0,26 mln zł przychodów netto ze sprzedaży Grupy Gaming Factory w I kwartale br.

Grupa Gaming Factory, działająca w segmencie wydawnictwa i produkcji gier na PC i konsole, wypracowała w pierwszym kwartale br. przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,26 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,05 mln zł. W raportowanym okresie do sprzedaży trafiły dwie gry na PC z portfolio wydawniczego Gaming Factory - Gunslingers & Zombies i Sapper: Defuse The Bomb Simulator oraz Gallic Wars: Battle Simulator w wersji na Nintendo Switch. Zdecydowana większość premier zaplanowana jest w drugiej połowie br.
- Wyniki finansowe spółek z Grupy Gaming Factory w ujęciu kwartalnym – od stycznia do marca - są niższe niż prezentowane w analogicznym okresie przed rokiem. Jest to związane zarówno z niewielką liczbą premier tytułów, których jesteśmy wydawcą, ale także ze zmianą metody konsolidacji wyników Black Rose Projects S.A. Czynnikiem wpływającym na wynik jest również wzrost kosztów ogólnych, w tym nakładów ponoszonych na marketing projektów. Działania te są przemyślane - w minionych miesiącach rozbudowaliśmy nasz wewnętrzny zespół testerów, dzięki czemu już teraz dostrzegam zmianę jakościową w grach, które są obecnie realizowane. Zdecydowana większość premier – od 7 do 10 – zaplanowana jest w drugiej połowie roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
W raportowanym okresie spółka podpisała z firmą Liquid Engine Development umowę wydawniczą na produkcję i wydanie gry komputerowej Buried In Ice w wersji na PC oraz przeniesienie na wydawcę majątkowych praw autorskich. Budżet produkcyjny i marketingowy projektu został ustalony na kwotę około 0,4 mln zł. Gra docelowo ma zostać wydana również w wersji na inne platformy, w tym na konsole SONY, Microsoft, Nintendo.
Gaming Factory upatruje również rozwoju w segmencie VR – w ramach zawartej w marcu umowy z VRAAR S.A. spółka zamierza sfinansować produkcję minimum 6 gier komputerowych łącznie za kwotę nie mniejszą niż 0,5 mln zł w okresie kolejnych 2 lat kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy.
26 maja do sprzedaży trafił tytuł Castle Flipper w wersji na PC. W połowie czerwca na konsoli Xbox One ukaże się Gallic Wars: Battle Simulator, a następna w kolejności będzie premiera tworzonej z myślą o konsoli Nintendo Switch Food Truck Arena, która docelowo zostanie również wydana w wersji na PC.
Największą zapowiedzianą dotychczas produkcją w portfolio Grupy Kapitałowej Gaming Factory, której budżet wynosi ponad 1 mln zł, jest Dinos Reborn. Rolę wydawcy pełni spółka zależna Gaming Factory, Vision Edge Entertainment. Celem studia jest wydawanie gier celujących w segment AA i wyższy. Innym zapowiedzianym tytułem dedykowanym na PC, platformy VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation jest Dreamhouse: The Game.
- Dinos Reborn będzie grą survivalową w otwartym świecie z ciekawymi elementami, o których na razie nie mogę mówić. Za produkcję odpowiada duży, doświadczony zespół. Jednak na razie jesteśmy na wczesnym etapie produkcji. Liczę na to, że projekt będzie wyróżniać się spośród dostępnych na rynku gier i pozwoli wskoczyć naszej spółce na wyższy poziom – mówi Mateusz Adamkiewicz.
Inne premiery zaplanowane na 2021 rok to Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.