Gaming Factory powołuje spółkę zależną - Vision Edge Entertainment

Gaming Factory, notowany na GPW producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, powołał spółkę zależną. Celem Vision Edge Entertainment będzie produkcja gier o wyższej jakości i wyższych budżetach niż dotychczasowe gry z portfolio spółki. Większościowym akcjonariuszem Vision Edge Entertainment jest Gaming Factory. Pozostałe 10 proc. przypada zespołowi deweloperskiemu. Pierwsze zapowiedzi tytułów VEE zostaną ogłoszone na przełomie 2020/2021 roku.
- Miło nam poinformować, że utworzyliśmy spółkę zależną - Vision Edge Entertainment, w której będziemy realizować produkcje dużych gier, co wpisuje się w realizację założonych przez nas celów strategicznych. Celem VEE nie będą gry symulacyjne, a autorskie pomysły na połączenie różnych gatunków, celujących w segment AA lub nawet wyżej. Liczymy, że w perspektywie dwóch, trzech lat – w portfolio spółki będą dwie lub trzy takie produkcje. Pierwsze zapowiedzi nowych tytułów pojawią się na przełomie bieżącego i przyszłego roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Vision Edge Entertainment działała w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Kapitał zakładowy podmiotu wynosi 100 tys. zł i dzieli się na 2 tys. równych i niepodzielnych udziałów. W strukturze VEE Gaming Factory objął 90 proc akcji. Łączna wartość kapitału zainwestowanego przez Gaming Factory w nowo powstałe studio wynosi 4,5 mln zł. Pozostała część przypada zespołowi deweloperskiemu.
Powołanie nowego studia poprzedził kilkumiesięczny proces rekrutacji zespołu deweloperskiego, który będzie pracował nad projektami gier bardziej zaawansowanych technologicznie. Działania te pozwolą zbudować nową markę w ramach działalności Grupy Gaming Factory.
- Pozyskiwanie stałej bazy zespołów deweloperskich, inwestowanie w nie, nadzór nad produkcją gier oraz pozyskiwanie nowych graczy to kluczowe punkty w realizacji naszej strategii. Chcemy, aby spółka działająca pod nową marką była odpowiedzialna z przygotowanie projektów o większym stopniu zaawansowania, co przełoży się na zaangażowanie graczy. W naszej ocenie selektywne podejście do realizacji projektów przez dedykowane temu zespoły i podmioty przełoży się lepsze jakościowo gry, a w dłuższej perspektywie wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe Grupy Gaming Factory – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.
Pierwsze plany projektowe
O Gaming Factory:
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń strategii działania spółki jest m.in. wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier, w tym poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym oraz zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów, w oparciu o rozwijany dział marketingu.
Spółka współpracuje z ponad 20-stoma deweloperami gier i pracuje obecnie nad ponad 25-cioma produkcjami na PC oraz ponad 30-stoma produkcjami na konsole. Gaming Factory produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon.
23 lipca akcje Gaming Factory zadebiutowały na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.