Fundacja ORLEN przedłuża termin składania wniosków do programu grantowego
„Moje miejsce na Ziemi” to największy program grantowy PKN ORLEN dla społeczności lokalnych. W tym roku, do rozdania jest rekordowa kwota 3 000 000 złotych, a szansę na grant ma aż 300 podmiotów. Granty w wysokości 5 000, 10 000, 15 000 i 20 000 zł Fundacja ORLEN przyzna na realizację projektów związanych z: ekologią, sportem, bezpieczeństwem, kulturą, ochroną zwierząt czy zrównoważonym rozwojem. Projekt skierowany jest nie tylko do organizacji pozarządowych, ale również do instytucji kultury, szkół, przedszkoli, kół gospodyń wiejskich czy parafii.
Otrzymaliśmy mnóstwo zapytań o przedłużenie terminu składania wniosków. Nie mogliśmy pozostać obojętni na te prośby. Wiemy, w jak trudnej sytuacji znalazło się wielu spośród potencjalnych beneficjentów naszego programu. – mówi Marta Soluch, Członek Zarządu Fundacji ORLEN. Jesteśmy pełni podziwu dla zaangażowania i determinacji wszystkich osób, które chcą zawalczyć o wsparcie dla swoich lokalnych społeczności. Ta pomoc będzie im teraz potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego podjęliśmy decyzję, że nabór do programu zostaje wydłużony do 7 kwietnia 2020 roku włącznie – dodaje.
W ciągu dwóch dotychczasowych edycji Fundacja ORLEN na wsparcie lokalnych inicjatyw przeznaczyła łącznie ponad 4 mln zł. Pomoc trafiła do blisko 580 organizacji.
Termin związany z oceną wniosków oraz wyłonieniem beneficjentów III edycji programu pozostaje bez zmian. Szczegóły związane z programem oraz jego regulamin dostępne są na stronie www.fundacja.orlen.pl w zakładce Moje Miejsce na Ziemi, a wszelkie pytania można kierować na adres e-mail: mojemiejsce@orlen.pl.

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.