fit Cake w tym mieście przy os. Kaszubskim 3/3, odwiedzili pierwsi klienci. I nie byli zawiedzeni! Co ważne, lokal uruchomili franczyzobiorcy, którzy już prowadzą jeden Fit Cake w innej dzielnicy.
- Mamy coraz więcej multifranczyzobiorców. A to znaczy, że Fit Cake ma swoją dobrze sprofilowaną grupę odbiorców, ludzi, którzy postanowili prowadzić zdrowy tryb życia, zrezygnować z cukru, albo muszą stosować dietę z różnymi ograniczeniami i nawet w dobie kryzysu nie rezygnują z naszych produktów – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Także system franczyzowy, jaki oferujemy, jest na tyle sprawny i opłacalny, że ludzie chcą otwierać nowe lokale w tej formule.
Po Zielonej Górze przyszła kolej na Oleśnicę. Pod koniec października ruszyła tam, przy ul I. Paderewskiego 5L kolejna kawiarnia Fit Cake. Motywacja jej powstania jest dość typowa dla sieci. Franczyzobiorczyni dosyć miała jeżdżenia ponad 30 kilometrów, tylko po to, by kupić zdrowe ciasto. Postanawiała sama je produkować i sprzedawać, ale nie tylko na własny użytek. Fit Cake od dawna było jej ulubioną fit kawiarnią, dlatego wybór jaki lokal otworzyć był dość oczywisty. Po miesiącu nadal jest o tym przekonana.
29 października odbyło się uroczyste otwarcie w Mrokowie. Lokal powstał przy ul. Rejonowej 42B, a ciacho bez cukru i fit słodycze jakie oferuje spotkały się z ciepłym przyjęciem klientów, którzy zostawiają dobre opinie i komentarze o kawiarni. W sobotę 5 listopada ruszył długo wyczekiwany Fit Cake w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Raszkowskiej 16. Od 19 listopada w Grudziądzu przy Pańskiej 1/1 można kupić fitkejkowe ciasta, torty, batony, śniadania, kremy i desery w słoiczkach i wiele innych słodkości, ale zdrowym wydaniu. Wydarzeniem w Toruniu było reotwarcie Fit Cake w nowej odsłonie i pod nowym kierownictwem.
„Najświeższa” nie-cukiernia otworzyła się w Chełmie. 26 listopada pierwsi goście odwiedzili Fit Cake przy ul. Lubelskiej 47. Wysoka frekwencja jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Historia powstania lokalu to opowieść o zmaganiach właścicielki, która od dawna nie je cukru i ogranicza gluten. Postanowiła więc zainwestować w coś, co zaspokoi jej potrzeby, a być może stanie się też sposobem na życie.\
- Wszyscy nasi franczyzobiorcy są przekonani do marki, wiedzą, że nasze produkty są uczciwe. Jak oferujemy coś bezglutenowego, to na 100 proc. i z certyfikatem. Jak coś reklamujemy jako vege, to nie ma tam krztyny produktów odzwierzęcych. Nie kombinujemy z kaloriami jak robią to inni w pseudo zdrowych lokalach, gdzie podaje się wartość energetyczną dla 100 g (co napisane jest małym druczkiem), podczas gdy ciastko ma ponad 200 g. Dlatego nie tracimy, tylko zyskujemy i klientów, i partnerów – Rafał Kościuk nie kryje zadowolenia z ostatnich sukcesów marki. Przyznaje też, że sieć wdrożyła wiele rozwiązań, które mają wesprzeć franczyzobiorców i inwestorów w tym trudnym dla gospodarki okresie.
Do końca grudnia można np. skorzystać z wakacji inwestycyjnych. Potencjalni franczyzobiorcy mogą odroczyć część kosztów, niezbędnych do uruchomienia kawiarni na pół roku. Sieć przewiduje też spłacanie opłaty franczyzowej w ratach. Oferuje też współpracę z działem prawnym, który doradzi z jakich dotacji można skorzystać, czy jak wynegocjować umowę najmu, żeby poradzić sobie z rosnącymi kosztami mediów. Naciskamy na ciągłą edukację naszych franczyzobiorców i staramy się ich rozwijać biznesowo i produktowo.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.