Komunikaty PR

Franczyza lodowa – od czego zacząć?

2020-01-30  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.29 MB )

Jeśli zastanawiasz się nad otworzeniem lodziarni franczyzowej, zima to najlepszy czas na rozpoczęcie działań. Dlaczego? Ponieważ zyskujemy kilka cennych miesięcy na przygotowania. Niektóre sieci oferują także specjalne promocje, które pozwalają zaoszczędzić środki na inwestycję. Od czego więc zacząć?

Pierwszym krokiem, jaki należy poczynić, jest wybór sieci franczyzowej. Nie warto jednak, aby decyzja zapadła wyłącznie na podstawie ofert, które znajdziemy w internecie. Nic nie zastąpi bowiem osobistego kontaktu z przedstawicielem sieci. Jak przebiega taka rozmowa?

 – Na początku przyszli franczyzobiorcy zwykle kontaktują się z nami telefonicznie. Podczas pierwszej rozmowy jesteśmy w stanie omówić najważniejsze założenia, przewidywane opłaty oraz wymagania. Wstępnie rozeznajemy się także w planowanej lokalizacji czy szacowanych kosztach inwestycji. W miarę możliwości w krótkim terminie umawiamy się na spotkanie, aby doprecyzować resztę szczegółów – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju LodyBonano, największej franczyzy lodowej w Polsce.

 

Podczas takiego spotkania mamy szansę dokładnie zapoznać się z ofertą franczyzową i krok po kroku przeanalizować wszystkie jej punkty. Dowiemy się ponadto, jak przebiega adaptacja lokalu, co zapewnia franczyzodawca, a o co musimy zadbać sami. Możemy także poznać specyfikę poszczególnych konceptów i wybrać ten, który najlepiej spełnia nasze oczekiwania.

– W naszej sieci proces otwarcia nowego punktu zamyka się w 5 krokach, które hasłowo można streścić jako: lokalizacja, umowa, adaptacja lokalu, szkolenie franczyzowe oraz akcja promocyjna. Na wszystkich tych etapach służymy franczyzobiorcom pełnym wsparciem – od przygotowania indywidualnego planu zagospodarowania lodziarni oraz jej reklamy zewnętrznej, przez atrakcyjne formy finansowania maszyny do lodów, aż po zatowarowanie i szkolenie – tłumaczy przedstawicielka LodyBonano. – Już z pierwszego spotkania nasi przyszli partnerzy wychodzą z pełną wiedzą dotyczącą franczyzy oraz planem kolejnych działań, jakie powinni wdrożyć, jeśli zdecydują się na współpracę.

Jak wybrać najlepszego franczyzodawcę?

Kiedy zyskamy rozeznanie w ofertach franczyzowych, stajemy przed wyborem konkretnej sieci. Na co, oprócz dogodnych warunków finansowych, warto jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na historię danej firmy.

Dobrze jest, jeśli marka działa na rynku od kilku lat, posiada rozbudowaną siatkę punktów i prowadzi działania marketingowe. Zyskujemy w ten sposób pewność, że wchodzimy w sprawdzony biznes, a franczyzodawca posiada doświadczenie, które pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych błędów.

Dokładnie przeanalizujmy także umowę oraz wszystkie jej warunki. Być może znajdą się w niej zapisy, które można negocjować. Wszelkie wątpliwości warto skonsultować z prawnikiem – umowa franczyzowa jest zwykle podpisywana na kilka lat, dlatego nie należy wchodzić w coś, do czego nie jesteśmy w stu procentach przekonani.    

Ile czasu zajmuje otwarcie własnej lodziarni?

Założenie punktu franczyzowego trwa zazwyczaj kilka tygodni. Czas ten obejmuje dopięcie wszystkich formalności, podpisanie umowy, prace remontowe, zakup wyposażenia, samodzielne przejście szkolenia oraz wdrożenie pracowników, a także zatowarowanie i zaplanowanie otwarcia.

– Pamiętajmy, że w branży lodowej najlepiej wystartować wraz z początkiem sezonu, który przypada na kwiecień lub maj. Wtedy jesteśmy w stanie maksymalnie wykorzystać wiosnę i lato. Jednak aby tak się stało, przygotowania warto rozpocząć dużo wcześniej, najlepiej jeszcze zimą – tłumaczy Monika Zalewska i dodaje: – Aby zachęcić franczyzobiorców do podejmowania decyzji już teraz, sieć LodyBonano przygotowała ciekawą ofertę promocyjną. Skorzystanie z niej pozwala nie tylko oszczędzić środki, ale także zyskać więcej czasu na wszelkie prace przed otwarciem.

Promocja dotyczy maszyny do lodów marki Hard-Ice, która do wyczerpania zapasów lub do końca marca 2020 r. będzie dostępna w cenie tylko 5900 zł netto. Więcej szczegółów można uzyskać u przedstawicieli sieci.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie? Biuro prasowe
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.