Komunikaty PR

1,5 mln zł dywidendy wypłaciło Akcjonariuszom Gaming Factory

2021-05-25  |  09:00
Biuro prasowe

 

Gaming Factory, notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wydawca i producent gier wideo, wypłacił Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy, co stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto spółki raportowanego za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł, stanowią kapitał zapasowy firmy.

- Od czasu powstania spółki, w 2017 roku, wypłacamy dywidendę naszym Akcjonariuszom. W odpowiedzi na przepisy giełdowe sformalizowaliśmy politykę firmy w tym zakresie. Będziemy celować, aby utrzymać ją na poziomie 30-75% zysku netto. W tym roku kwota  dywidendy stanowi 0,27 zł na akcję, co daje łączenie 1,5 mln zł. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że wszystkie nasze projekty produkcyjno-wydawnicze są finansowo zabezpieczone – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Gaming Factory koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów o zróżnicowanej tematyce - symulatorów, gier przygodowych, akcji i tycoon. Studio planuje w 2021 roku udostępnić od 7 do 10 tytułów. Będą to m.in. Castle Flipper, Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator, a także 2- 3 produkcje tworzone wspólnie z Ultimate Games.  

W dłuższej perspektywie Gaming Factory stawia na wydawanie gier w segmencie AA i wyższym, które ukażą się w portfolio spółki zależnej Vision Edge Entertainment. – Marka Vision Edge Entertainment została utworzona w celu dotarcia do bardziej wymagającego gracza. Zespół VEE odpowiada za wydanie naszych większych produkcji, a gry o niższym budżecie pozostaną na koncie Gaming Factory. Pierwszym dotychczas zapowiedzianym tytułem z tego segmentu jest Dinos Reborn, której budżet produkcyjny wynosi około 1 mln zł – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Spółka w 2020 roku osiągnęła najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności (2,86 mln zł). Od stycznia do grudnia skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 5,93 mln zł wobec 4,65 mln zł rok wcześniej.

W 2021 roku studio wprowadziło do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access). Kolejny tytuł z portfolio wydawniczego Gaming Factory – Castle Flipper – ukaże się 26 maja.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.