Komunikaty PR

Fundacja Ecofarm podjęła decyzję o sprzedaży gospodarstwa w Wyczechowie

2024-12-10  |  16:00
Biuro prasowe

Nowa strategia zrównoważonego rozwoju

Pod koniec listopada zarząd fundacji Ecofarm w Małkowie podjął decyzję o wystawieniu
na sprzedaż gospodarstwa w Wyczechowie (248 ha) w kaszubskiej wsi o tej samej nazwie.
Gospodarstwo przez 32 lata koncentrowało się na produkcji ekologicznego mleka, a jego działalność była fundamentem misji fundacji, której celem było wprowadzenie duńskich standardów produkcji mleka na polski rynek.

Misja zakończona – nowa filozofia fundacji

- Początkowa, założycielska misja duńskiej fundacji została zrealizowana. – mówi Joanna Iwanowska-Nielsen, doradczyni zarządu Ecofarm. - Produkty ekologiczne stały się obecnie częścią codziennego życia w Polsce, a nasza fundacja przez ponad trzy dekady była pionierem ekologicznej produkcji
w regionie. Zrealizowanie tej misji doprowadziło do decyzji o zakończeniu działalności związanej
z produkcją mleka, a fundacja koncentruje się na nowych celach związanych z zrównoważonym rozwojem.
– dodaje ekspertka.

Nowa strategia – zrównoważony rozwój i ekologia

W ciągu ostatniego roku zarząd debatował nad strategią przyszłych działań fundacji. Główne kierunki obejmują zrównoważony rozwój, w szczególności ochronę i odbudowę przyrody oraz działania
na rzecz łagodzenia zmian klimatycznych. Tym samym prowadzenie gospodarstwa w Wyczechowie przestało być zgodne z przyszłą działalnością fundacji.

- Chcemy sprzedać gospodarstwo jako działające przedsiębiorstwo, aby działalność rolnicza była kontynuowana. W ten sposób zabezpieczymy również miejsca pracy w gospodarstwie. – mówi Knud Foldschack, prezes zarządu Ecofarm. - Dochody ze sprzedaży mają posłużyć jako wsparcie dla nowych działań fundacji, które skoncentrują się na zrównoważonym rozwoju w Polsce,
a w szczególności na Kaszubach. Fundacja planuje reinwestować środki w projekty związane
z ekologią, ochroną środowiska i edukacją w zakresie zrównoważonego rozwoju
. – podkreśla prezes.

Projekty kontynuowane przez fundację

Pomimo decyzji o sprzedaży gospodarstwa, fundacja nie rezygnuje z realizacji kluczowych projektów, takich jak inicjatywa energii odnawialnej w Wyczechowie oraz projekt zrównoważonego mieszkalnictwa i życia na terenie drugiego gospodarstwa fundacji w Małkowie. Oba projekty pozostaną w gestii fundacji i będą zgodne z nową strategią, której celem jest promocja zrównoważonych rozwiązań ekologicznych.

 

Ecofarm w trzeciej dekadzie XXI wieku stawia przede wszystkim na:

  • Ochronę i odbudowę przyrody - wspieranie cennej przyrody na Kaszubach i w innych regionach Polski.

  • Ekologiczne budownictwo – tworzenie harmonijnych i starannie zaplanowanych rozwiązań w przestrzeni publicznej, z wykorzystaniem energooszczędnych technologii, które zapewniają oszczędny i satysfakcjonujący styl życia.

  • Odnawialne źródła energii w skali gospodarstwa domowego - instalacja paneli słonecznych, pomp ciepła i innych rozwiązań zapewniających niezależność energetyczną,
    a w średnim terminie wyraźną oszczędność.

  • Ochronę bioróżnorodności, a w tym tworzenie nowych przestrzeni rekreacyjnych dla mieszkańców gmin.

  • Współpracę z lokalnymi samorządami Żukowa i Somonina, w tym poprawa sieci dróg, ciągów pieszych i sieci ścieżek rowerowych

  • Współpracę przy tworzeniu odnawialnych źródeł energii, w tym energii wiatrowej na terenach Ecofarm w Wyczechowie.

Więcej informacji na: www.ekofarma.pl oraz www.ZmZm.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości MLP Group inwestuje w nowoczesny park biznesowy w Zagłębiu Ruhry Biuro prasowe
2024-12-12 | 11:00

MLP Group inwestuje w nowoczesny park biznesowy w Zagłębiu Ruhry

MLP Group umacnia pozycję na strategicznym rynku niemieckim. W miejscowości Castrop-Rauxel zrealizuje swoje trzecie centrum biznesowe w regionie Zagłębia Ruhry. Projekt powstający na terenach
Nieruchomości Dzień Otwarty - promocja do -20% na całą ofertę w Grupie Murapol dobiega końca!
2024-12-11 | 13:00

Dzień Otwarty - promocja do -20% na całą ofertę w Grupie Murapol dobiega końca!

Zakup własnego lokalu to dla wielu osób jedna z najpoważniejszych decyzji finansowych w życiu. Niezależnie od celu, w jakim jest nabywany. O tym, jaki lokal wybrać, by być z niego
Nieruchomości Mural, neony i iluminacje świetlne na Kamionku
2024-12-11 | 08:00

Mural, neony i iluminacje świetlne na Kamionku

W SOHO by Yareal na warszawskim Kamionku powstał efektowny mural zdobiący nowopowstały pasaż. Dodatkowo w grudniu przestrzeń kompleksu rozświetlą stylowe neony, a lobby jednego z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ochrona środowiska

Powodzie, susze i zanieczyszczenie rzek to największe zagrożenia wodne dla Polski. Brakuje specjalistów w tej dziedzinie

Zagrożenia związane z wodą pojawiają się w Polsce coraz częściej wraz ze wzrastającą częstotliwością występowania hydrologicznych zjawisk ekstremalnych, jak susze i powodzie. Problemem jest również niska jakość wody w rzekach – tylko 1,8 proc. naszych rzek ma wodę pierwszej klasy czystości, zdatnej do picia. Polska Akademia Nauk powołała Komitet Nauk o Wodzie i Gospodarki Wodnej. Jego celem jest przede wszystkim wypracowanie programu badawczego ukierunkowanego na bezpieczeństwo wodne Polski, diagnoza zagrożeń i propozycje skutecznych rozwiązań.

Transport

15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców

Wypożyczalnie rowerów miejskich to już pełnoprawny element transportu publicznego w miastach. 15 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z nich codziennie. Do dyspozycji mieszkańców jest prawie 30 tys. rowerów w 130 miastach – wskazuje Nextbike. Przedstawiciele firmy podkreślają, że rowery publiczne to także duży potencjał dla reklamodawców. Obrandowanie miejskich jednośladów czy stacji zdaniem użytkowników jest znacznie mniej inwazyjne niż bilbordy czy ulotki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.