Fundacja ORLEN przedłuża termin składania wniosków do programu grantowego
„Moje miejsce na Ziemi” to największy program grantowy PKN ORLEN dla społeczności lokalnych. W tym roku, do rozdania jest rekordowa kwota 3 000 000 złotych, a szansę na grant ma aż 300 podmiotów. Granty w wysokości 5 000, 10 000, 15 000 i 20 000 zł Fundacja ORLEN przyzna na realizację projektów związanych z: ekologią, sportem, bezpieczeństwem, kulturą, ochroną zwierząt czy zrównoważonym rozwojem. Projekt skierowany jest nie tylko do organizacji pozarządowych, ale również do instytucji kultury, szkół, przedszkoli, kół gospodyń wiejskich czy parafii.
Otrzymaliśmy mnóstwo zapytań o przedłużenie terminu składania wniosków. Nie mogliśmy pozostać obojętni na te prośby. Wiemy, w jak trudnej sytuacji znalazło się wielu spośród potencjalnych beneficjentów naszego programu. – mówi Marta Soluch, Członek Zarządu Fundacji ORLEN. Jesteśmy pełni podziwu dla zaangażowania i determinacji wszystkich osób, które chcą zawalczyć o wsparcie dla swoich lokalnych społeczności. Ta pomoc będzie im teraz potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego podjęliśmy decyzję, że nabór do programu zostaje wydłużony do 7 kwietnia 2020 roku włącznie – dodaje.
W ciągu dwóch dotychczasowych edycji Fundacja ORLEN na wsparcie lokalnych inicjatyw przeznaczyła łącznie ponad 4 mln zł. Pomoc trafiła do blisko 580 organizacji.
Termin związany z oceną wniosków oraz wyłonieniem beneficjentów III edycji programu pozostaje bez zmian. Szczegóły związane z programem oraz jego regulamin dostępne są na stronie www.fundacja.orlen.pl w zakładce Moje Miejsce na Ziemi, a wszelkie pytania można kierować na adres e-mail: mojemiejsce@orlen.pl.
Aż 6 województw na podium w rankingu rzetelności
Banki i firmy technologiczne liderami w zakresie cyberbezpieczeństwa
Przestępstwa finansowe pod lupą ekspertów. FinCrime & Surveillance Summit 2024
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
Niemal 75 proc. Polaków negatywnie ocenia hodowlę klatkową. Podobny odsetek uważa, że firmy powinny publicznie informować o postępach w wycofywaniu jaj klatkowych. W ślad za rosnącą świadomością społeczną firmy coraz częściej rezygnują ze sprzedaży jaj od kur w klatkach. Do końca 2023 r. 161 firm działających w Polsce, w tym wszystkie największe sieci sklepów, zobowiązało się wycofać jaja klatkowe, a ponad 39 proc. z nich wdrożyło już swoje zobowiązania w życie – wynika z raportu Stowarzyszenia Otwarte Klatki i Fundacji Alberta Schweitzera.
Handel
Związek Przedsiębiorców Ukraińskich: Granica musi być odblokowana bezwarunkowo. Dopiero wtedy możemy przystąpić do negocjacji
– Protesty polskich rolników mają duży składnik emocjonalny, a na zamieszaniu korzysta Rosja – uważa dyrektor wykonawcza Związku Przedsiębiorców Ukraińskich Kateryna Glazkova. Przekonuje, że granica musi być odblokowana bezwarunkowo i dopiero wtedy można przystąpić do konstruktywnej rozmowy i negocjacji. Na obecnej sytuacji tracą ukraińskie przedsiębiorstwa, w tym przemysł obronny. Blokady szlaków komunikacyjnych z przyjaznym krajem, jakim jest Polska, są określane za naszą wschodnią granicą mianem „katastrofy”.
Ochrona środowiska
Sprzedaż pomp ciepła spadła o 1/3. Branża liczy na odbicie dzięki aktywnej polityce rządu
Ubiegły rok nie był udany dla branży urządzeń grzewczych – przyznaje Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC). Sprzedaż w tym sektorze spadła o ponad 30 proc., a w przypadku domów jednorodzinnych o około 40 proc. Prezes zarządu tej organizacji liczy na aktywną politykę rządu. Wśród możliwych rozwiązań wymienia m.in. wprowadzenie specjalnej taryfy dla pomp ciepła oraz obniżenie VAT–u na energię elektryczną. Ocenia, że przy sprzyjających okolicznościach sprzedaż pomp ciepła w 2024 roku może wzrosnąć o 20 proc.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.