Komunikaty PR

Gaming Factory powołuje spółkę zależną - Vision Edge Entertainment

2020-10-20  |  09:15
Biuro prasowe

 

Gaming Factory, notowany na GPW producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, powołał spółkę zależną. Celem Vision Edge Entertainment będzie produkcja gier o wyższej jakości i wyższych budżetach niż dotychczasowe gry z portfolio spółki. Większościowym akcjonariuszem Vision Edge Entertainment jest Gaming Factory. Pozostałe 10 proc. przypada zespołowi deweloperskiemu. Pierwsze zapowiedzi tytułów VEE zostaną ogłoszone na przełomie 2020/2021 roku.

- Miło nam poinformować, że utworzyliśmy spółkę zależną - Vision Edge Entertainment, w której będziemy realizować produkcje dużych gier, co wpisuje się w realizację założonych przez nas celów strategicznych. Celem VEE nie będą gry symulacyjne, a autorskie pomysły na połączenie różnych gatunków, celujących w segment AA lub nawet wyżej. Liczymy, że w perspektywie dwóch, trzech lat – w portfolio spółki będą dwie lub trzy takie produkcje. Pierwsze zapowiedzi nowych tytułów pojawią się na przełomie bieżącego i przyszłego roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Vision Edge Entertainment działała w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Kapitał zakładowy podmiotu wynosi 100 tys. zł i dzieli się na 2 tys. równych i niepodzielnych udziałów. W strukturze VEE Gaming Factory objął 90 proc akcji. Łączna wartość kapitału zainwestowanego przez Gaming Factory w nowo powstałe studio wynosi 4,5 mln zł. Pozostała część przypada zespołowi deweloperskiemu.

Powołanie nowego studia poprzedził kilkumiesięczny proces rekrutacji zespołu deweloperskiego, który będzie pracował nad projektami gier bardziej zaawansowanych technologicznie. Działania te pozwolą zbudować nową markę w ramach działalności Grupy Gaming Factory.

- Pozyskiwanie stałej bazy zespołów deweloperskich, inwestowanie w nie, nadzór nad produkcją gier oraz pozyskiwanie nowych graczy to kluczowe punkty w realizacji naszej strategii. Chcemy, aby spółka działająca pod nową marką była odpowiedzialna z przygotowanie projektów o większym stopniu zaawansowania, co przełoży się na zaangażowanie graczy. W naszej ocenie selektywne podejście do realizacji projektów przez dedykowane temu zespoły i podmioty przełoży się lepsze jakościowo gry, a w dłuższej perspektywie wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe Grupy Gaming Factory – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

Pierwsze plany projektowe

O Gaming Factory:

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń strategii działania spółki jest m.in. wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier, w tym poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym oraz zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów, w oparciu o rozwijany dział marketingu.

Spółka współpracuje z ponad 20-stoma deweloperami gier i pracuje obecnie nad ponad 25-cioma produkcjami na PC oraz ponad 30-stoma produkcjami na konsole. Gaming Factory produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon.

23 lipca akcje Gaming Factory zadebiutowały na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.