Komunikaty PR

Gaming Factory wypłaci Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy

2021-05-05  |  14:30
Biuro prasowe

 

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Gaming Factory SA, notowanego na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo, podjęło decyzję w sprawie wypłaty dywidendy. Spółka przekaże ponad 1,5 ml zł na rzecz swoich Akcjonariuszy. Wartość dywidendy na jedną akcje wyniesie 0,27 zł. Proponowany dzień dywidendy to 14 maja, a wypłaty 24 maja. W minionym roku Gaming Factory osiągnęła najwyższe przychody operacyjne w swojej historii.

- Od 2017 roku, konsekwentnie dzielimy się zyskiem z naszymi Akcjonariuszami. Także tym razem, Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zatwierdziło wypłatę dywidendy za ubiegły rok. Na jedną akcję przypada 0,27 zł. Dywidenda stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto Spółki za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł będą stanowić kapitał zapasowy, który przeznaczymy na dalszy rozwój i inwestycje. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że przyszłe potrzeby inwestycyjne spółki są zabezpieczone. Obecnie naszym priorytetem jest ukończenie i wydanie gier będących w toku realizacji mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Studio koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów. W 2021 roku planuje udostępnić około 10 gier, z czego około 6-7, zgodnie z zapowiedziami spółki, powinno trafić do sprzedaży w II i III kwartale br.

 - Tytuły, których premiery planujemy jeszcze w tym roku, to m.in.: Castle Flipper, Foodtruck Arena, Farming Life, ZooKeeper, Lost Viking: Kingdom of Women, Woodzone oraz Bakery Simulator. Nad projektami czuwa doświadczony zespół specjalistów. W naszym portfolio są także nowe, większe niż dotychczas projekty, takie jak  przygodowa gra akcji z elementami RPG We Are Legion: Rome, symulator Dreamhouse: The Game, gra Human Farm, czy survival w otwartym świecie Dinos Reborn. Liczymy, że tytuły z naszego portfolio premium osiągną satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Chcemy cały czas poszerzać nasze portfolio o nowości na PC, konsole oraz średnio-budżetowe projekty VR-owe – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Producent i wydawca gier video osiągnął w 2020 rok najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności. Od stycznia do grudnia skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2,86 mln zł wobec 1,17 mln zł w 2019 roku.

W 2021 roku Spółka wprowadziła do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access), za których produkcje odpowiada Live Motion Games.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych Biuro prasowe
2024-04-11 | 12:30

NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych

Ponad 9 milionów złotych – to łączna wartość finansowania, jakie na podstawie umowy zawartej pomiędzy spółkami eCapital sp. z o.o. i NanoGroup S.A., trwającej emisji
Giełda Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal
2024-03-29 | 10:30

Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal

Medinice, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych spółka medtech, opublikowała sprawozdanie za 2023 rok, który odzwierciedla wzmożony okres działań inwestycyjnych.
Giełda Za nami premiera Medieval Dynasty New Settlement od Spectral Games!
2024-03-29 | 01:00

Za nami premiera Medieval Dynasty New Settlement od Spectral Games!

Medieval Dynasty New Settlement, najważniejsza produkcja Spectral Games zadebiutowała w sklepie Meta Store. Tytuł jest dostępny na platformach Meta Quest 2, Meta Quest 3 i Meta Quest Pro.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie

60 proc. polskich rolników ocenia, że zmiany klimatu mają już duży wpływ na kondycję sektora. 75 proc. z nich obawia się skutków suszy i innych ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak huraganowe wiatry, grad czy nawalne deszcze. Co trzeci ocenia, że zmiany klimatu są obecnie dużym zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego – wynika z raportu opublikowanego w ubiegłym roku przez Instytut Spraw Publicznych. Eksperci wskazują, że adaptacja do zmian klimatycznych jest niezbędna, żeby utrzymać zarówno rentowność gospodarstw rolnych, jak i ciągłość produkcji żywności. Rolników w coraz większym stopniu wspierają w tym nowe technologie.

Transport

Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje

W ubiegłym roku sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt na główne paliwa transportowe – benzyny, olej napędowy i gaz LPG – wzrósł o 7 proc. Przełożyło się to na rekordowe wpływy, które branża wpłaciła do budżetu państwa. Daniny od sprzedaży paliw wyniosły w ub.r. łącznie ponad 93 mld zł – wynika z podsumowania POPiHN. Krajową konsumpcję paliw wspomagała w ubiegłym roku m.in. turystyka paliwowa i znaczna liczba samochodów na ukraińskich tablicach rejestracyjnych poruszających się po polskich drogach. Ten rok, w opinii ekspertów, może się okazać jeszcze lepszy. Zapotrzebowanie na paliwa będą napędzać nowe inwestycje rozpoczynane dzięki środkom z UE.

Handel

Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze

Notowany na GPW producent makaronów i dań gotowych ma za sobą bardzo udany rok i szykuje się na kolejne inwestycje. Grupa zamierza intensywnie się rozwijać w segmencie dań gotowych, w którym dostrzega duży potencjał, i ma ambicję, żeby pozostać liderem tego rynku. Pod koniec tego roku planuje poszerzyć swoje portfolio w tym obszarze. Nie wyklucza także przejęcia firmy z segmentu dań gotowych, bo organiczny rozwój spółki, zgodnie ze strategią, ma być wspierany przez akwizycje na rynku spożywczym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.