Komunikaty PR

1,5 mln zł dywidendy wypłaciło Akcjonariuszom Gaming Factory

2021-05-25  |  09:00
Biuro prasowe

 

Gaming Factory, notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wydawca i producent gier wideo, wypłacił Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy, co stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto spółki raportowanego za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł, stanowią kapitał zapasowy firmy.

- Od czasu powstania spółki, w 2017 roku, wypłacamy dywidendę naszym Akcjonariuszom. W odpowiedzi na przepisy giełdowe sformalizowaliśmy politykę firmy w tym zakresie. Będziemy celować, aby utrzymać ją na poziomie 30-75% zysku netto. W tym roku kwota  dywidendy stanowi 0,27 zł na akcję, co daje łączenie 1,5 mln zł. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że wszystkie nasze projekty produkcyjno-wydawnicze są finansowo zabezpieczone – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Gaming Factory koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów o zróżnicowanej tematyce - symulatorów, gier przygodowych, akcji i tycoon. Studio planuje w 2021 roku udostępnić od 7 do 10 tytułów. Będą to m.in. Castle Flipper, Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator, a także 2- 3 produkcje tworzone wspólnie z Ultimate Games.  

W dłuższej perspektywie Gaming Factory stawia na wydawanie gier w segmencie AA i wyższym, które ukażą się w portfolio spółki zależnej Vision Edge Entertainment. – Marka Vision Edge Entertainment została utworzona w celu dotarcia do bardziej wymagającego gracza. Zespół VEE odpowiada za wydanie naszych większych produkcji, a gry o niższym budżecie pozostaną na koncie Gaming Factory. Pierwszym dotychczas zapowiedzianym tytułem z tego segmentu jest Dinos Reborn, której budżet produkcyjny wynosi około 1 mln zł – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Spółka w 2020 roku osiągnęła najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności (2,86 mln zł). Od stycznia do grudnia skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 5,93 mln zł wobec 4,65 mln zł rok wcześniej.

W 2021 roku studio wprowadziło do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access). Kolejny tytuł z portfolio wydawniczego Gaming Factory – Castle Flipper – ukaże się 26 maja.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.