Komunikaty PR

0,26 mln zł przychodów netto ze sprzedaży Grupy Gaming Factory w I kwartale br.

2021-05-31  |  08:30
Biuro prasowe

 

Grupa Gaming Factory, działająca w segmencie wydawnictwa i produkcji gier na PC i konsole, wypracowała w pierwszym kwartale br. przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,26 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,05 mln zł. W raportowanym okresie do sprzedaży trafiły dwie gry na PC z portfolio wydawniczego Gaming Factory - Gunslingers & Zombies i Sapper: Defuse The Bomb Simulator oraz Gallic Wars: Battle Simulator w wersji na Nintendo Switch. Zdecydowana większość premier zaplanowana jest w drugiej połowie br.

- Wyniki finansowe spółek z Grupy Gaming Factory w ujęciu kwartalnym – od stycznia do marca - są niższe niż prezentowane w analogicznym okresie przed rokiem. Jest to związane zarówno z niewielką liczbą premier tytułów, których jesteśmy wydawcą, ale także ze zmianą metody konsolidacji wyników Black Rose Projects S.A. Czynnikiem wpływającym na wynik jest również wzrost kosztów ogólnych, w tym nakładów ponoszonych na marketing projektów. Działania te są przemyślane - w minionych miesiącach rozbudowaliśmy nasz wewnętrzny zespół testerów, dzięki czemu już teraz dostrzegam zmianę jakościową w grach, które są obecnie realizowane. Zdecydowana większość premier – od 7 do 10 – zaplanowana jest w drugiej połowie roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

W raportowanym okresie spółka podpisała z firmą Liquid Engine Development umowę wydawniczą na produkcję i wydanie gry komputerowej Buried In Ice w wersji na PC oraz przeniesienie na wydawcę majątkowych praw autorskich. Budżet produkcyjny i marketingowy projektu został ustalony na kwotę około 0,4 mln zł. Gra docelowo ma zostać wydana również w wersji na inne platformy, w tym na konsole SONY, Microsoft, Nintendo.

Gaming Factory upatruje również rozwoju w segmencie VR – w ramach zawartej w marcu umowy z VRAAR S.A. spółka zamierza sfinansować produkcję minimum 6 gier komputerowych łącznie za kwotę nie mniejszą niż 0,5 mln zł w okresie kolejnych 2 lat kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy.

26 maja do sprzedaży trafił tytuł Castle Flipper w wersji na PC. W połowie czerwca na konsoli Xbox One ukaże się Gallic Wars: Battle Simulator, a następna w kolejności będzie premiera tworzonej z myślą o konsoli Nintendo Switch Food Truck Arena, która docelowo zostanie również wydana w wersji na PC.

Największą zapowiedzianą dotychczas produkcją w portfolio Grupy Kapitałowej Gaming Factory, której budżet wynosi ponad 1 mln zł, jest Dinos Reborn. Rolę wydawcy pełni spółka zależna Gaming Factory, Vision Edge Entertainment. Celem studia jest wydawanie gier celujących w segment AA i wyższy. Innym zapowiedzianym tytułem dedykowanym na PC, platformy VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation jest Dreamhouse: The Game.

- Dinos Reborn będzie grą survivalową w otwartym świecie z ciekawymi elementami, o których na razie nie mogę mówić. Za produkcję odpowiada duży, doświadczony zespół. Jednak na razie jesteśmy na wczesnym etapie produkcji. Liczę na to, że projekt będzie wyróżniać się spośród dostępnych na rynku gier i pozwoli wskoczyć naszej spółce na wyższy poziom – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Inne premiery zaplanowane na 2021 rok to Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.