Komunikaty PR

FRoSTA angażuje się w działania na rzecz lokalnej społeczności

2024-01-25  |  13:20

FRoSTA, znany producent mrożonych warzyw i dań, aktywnie angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnej i ochrony środowiska. W 2023 roku firma zrealizowała szereg inicjatyw w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, podkreślając swoje zaangażowanie w budowanie zrównoważonej, bioróżnorodnej przyszłości.

Wśród najistotniejszych działań znajdują się znaczące inwestycje w odnawialne źródła energii, jak również projekty dotyczące ochrony pszczół i rozwój zielonych terenów oraz wsparcie potrzebujących.

FRoSTA znacząco zwiększyła swoje zaangażowanie w odnawialne źródła energii, powiększając w 2023 r. powierzchnię paneli fotowoltaicznych ponad sześciokrotnie do 2655 m², o mocy 500 kWP. Energia pochodząca z tej instalacji służy do zasilania chłodni i fabryki, a w momencie osiągnięcia maksymalnej produkcji energii mogą zaspokoić nawet 30% całkowitego zapotrzebowania na moc.

W jednej z pasiek pod Toruniem FRoSTA postawiła 8 uli, zapewniając ich mieszkańcom kompleksową opiekę. W 2023 roku pszczoły wyprodukowały aż 45 kg miodu. Co więcej, na terenie sąsiadującym z siedzibą FRoSTY w bydgoskim Brdyujściu, firma zasadziła ponad 700 m² polnych kwiatów, tworząc siedlisko dla dzikich zapylaczy i wspierając lokalny ekosystem.

Ponadto, w 2023 roku FRoSTA przekazała prawie 10 ton żywności lokalnym organizacjom pożytku publicznego, wspierając najbardziej potrzebujących w społeczności.

Wierzymy, że odpowiedzialność biznesu wykracza poza dostarczanie wysokiej jakości produktów. We FRoŚCIE dążymy do tego, aby nasze działania miały realny i pozytywny wpływ na lokalną społeczność oraz środowisko, które nas otacza. Każdy projekt, od pasiek po fotowoltaikę, to krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią pozytywnych zmian zachodzących w społeczeństwie. Pragniemy kontynuować naszą misję również w nadchodzących latach podkreśla Aleksandra Wysocka, Dyrektor Marketingu FRoSTY na Polskę i kraje CEE.

W ramach dążeń do zrównoważonej produkcji FRoSTA ogranicza stosowanie pestycydów w konwencjonalnych uprawach, obniżając ich użycie do 2/3 poniżej wymogów prawnych. Firma regularnie audytuje swoich dostawców, dbając o przestrzeganie tych wytycznych. Co więcej, FRoSTA wykorzystuje ryby z certyfikatem zrównoważonego rozwoju MSC, dzięki czemu ma pewność, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą wyłącznie z dobrze zarządzanych łowisk, które nie szkodzą morzom i oceanom.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy SW Research na zlecenie FRoSTY, aż 81% mieszkańców miast czuje potrzebę bliskiego kontaktu z naturą i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Z tego względu FRoSTA stworzyła ogród społeczny we współpracy z IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.

Ogród jest naszą dumą i wizytówką. To miejsce, w którym łączymy edukację o przyrodzie z rekreacją i integracją społeczności szkolnej. Uczymy uczniów dbałości o środowisko – każda klasa pielęgnuje własne skrzynie z warzywami i ziołami. Dzięki temu zwracamy większą uwagę na znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz świadomego wyboru tego, co spożywamy. Plony z naszego ogrodu są wykorzystywane w stołówce szkolnej, co dodatkowo uświadamia uczniów o wartości zdrowego odżywiania. W ciepłe miesiące ogród staje się ulubionym miejscem spędzania przerw. Pod koniec roku lekcje często przenosimy na zewnątrz, co umożliwia naukę w otoczeniu natury. Organizujemy również warsztaty ekologiczne i zajęcia terenowe, wspierane przez różne fundacje. Mogę śmiało powiedzieć, że ogród stał się sercem naszej społeczności szkolnej, integrując uczniów, nauczycieli i rodziców mówi Anna Stegienka, wicedyrektor IX Liceum Ogólnokształcącym im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy.

Ponadto dodaje, że FRoSTA jest najbardziej zaangażowanym przyjacielem ogrodu. Jej wsparcie wykracza poza aspekty finansowe, ponieważ pracownicy FRoSTY, angażując się jako wolontariusze, wspólnie z nauczycielami i uczniami, troszczą się o rośliny zasadzone w ogrodzie.

 


FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.