Big Cheese Studio osiągnęło 12 mln zł zysku netto w 2021 roku
Big Cheese Studio – notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier na PC i konsole – ma za sobą bardzo udany rok, o czym świadczą podsumowane wyniki finansowe. W 2021 roku spółka wypracowała 16,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost 42% r/r. EBIT wyniósł 12.9 mln zł, co oznacza wzrost o 48% r/r. Zysk netto liczył ponad 12.4 mln zł, co oznacza wzrost o ok 51% r/r. Na dn. 31 grudnia 2021 środki pieniężne na koncie spółki wyniosły 13.3 mln zł. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż bestsellerowej gry studia – Cooking Simulator, która zdobyła miano gry VR platformy Steam roku 2021.
Kolejny rok z rzędu spółka Big Cheese Studio zwiększa wyniki finansowe r/r. 2021 rok studio zamyka z przychodami na poziomie 16,2 mln zł (wzrost r/r o 42%). Zysk operacyjny od stycznia do grudnia 2021 wyniósł 12,9 mln zł (wzrost r/r o 48%) . Zysk netto liczył 12.4 mln zł ( wzrost r/r o 51%). Wypracowane wyniki pozwalają firmie utrzymać stabilną pozycję na rynku. Spółka ma także w planach kontynuować aktywną politykę dywidendową.
- 2021 rok, w szczególności czwarty kwartał, to niezwykle pracowity, ale i przełomowy okres w historii naszej firmy. W listopadzie z sukcesem przeprowadziliśmy IPO o wartości 27,9 mln zł, z redukcją na poziomie 68,68%. Raz jeszcze dziękujemy inwestorom, że obdarzyli nas zaufaniem, mamy nadzieje że nasi akcjonariusze będą spoglądali na nasze wyniki roczne z dużą satysfakcją. Miesiąc później Big Cheese Studio zadebiutowało na głównym parkiecie GPW w Warszawie. Realizacja tego strategicznego celu dała nam możliwość dotarcia do nowej grupy inwestorów i partnerów biznesowych. Jednocześnie dzięki ciężkiej pracy zespołu, po prawie trzech latach od premiery Cooking Simulatora, nadal zwiększamy wyniki finansowe i nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, mamy w dalszym ciągu plan jak zwiększać przychody z gry. – mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy w Big Cheese Studio. – W naszej ocenie 2022 rok powinien być wynikowo lepszy od 2021 z samej monetyzacji Cooking Simulatora – dodaje.
Flagowym projektem studia jest Cooking Simulator, który zadebiutował na rynku w połowie 2019 r. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków oraz tzw. live ops, zwiększających widoczność w sklepie Steam. Wspomniane DLC to m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, SUPERHOT, Cooking with Food Network, Cakes and Cookies, Pizza oraz Cooking Simulator Shelter. Premiera ostatniego dodatku (DLC CS: Shelter) miała miejsce się w listopadzie 2021 r.
Podstawowa wersja gry trafiła już do ok. 780 tys. użytkowników, a jej sprzedaż wraz z dodatkami przekroczyła 1,2 mln sztuk. Projekt od 2020 r. dostępny jest w wersjach konsolowych – na Nintendo Switch i Xbox One, a od 2021 roku także w wersji na Play Station 4. Cooking Simulator doczekał się również wersji VR. Projekt zadebiutował na platformie Steam VR pod koniec lipca 2021 r. To obecnie najlepszy debiut oraz najlepiej sprzedająca się gra VR z grupy PlayWay. Tytuł otrzymał nagrodę Steam za grę VR roku 2021.
- Zamierzamy dalej koncentrować się na skalowaniu biznesu oraz dotarciu do coraz szerszego grona odbiorców. W tym celu planujemy dywersyfikację kanałów dystrybucji, m.in. do Cooking Simulator VR. Projekt jeszcze w tym roku trafi na dwie nowe platformy: Oculus Quest 2 oraz PSVR, a także wkrótce pojawią się nowe dodatki na konsolę Xbox i PlayStation. Liczę, że najnowsze odsłony będą cieszyć się równie dużym zainteresowaniem graczy. Jestem pełen optymizmu, ponieważ Cooking Simulator VR to właśnie ta gra, która niedawno zdobyła nagrodę Steam za grę VR roku 2021. To najwyższe możliwe wyróżnienie platformy Steam i zarazem pierwsze wyróżnienie gry VR w historii polskiego gamedevu, z czego jestem bardzo dumny – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców koncentrując się na tworzeniu gier z gatunku symulatory, tycoon i manager/ekonomia. Obecnie spółka pracuje nad nowymi tytułami, w tym Cooking Simulator 2. Projekty trafią na rynek do końca 2023 r. Środki na ich produkcję pochodzą z bieżącej działalności oraz ze wspomnianej oferty publicznej, w ramach której w 2021 r. spółka pozyskała 4,7 mln zł.
O Big Cheese Studio:
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, której wolumen sprzedaży przekroczył poziom 700 tys. sztuk, a wolumen sprzedaży gry wraz z płatnymi DLC przekroczył 1,1 mln. sztuk. Obecnie zespół koncentruje się nad rozwojem płatnych DLC oraz nowymi produkcjami. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami rocznie.
7 grudnia 2021 roku akcje spółki zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.