Komunikaty PR

1,5 mln zł dywidendy wypłaciło Akcjonariuszom Gaming Factory

2021-05-25  |  09:00
Biuro prasowe

 

Gaming Factory, notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wydawca i producent gier wideo, wypłacił Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy, co stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto spółki raportowanego za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł, stanowią kapitał zapasowy firmy.

- Od czasu powstania spółki, w 2017 roku, wypłacamy dywidendę naszym Akcjonariuszom. W odpowiedzi na przepisy giełdowe sformalizowaliśmy politykę firmy w tym zakresie. Będziemy celować, aby utrzymać ją na poziomie 30-75% zysku netto. W tym roku kwota  dywidendy stanowi 0,27 zł na akcję, co daje łączenie 1,5 mln zł. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że wszystkie nasze projekty produkcyjno-wydawnicze są finansowo zabezpieczone – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Gaming Factory koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów o zróżnicowanej tematyce - symulatorów, gier przygodowych, akcji i tycoon. Studio planuje w 2021 roku udostępnić od 7 do 10 tytułów. Będą to m.in. Castle Flipper, Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator, a także 2- 3 produkcje tworzone wspólnie z Ultimate Games.  

W dłuższej perspektywie Gaming Factory stawia na wydawanie gier w segmencie AA i wyższym, które ukażą się w portfolio spółki zależnej Vision Edge Entertainment. – Marka Vision Edge Entertainment została utworzona w celu dotarcia do bardziej wymagającego gracza. Zespół VEE odpowiada za wydanie naszych większych produkcji, a gry o niższym budżecie pozostaną na koncie Gaming Factory. Pierwszym dotychczas zapowiedzianym tytułem z tego segmentu jest Dinos Reborn, której budżet produkcyjny wynosi około 1 mln zł – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Spółka w 2020 roku osiągnęła najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności (2,86 mln zł). Od stycznia do grudnia skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 5,93 mln zł wobec 4,65 mln zł rok wcześniej.

W 2021 roku studio wprowadziło do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access). Kolejny tytuł z portfolio wydawniczego Gaming Factory – Castle Flipper – ukaże się 26 maja.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.