Komunikaty PR

Big Cheese Studio S.A. z prawie 96 proc. wzrostem zysku netto r/r

2024-09-30  |  21:30
Biuro prasowe

Prawie 4,8 mln zł zysku netto wypracowało w pierwszym półroczu br. Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To prawie 100 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca br. spółka odnotowała ponad 6,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do niespełna 5,7 mln zł rok wcześniej. W raportowanym okresie EBITDA wyniosła ponad 5 mln zł. 30 czerwca br. Big Cheese Studio S.A. posiadało ponad 12,2 mln zł w środkach pieniężnych. Główny wpływ na wyniki finansowe w pierwszym półroczu miała sprzedaż gry Cooking Simulator oraz jej dodatków.

Big Cheese Studio S.A. podsumowało wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku. W raportowanym okresie spółka odnotowała przychody netto na poziomie 6,7 mln zł, co stanowi wzrost o niespełna 19 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przez pierwsze sześć miesięcy br. firma osiągnęła prawie 4,8 mln zł zysku netto. Dla porównania od stycznia do czerwca rok wcześniej było to blisko 2,5 mln zł.

- Cieszymy się, że wyniki spółki poprawiły się w stosunku do 2023 roku, nawet po uwzględnieniu wpływu umów, które mają charakter długoterminowy (np. Game Pass). Big Cheese Studio S.A. potwierdza silne fundamenty stworzonego IP, ale mamy świadomość, że przed nami sporo pracy nad wzmocnieniem pozycji spółki oraz realizacją kolejnych założeń strategicznych - komentuje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.

Aktualne wyniki finansowe to Big Cheese Studio S.A. są efektem sprzedaży gry Cooking Simulator i jej dodatków. Przychód ze sprzedaży tytułu (bez wersji VR) w okresie od stycznia do czerwca br. wyniósł przeszło 3,3 mln zł wobec 2,1 mln zł w 2023 roku. Z kolei sprzedaż Cooking Simulator VR w dwóch kwartałach 2024 roku przyniosła spółce prawie 2,4 mln zł. 13 czerwca 2024 roku BCS udostępniła najnowszy dodatek do produkcji - Sushi, który pozwala graczom na podjęcie nowego wyzwania kulinarnego, a tym samym poprowadzenie własnego baru sushi w Japonii. Cena dodatku została ustalona na poziomie 9,99 USD.

Cooking Simulator jest najważniejszym tytułem Big Cheese Studio S.A. Od momentu swojej premiery na Steam w 2019 roku gra jest rozwijana poprzez płatne i darmowe dodatki oraz tzw. live ops. Produkcja dostępna jest także w wersjach konsolowych (na Nintendo Switch, PS4, Xbox One i usłudze Xbox Game Pass) oraz w wersji VR. Tytuł osadzony w świecie wirtualnej rzeczywistości szybko zyskał miano najlepszej gry VR roku 2021.  

- Priorytetem Big Cheese Studio S.A. jest rozwój i rozszerzanie obecnego portfolio tytułów, zwłaszcza Cooking Simulator, co ma kluczowe znaczenie w kontekście przyszłych wyników finansowych. Jednym z głównych filarów strategii firmy pozostaje rozwój na międzynarodowym rynku gamedev - dodaje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.

W sierpniu br. 41,44 proc. akcji w spółce Big Cheese Studio S.A. objęło Silk Road Games S.A. Spółka jest jednym z nielicznych europejskich dystrybutorów gier na licencjonowanym rynku chińskim. W porozumieniu z Kap In sp. z o.o. posiada łącznie 46,57 proc. akcji BCS. We wrześniu br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Big Cheese Studio S.A. odwołało dotychczasowych członków Rady, a w ich miejsce powołało nowych: Grzegorza Dymka, Michała Pietrzkiewicza, Piotra Lembasa, Pawła Świdzińskiego i Łukasza Andrzejczaka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Cherrypick Games nawiązuje współpracę z Frozen District i rozpoczyna Projekt Q Biuro prasowe
2024-11-04 | 09:10

Cherrypick Games nawiązuje współpracę z Frozen District i rozpoczyna Projekt Q

Cherrypick Games oraz Frozen District podpisali umowę na opracowanie i wydanie multiplatformowej gry wideo o kodowej nazwie Projekt Q. Za produkcję tytułu odpowiada Cherrypick Games, koszty
Giełda Łukasz Dębski powraca na stanowisko CEO Big Cheese Studio S.A.!
2024-10-03 | 10:15

Łukasz Dębski powraca na stanowisko CEO Big Cheese Studio S.A.!

Do zarządu Big Cheese Studio S.A. - łódzkiego studia gamedev, stojącego za sukcesem gry Cooking Simulator, wraca Łukasz Dębski. Od 2018 roku współtworzył BCS, odegrał
Giełda Aplikacja hitem do rezerwacji wizyt lekarskich. W enel-med tak umawia się już co
2024-10-01 | 10:30

Aplikacja hitem do rezerwacji wizyt lekarskich. W enel-med tak umawia się już co

Grupa ENEL-MED zakończyła pierwsze półrocze 2024 roku z przychodami na poziomie 359 mln zł, co oznacza 21% dynamikę w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Połowę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.