Komunikaty PR

Gaming Factory wypłaci Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy

2021-05-05  |  14:30
Biuro prasowe

 

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Gaming Factory SA, notowanego na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo, podjęło decyzję w sprawie wypłaty dywidendy. Spółka przekaże ponad 1,5 ml zł na rzecz swoich Akcjonariuszy. Wartość dywidendy na jedną akcje wyniesie 0,27 zł. Proponowany dzień dywidendy to 14 maja, a wypłaty 24 maja. W minionym roku Gaming Factory osiągnęła najwyższe przychody operacyjne w swojej historii.

- Od 2017 roku, konsekwentnie dzielimy się zyskiem z naszymi Akcjonariuszami. Także tym razem, Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zatwierdziło wypłatę dywidendy za ubiegły rok. Na jedną akcję przypada 0,27 zł. Dywidenda stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto Spółki za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł będą stanowić kapitał zapasowy, który przeznaczymy na dalszy rozwój i inwestycje. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że przyszłe potrzeby inwestycyjne spółki są zabezpieczone. Obecnie naszym priorytetem jest ukończenie i wydanie gier będących w toku realizacji mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Studio koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów. W 2021 roku planuje udostępnić około 10 gier, z czego około 6-7, zgodnie z zapowiedziami spółki, powinno trafić do sprzedaży w II i III kwartale br.

 - Tytuły, których premiery planujemy jeszcze w tym roku, to m.in.: Castle Flipper, Foodtruck Arena, Farming Life, ZooKeeper, Lost Viking: Kingdom of Women, Woodzone oraz Bakery Simulator. Nad projektami czuwa doświadczony zespół specjalistów. W naszym portfolio są także nowe, większe niż dotychczas projekty, takie jak  przygodowa gra akcji z elementami RPG We Are Legion: Rome, symulator Dreamhouse: The Game, gra Human Farm, czy survival w otwartym świecie Dinos Reborn. Liczymy, że tytuły z naszego portfolio premium osiągną satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Chcemy cały czas poszerzać nasze portfolio o nowości na PC, konsole oraz średnio-budżetowe projekty VR-owe – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Producent i wydawca gier video osiągnął w 2020 rok najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności. Od stycznia do grudnia skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2,86 mln zł wobec 1,17 mln zł w 2019 roku.

W 2021 roku Spółka wprowadziła do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access), za których produkcje odpowiada Live Motion Games.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.