Gdańska Alpha z odbiorami technicznymi
Zakończył się proces odbiorów technicznych pierwszego z budynków kompleksu biurowo-usługowego Airport City Gdańsk. Generalnym wykonawcą Alphy jest HOCHTIEF Polska. Obiekt zrealizowany został zgodnie z wytycznymi certyfikacji LEED Gold. Wyróżnia się m.in. fasadą o wysokich parametrach retencji dźwięku.
Alpha przeszła odbiór techniczny Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Pozytywne decyzje budynek otrzymał także za strony Państwowej Straży Pożarnej i Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Odbiory są potwierdzeniem ukończenia prac zgodnie z przepisami i projektami.
Generalnym wykonawcą jest firma HOCHTIEF Polska. Zakres prac obejmował standard deweloperski - tzw. shell&core. Oprócz skorupy i dachu budynku HOCHTIEF Polska wykonał części wspólne, windy, lobby z recepcją, pomieszczenie sterujące jednostką do zarządzania biurowcem - BMS, łazienki, garaż i zagospodarowanie terenu wokół obiektu. Budynek powstawał przez 18 miesięcy włączając w to czas przygotowania projektu wykonawczego. To dosyć krótki okres, szczególnie biorąc pod uwagę okoliczności związane z pandemią.
Lockdowny i dotkliwy brak pracowników budowlanych po wybuchu pandemii były dużym wyzwaniem w kontekście napiętych terminów budowy obiektu. Dzięki dużemu doświadczeniu w realizacji podobnych budynków i możliwościom zaangażowania dodatkowych ekip udało się dotrzymać uzgodnionego w umowie terminu półtora roku na ukończenie tego 6 – kondygnacyjnego obiektu. Zarówno w zakresie projektu, jak i wykonania budynek charakteryzuje się innowacyjnymi rozwiązaniami – mówi Aleksander Olszewski, Kierownik Kontraktu z HOCHTIEF Polska.
Przykładem niestandardowych rozwiązań są konstrukcja ze specjalnych profili aluminiowych i fasada o wysokich parametrach akustycznych zapewniająca wysoką retencję dźwięku. Ze względu na bliskość lotniska takie rozwiązania były konieczne, żeby zmniejszyć hałas i zapewnić komfort pracy najemcom. Z założenia obiekt powinien być oszczędny i przyjazny dla ludzi w nim pracujących.
Oprócz wysokiej jakości wykończenia, to właśnie kwestia akustyki budynku jest jednym z jego atutów, robiących największe wrażenie na osobach odwiedzających nasz biurowiec. Bliskość lotniska części z nas kojarzy się z problemem hałasu. Tymczasem wewnątrz budynku ACG Alpha, poziom hałasu oceniany jest jako niższy niż „typowy hałas miasta” związany m.in. z ruchem ulicznym, występujący w biurowcach zlokalizowanych w centrum Gdańska - mówi Michał Dargacz, Dyrektor ds. Airport City z Portu Lotniczego Gdańsk Sp. z o.o.
Budynek Alpha jest pierwszym w powstającym kompleksie Airport City Gdańsk (ACG). To nowoczesna dzielnica lotniskowa, wznoszona tuż przy Porcie Lotniczym Gdańsk obok przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Atutem ACG jest wykorzystanie potencjału dogodnej lokalizacji w sąsiedztwie lotniska, obwodnicy Trójmiasta i Autostrady A1. W pierwszym etapie projektu powstał 6 -kondygnacyjny budynek Alpha o powierzchni najmu 8 500 m2. Biurowiec certyfikowany jest LEED Gold wg najnowszej i najbardziej restrykcyjnej wersji v4 Building Design and Construction potwierdzającej ekologiczne podejście do tworzonej przestrzeni. Budynek powstał zgodnie z zasadami poszanowania środowiska naturalnego – znaczna część terenu zewnętrznego obejmuje zróżnicowana roślinność co wzmacnia bioróżnorodność otoczenia i zapewnia jego równowagę ekologiczną.
HOCHTIEF Polska jest jedną ze spółek Grupy HOCHTIEF – globalnego koncernu budowlanego, którego celem jest ciągłe rozwijanie i wdrażanie nowych rozwiązań technicznych. Grupa zajmuje wiodącą pozycję w głównych obszarach swojej działalności: budownictwie, usługach specjalistycznych, budownictwie koncesyjnym i partnerstwie publiczno-prywatnym (PPP), skupiając się na rynkach rozwiniętych, takich jak: Australia, Ameryka Północna i Europa.
HOCHTIEF Polska specjalizuje się w budownictwie obiektów kubaturowych i infrastrukturalnych. Oferta firmy obejmuje realizację głównie obiektów biurowych, mieszkaniowych, przemysłowych, użyteczności publicznej, handlowo-rozrywkowych, jak również robót budowlanych lądowych i wodnych dla dużych projektów infrastrukturalnych, robót budowlanych w ramach realizacji instalacji termicznego przekształcania odpadów oraz projektów dla sektora energetyki zawodowej. Firma wraz z HOCHTIEF PPP Solutions oferuje udział w realizacji projektów w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w sektorze infrastruktury socjalnej na rynku polskim. HOCHTIEF Polska prowadzi działalność na terenie całego kraju poprzez swoje oddziały i przedstawicielstwa w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Katowicach. Więcej informacji na stronie www.hochtief.pl

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.