Komunikaty PR

Gaming Factory wypłaci Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy

2021-05-05  |  14:30
Biuro prasowe

 

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Gaming Factory SA, notowanego na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo, podjęło decyzję w sprawie wypłaty dywidendy. Spółka przekaże ponad 1,5 ml zł na rzecz swoich Akcjonariuszy. Wartość dywidendy na jedną akcje wyniesie 0,27 zł. Proponowany dzień dywidendy to 14 maja, a wypłaty 24 maja. W minionym roku Gaming Factory osiągnęła najwyższe przychody operacyjne w swojej historii.

- Od 2017 roku, konsekwentnie dzielimy się zyskiem z naszymi Akcjonariuszami. Także tym razem, Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zatwierdziło wypłatę dywidendy za ubiegły rok. Na jedną akcję przypada 0,27 zł. Dywidenda stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto Spółki za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł będą stanowić kapitał zapasowy, który przeznaczymy na dalszy rozwój i inwestycje. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że przyszłe potrzeby inwestycyjne spółki są zabezpieczone. Obecnie naszym priorytetem jest ukończenie i wydanie gier będących w toku realizacji mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Studio koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów. W 2021 roku planuje udostępnić około 10 gier, z czego około 6-7, zgodnie z zapowiedziami spółki, powinno trafić do sprzedaży w II i III kwartale br.

 - Tytuły, których premiery planujemy jeszcze w tym roku, to m.in.: Castle Flipper, Foodtruck Arena, Farming Life, ZooKeeper, Lost Viking: Kingdom of Women, Woodzone oraz Bakery Simulator. Nad projektami czuwa doświadczony zespół specjalistów. W naszym portfolio są także nowe, większe niż dotychczas projekty, takie jak  przygodowa gra akcji z elementami RPG We Are Legion: Rome, symulator Dreamhouse: The Game, gra Human Farm, czy survival w otwartym świecie Dinos Reborn. Liczymy, że tytuły z naszego portfolio premium osiągną satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Chcemy cały czas poszerzać nasze portfolio o nowości na PC, konsole oraz średnio-budżetowe projekty VR-owe – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Producent i wydawca gier video osiągnął w 2020 rok najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności. Od stycznia do grudnia skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2,86 mln zł wobec 1,17 mln zł w 2019 roku.

W 2021 roku Spółka wprowadziła do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access), za których produkcje odpowiada Live Motion Games.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Unia Europejska

Państwom członkowskim będzie łatwiej zwiększać inwestycję w obronność. KE proponuje nowe zasady finansowania

Komisja Europejska w białej księdze przedstawiła państwom członkowskim propozycje, jak sfinansować duże inwestycje w obronność i wzmacniać europejski przemysł obronny. To nie tylko wart 150 mld euro instrument pożyczkowy, ale także poluzowanie fiskalne – 1,5 proc. PKB wydawane przez każde państwo członkowskie na cele obronne nie będzie wliczane przez Komisję Europejską do ich zadłużenia. Obecne propozycje mają pozwolić na jak najszybsze wzmocnienie zdolności obronnych UE, ale można się spodziewać, że w przyszłym budżecie na lata 2028–2034 będzie ich jeszcze więcej.

Handel

Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen

Od początku roku cena uncji złota wzrosła o blisko 16 proc. i w połowie marca przebiła granicę 3 tys. dol. Dynamicznym wzrostom sprzyjają zakupy surowca dokonywane przez banki centralne, ale przede wszystkim niepewność polityczna związana z działaniami administracji Donalda Trumpa. – Nie można wykluczyć, że część inwestorów, którzy już zarobili na wzroście cen złota, zrealizuje swoje zyski, ale są podstawy do tego, żeby ten surowiec dalej drożał – ocenia Ole Hansen, analityk rynku surowców z Saxo. Jego prognozy wskazują, że notowania mogą sięgnąć 3,3 tys. dol.

Polityka

1,2 tys. więźniów politycznych przebywa w białoruskich więzieniach. Europarlamentarzyści wyrażają wsparcie dla walczących o wolność

846 pocztówek dla białoruskich więźniów politycznych podpisali europarlamentarzyści z różnych frakcji. To element realizowanej od trzech lat akcji #EPStandsBYyou, wspierającej walczących z reżimem opozycjonistów i dziennikarzy oraz ich rodzin. Przy okazji przypadającego 25 marca Dnia Wolności Białorusi Andrzej Halicki z PO przypomina, że w białoruskich więzieniach przebywa ponad 1,2 tys. więźniów politycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.