Asmodev zawarł umowę z Gruzją na soundtrack do gry Priest Simulator
Asmodev, deweloper tworzący gry o oryginalnej mroczno-romantycznej tematyce, podpisał umowę z blackmetalowym zespołem Gruzja na stworzenie płyty, która posłuży jako ścieżka dźwiękowa w nadchodzącej produkcji studia - Priest Simulator. Kontrowersyjny humor oraz charakter kapeli wpisują się wprost w niekonwencjonalny styl produkcji deweloperów z Żywca. Vulgator, bo tak będzie nazywać się najnowsze dzieło Gruzinów, Asmodev wyda także w formie fizycznej.
– Napisaliśmy te piosenki dla pieniędzy. I dla przyjemności z udziału w produkcji gry komputerowej, ale głównie dla pieniędzy. Płyta Gruzji jest integralnym elementem fabuły, a Gruzinów słychać nie tylko w utworach muzycznych. Lubimy wchodzić głęboko w temat. W ten weszliśmy po same ambicje – komentuje Gruzin, członek formacji Gruzja.
Priest Simulator będzie opowiadać historię wampira, który przypadkowo objął posadę wiejskiego księdza i aby zaimponować kobiecie, w której się zakochał, postanawia zostać pierwszym papieżem-nietoperzem. Najnowsza produkcja studia to paradokument w otwartym świecie, który w nieoczywisty sposób łączy w sobie kilka gatunków: shooter, RPG, zręcznościówkę i survival. Tytuł jest już gotowy w wersji demo i będzie niebawem dostępny na platformie Steam. Za wydanie gry odpowiada Ultimate Games SA.
– Zapytaliśmy Gruzję o zgodę na wykorzystanie jednego z kawałków w nadchodzącym trailerze gry. Gruzini tak bardzo zaangażowali się w projekt, że zaproponowali nagranie całej płyty. Początkowo nie chcieli żadnych pieniędzy, ale stanęło na symbolicznej kwocie. To serdeczni, dobrzy ludzie – mówi prezes Asmodevu, Michał Jodłowiec.
Gracz wcieli się w rolę najbardziej uprzywilejowanej osoby w całej wsi – księdza. Do jego zadań będzie należało m.in. przeprowadzanie egzorcyzmów, udzielanie sakramentów i prześladowanie heretyków. W świecie gry odwiedzamy przeklęte domy, niszczymy wyposażenie, a z pozyskanych materiałów wytwarzamy przedmioty, które pozwalają na remont świątyni. Odpicowany kościół przyciąga wiernych, a ci pomagają nam w walce z „szatanistami” dowodzonymi przez potężnych hersztów.
Asmodev jest również w trakcie produkcji kilku innych gier. Jeszcze w tym kwartale ma się ukazać wersja na Nintendo Switch debiutanckiej gry studia – Infernal Radiation. Z kolei w drugiej połowie roku deweloper planuje premierę trzech tytułów realizowanych na zlecenie Gaming Factory: Mercyful Flames, Human Farm oraz Booze Master. Autorskie uniwersum świata Asmodev stale się poszerza o kolejnych zwariowanych bohaterów. Spółka jest w trakcie procesu ubiegania się o dopuszczenie akcji do notowań na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.