Komunikaty PR

Big Cheese Studio S.A. z prawie 96 proc. wzrostem zysku netto r/r

2024-09-30  |  21:30
Biuro prasowe

Prawie 4,8 mln zł zysku netto wypracowało w pierwszym półroczu br. Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To prawie 100 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca br. spółka odnotowała ponad 6,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do niespełna 5,7 mln zł rok wcześniej. W raportowanym okresie EBITDA wyniosła ponad 5 mln zł. 30 czerwca br. Big Cheese Studio S.A. posiadało ponad 12,2 mln zł w środkach pieniężnych. Główny wpływ na wyniki finansowe w pierwszym półroczu miała sprzedaż gry Cooking Simulator oraz jej dodatków.

Big Cheese Studio S.A. podsumowało wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku. W raportowanym okresie spółka odnotowała przychody netto na poziomie 6,7 mln zł, co stanowi wzrost o niespełna 19 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przez pierwsze sześć miesięcy br. firma osiągnęła prawie 4,8 mln zł zysku netto. Dla porównania od stycznia do czerwca rok wcześniej było to blisko 2,5 mln zł.

- Cieszymy się, że wyniki spółki poprawiły się w stosunku do 2023 roku, nawet po uwzględnieniu wpływu umów, które mają charakter długoterminowy (np. Game Pass). Big Cheese Studio S.A. potwierdza silne fundamenty stworzonego IP, ale mamy świadomość, że przed nami sporo pracy nad wzmocnieniem pozycji spółki oraz realizacją kolejnych założeń strategicznych - komentuje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.

Aktualne wyniki finansowe to Big Cheese Studio S.A. są efektem sprzedaży gry Cooking Simulator i jej dodatków. Przychód ze sprzedaży tytułu (bez wersji VR) w okresie od stycznia do czerwca br. wyniósł przeszło 3,3 mln zł wobec 2,1 mln zł w 2023 roku. Z kolei sprzedaż Cooking Simulator VR w dwóch kwartałach 2024 roku przyniosła spółce prawie 2,4 mln zł. 13 czerwca 2024 roku BCS udostępniła najnowszy dodatek do produkcji - Sushi, który pozwala graczom na podjęcie nowego wyzwania kulinarnego, a tym samym poprowadzenie własnego baru sushi w Japonii. Cena dodatku została ustalona na poziomie 9,99 USD.

Cooking Simulator jest najważniejszym tytułem Big Cheese Studio S.A. Od momentu swojej premiery na Steam w 2019 roku gra jest rozwijana poprzez płatne i darmowe dodatki oraz tzw. live ops. Produkcja dostępna jest także w wersjach konsolowych (na Nintendo Switch, PS4, Xbox One i usłudze Xbox Game Pass) oraz w wersji VR. Tytuł osadzony w świecie wirtualnej rzeczywistości szybko zyskał miano najlepszej gry VR roku 2021.  

- Priorytetem Big Cheese Studio S.A. jest rozwój i rozszerzanie obecnego portfolio tytułów, zwłaszcza Cooking Simulator, co ma kluczowe znaczenie w kontekście przyszłych wyników finansowych. Jednym z głównych filarów strategii firmy pozostaje rozwój na międzynarodowym rynku gamedev - dodaje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.

W sierpniu br. 41,44 proc. akcji w spółce Big Cheese Studio S.A. objęło Silk Road Games S.A. Spółka jest jednym z nielicznych europejskich dystrybutorów gier na licencjonowanym rynku chińskim. W porozumieniu z Kap In sp. z o.o. posiada łącznie 46,57 proc. akcji BCS. We wrześniu br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Big Cheese Studio S.A. odwołało dotychczasowych członków Rady, a w ich miejsce powołało nowych: Grzegorza Dymka, Michała Pietrzkiewicza, Piotra Lembasa, Pawła Świdzińskiego i Łukasza Andrzejczaka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Aplikacja hitem do rezerwacji wizyt lekarskich. W enel-med tak umawia się już co Biuro prasowe
2024-10-01 | 10:30

Aplikacja hitem do rezerwacji wizyt lekarskich. W enel-med tak umawia się już co

Grupa ENEL-MED zakończyła pierwsze półrocze 2024 roku z przychodami na poziomie 359 mln zł, co oznacza 21% dynamikę w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Połowę
Giełda Spadek popytu oraz cen węgla energetycznego odbija się na wynikach Grupy Bumech
2024-09-30 | 15:00

Spadek popytu oraz cen węgla energetycznego odbija się na wynikach Grupy Bumech

Grupa Bumech, notowana na głównym rynku GPW zajmująca się wydobyciem węgla kamiennego w kopalni  Silesia w Czechowicach-Dziedzicach, przedstawiła wyniki za pierwsze
Giełda B-Act: przedstawicielstwo zyskało specjalny status w Ukrainie
2024-09-27 | 11:30

B-Act: przedstawicielstwo zyskało specjalny status w Ukrainie

B-Act, notowana na NewConnect inżynieryjna spółka specjalizująca się w doradztwie i nadzorze inwestycji budowlanych, została wpisana na listę przedsiębiorstw krytycznie ważnych dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.