0,26 mln zł przychodów netto ze sprzedaży Grupy Gaming Factory w I kwartale br.

Grupa Gaming Factory, działająca w segmencie wydawnictwa i produkcji gier na PC i konsole, wypracowała w pierwszym kwartale br. przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,26 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,05 mln zł. W raportowanym okresie do sprzedaży trafiły dwie gry na PC z portfolio wydawniczego Gaming Factory - Gunslingers & Zombies i Sapper: Defuse The Bomb Simulator oraz Gallic Wars: Battle Simulator w wersji na Nintendo Switch. Zdecydowana większość premier zaplanowana jest w drugiej połowie br.
- Wyniki finansowe spółek z Grupy Gaming Factory w ujęciu kwartalnym – od stycznia do marca - są niższe niż prezentowane w analogicznym okresie przed rokiem. Jest to związane zarówno z niewielką liczbą premier tytułów, których jesteśmy wydawcą, ale także ze zmianą metody konsolidacji wyników Black Rose Projects S.A. Czynnikiem wpływającym na wynik jest również wzrost kosztów ogólnych, w tym nakładów ponoszonych na marketing projektów. Działania te są przemyślane - w minionych miesiącach rozbudowaliśmy nasz wewnętrzny zespół testerów, dzięki czemu już teraz dostrzegam zmianę jakościową w grach, które są obecnie realizowane. Zdecydowana większość premier – od 7 do 10 – zaplanowana jest w drugiej połowie roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
W raportowanym okresie spółka podpisała z firmą Liquid Engine Development umowę wydawniczą na produkcję i wydanie gry komputerowej Buried In Ice w wersji na PC oraz przeniesienie na wydawcę majątkowych praw autorskich. Budżet produkcyjny i marketingowy projektu został ustalony na kwotę około 0,4 mln zł. Gra docelowo ma zostać wydana również w wersji na inne platformy, w tym na konsole SONY, Microsoft, Nintendo.
Gaming Factory upatruje również rozwoju w segmencie VR – w ramach zawartej w marcu umowy z VRAAR S.A. spółka zamierza sfinansować produkcję minimum 6 gier komputerowych łącznie za kwotę nie mniejszą niż 0,5 mln zł w okresie kolejnych 2 lat kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy.
26 maja do sprzedaży trafił tytuł Castle Flipper w wersji na PC. W połowie czerwca na konsoli Xbox One ukaże się Gallic Wars: Battle Simulator, a następna w kolejności będzie premiera tworzonej z myślą o konsoli Nintendo Switch Food Truck Arena, która docelowo zostanie również wydana w wersji na PC.
Największą zapowiedzianą dotychczas produkcją w portfolio Grupy Kapitałowej Gaming Factory, której budżet wynosi ponad 1 mln zł, jest Dinos Reborn. Rolę wydawcy pełni spółka zależna Gaming Factory, Vision Edge Entertainment. Celem studia jest wydawanie gier celujących w segment AA i wyższy. Innym zapowiedzianym tytułem dedykowanym na PC, platformy VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation jest Dreamhouse: The Game.
- Dinos Reborn będzie grą survivalową w otwartym świecie z ciekawymi elementami, o których na razie nie mogę mówić. Za produkcję odpowiada duży, doświadczony zespół. Jednak na razie jesteśmy na wczesnym etapie produkcji. Liczę na to, że projekt będzie wyróżniać się spośród dostępnych na rynku gier i pozwoli wskoczyć naszej spółce na wyższy poziom – mówi Mateusz Adamkiewicz.
Inne premiery zaplanowane na 2021 rok to Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.