Games Box S.A. wydawcą Ships 2022 na PC i konsole Sony
Games Box, producent i wydawca gier wideo, należący do Grupy Ultimate Games, zapowiedział wydanie Ships 2022 na PC i konsolach w 2022 r. Tytuł połączy w sobie elementy strategii ekonomicznej, symulatora i akcji. Games Box pracuje jednocześnie nad Riot Control Simulator. W 2022 roku spółka planuje debiut na NewConnect.
- Ships 2022 to kontynuacja gry Ships 2017. Projekt połączy w sobie kilka gatunków, w rozgrywce pojawiają się elementy symulatora, strategii ekonomicznej oraz akcji, co z pewnością zwiększy grupę jej odbiorców – mówi Tomasz Supeł, prezes zarządu Games Box. – Ships 2022 to propozycja w otwartym świecie, w której gracz będzie zarządzać kompleksem portowym oraz prowadzić wyprawy morskie. Do jego dyspozycji będą zróżnicowane pojazdy wodne, m.in. tankowce, kontenerowce, wycieczkowce, czy jednostki ratunkowe. Dużą uwagę skupiamy także na stronie wizualnej projektu i wiernym odwzorowaniu kompleksów portowych oraz mórz i oceanów – dodaje Tomasz Supeł.
W symulatorze Ships 2022 gracz weźmie udział w morskiej wyprawie oraz zmierzy się z licznymi wydarzenia losowymi, np. zmiennymi warunkami pogodowymi.
Premiera pełnej wersji gry planowana jest w 2022 r. Tytuł zadebiutuje w pierwszej kolejności na PC, następnie zostanie dostosowany do konsoli PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch. Games Box odpowiada za wydanie projektu na komputery stacjonarne oraz konsole Sony.
Obecnie spółka pracuje nad symulatorem Riot Control Simulator. W ramach taktycznej rozgrywki gracz będzie, m.in. nadzorować oddziały służb porządkowych i kontrolować uliczne zamieszki. Premiera tytułu na PC planowana jest w 2022 r. , w dalszej kolejności gra zadebiutuje na konsoli PS4, PS5 Xbox One, Xbox Series. Producentem projektu jest studio Corpix Games. Games Box pełni rolę wydawcy.
Model biznesowy Games Box zakłada produkcję gier o niskich budżetach, przy utrzymaniu niskich kosztów działalności operacyjnej spółki. Wśród bieżących projektów, które realizuje studio są także Repo Man oraz Stinky Company Simulator.
Games Box dywersyfikuje źródło przychodów poprzez portowanie gier na wszystkie dostępne platformy. W tym obszarze spółkę wspiera jej większościowy udziałowiec – Ultimate Games SA.
Games Box planuje debiut na NewConnect najpóźniej w 2022 r.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.